Úgy tűnik a Riot is végre észbe kapott: a mostani TP fajsúlyos metát nem csak annak nerfelésével, de más idézői képességek erősítésével szeretné megszüntetni.
Újabb nap, újabb tervek a Riot részéről, hogy miként is billentsék helyre a dolgokat, mert idén eléggé elcsúsztunk. Több minden változott a mostani PBE patch-ben, de talán a legfontosabb frissítés az alsó ösvényt fogja érinteni. Előtte viszont nézzük meg, a hősváltozásokat is.
A Teleport nerf semmit nem ért, továbbra is 6-8-at látunk profi meccseken
Aioween | 18/08/06 11:12 Mi már múlt hét óta a 8.15-ön játszunk, a múlt heti LCS meccsek azonban még a 8.14-en zajlottak. Ez volt az a patch, ahol a Riot szerette volna megoldani a túl sok Teleport problémáját.
Érzi a Riot, hogy túl sokat kapott a kezdeti buffok idején, azóta próbáljak legyengíteni. Az E (Umbral Dash) gyógyulása 15%-ra csökken 33%-ról, ha nem hőst támadunk, illetve az első szint kifejlesztése után csak egy töltetet kapunk.
A végső képessége (World Ender) CD-jét pedig növelték, –nem véletlenül: túl gyakran tud féktelenül megindulni, szóval 140/130/120 helyett 160/140/120 mp lesz rajta a CD.
Fizz esetében is észbe kaptak, hogy kissé túltolták a buffokat, ezért a W (Seastone Trident) alap AP rátáját 60-ról 50%-ra csökkentették, a találati sebzés AP rátája pedig 40-ről 35%-ra csökkent.
Az ultit is visszafogják valamelyest: a kicsi hal 90 helyett 80%-os AP rátát, a közepes 110% helyett 100%-os, míg a nagy 130% helyett 120%-os AP rátát kap.
Hecarimmal már rég találkoztunk, ezúttal a Q-ját (Rampage) erősítik, 60% helyett 70%-is AD rátát kap, és az alap sebzését is növelik a későbbi szakaszokban 55/90/125/160/195 helyet 55/95/135/175/215-öt fog ütni.
Lee Sin ismételten buffolják, a Q első fele (Sonic Wave) 50/75/100/125/150 helyett 50/80/110/140/170-et fog sebezni, míg a második fele (Resonating Strike) is ugyanennyivel nő.
Nautilus W-jét (Titan's Wrath) mana költségét 60-ról 80-ra emelik vissza.
Orianna alap mágikus ellenállását 30-ról 26-ra csökkentik.
Quinn szintenként kapott AD-ját 3-ról 2,4-re csökkentik.
Rakan is t úl erős, 510-ről 480-ra csökken a kezdő HP-ja, míg a páncélzata 36-ról 33-ra.
Taliyah a korábbi nerfek ellenére még mindig erős a dzsungelben és túl gyors is. A mozgási sebességét 340-ről 335-re csökkentik, illetve a W (Seismic Shove) CD-jét 12-ről 16/15/14/13/12 mp-re emelik.
Trundle is gyakori szereplője a meccseknek, az ő esetében a Q (Chomp) sebzését vitték le drasztikusa a late game-ben, 20/40/60/80/100-ról 20/30/40/50/60-ra, cserébe növelték rajta az AD rátát 100/105/110/115/120%-ról 100/110/120/130/140%-ra, ellenben a kapott plusz sebzés 8 helyett csak 5 mp-ig tart.
Wukong többször is bemutatkozott már az miden mostanság, még az LCS színpadán is. A Q (Crushing Blow) alap sebzéséből minden szinten elvettek 20-at, így 10/40/70/100/130-at fog ütni, és az AD rátájából is visszavettek minden szinten 10%-ot, vagyis 0/10/20/30/40%-ról beszélhetünk.
A mostani PBE patch talán legmeglepőbb változtatása azonban a Yasuo-t ért buff. Az ulti (Last Breath) bónusz AD rátáját az eddigi 150%-ról egészen 250%-ra fogják emelni, tehát elég fájdalmasak lehetnek, amint befejezte az Infinity Edge-et. Ugyan a tárgy gyengült valamivel, 10-zel kevesebb AD-t és 5%-kal kevesebb tényleges sebzést biztosít, de ez a buff bőven kompenzál ezért, sőt.
Végezetül pedig a Riot végre válaszolt a közösség aggályaira, –miszerint nem feltétlenül csak a Teleportot kellene a földig nerfelni, hogy legalább az alsó ösvényről eltűnjön, sokkal inkább a többi képességet kellene erősíteni. Ezt felismerve ezúttal a Heal idézői képességet izmosítják még pedig azzal, hogy 270 mp-ről 240-re csökkentik a CD-jét, vagyis minden négy percben el tudjuk használni. Figyelembe véve, hogy a Teleport CD-je most már kereken 6 perc, talán elgondolkoznak majd a játékosok, hogy nem érdemesebb-e inkább egy akár offenzív helyzetekben is gyakrabban használt Heal, mint a jóval ritkább Teleport.