Egy eddig még be nem mutatott pálya prototípusának tesztelése is kezdetét vette a napokban.
Annak ellenére, hogy ennek a pályának van neve, egyáltalán nem biztos, hogy ki is adják. Mindenesetre a tesztek eredményétől függően bármi elképzelhető, úgyhogy vegyük sorra, hogy mit érdemes tudni róla. A mérete 1000x1000 méter lesz, és a WG azt szeretné megfigyelni, hogy mennyire válik be egy olyan pálya, ahol nincsenek előre meghatározott utak: azaz nem csőpálya. Már a kezdőpontok sem a szokott pozíciókban vannak, ugyanis J2-ben és a J9-ben helyezkednek el, aminek elméletben az összes tanktípus számára kedvezőnek kellene lennie, hiszen a lassú harckocsiknak nem kell perceket várniuk a harcérintkezésig, míg a többiek megtalálhatják a lehetséges alternatívákat, hogy elkerüljék a közvetlen összecsapást a legnagyobb szörnyetegekkel.
A pályát a fejlesztők az alábbi nagyobb szegmensekre osztják fel:
- A dühöngő: Egy olyan terület a K4-K7 környékén, ahol két alagút is található, és összességben a pályarész kialakítása kétség kívül a jól páncélozott egységeknek kedvez.
- A felső szárny: A mobilis nehéz és közepes harckocsik az A és B soron találhatják meg számításaikat.
- A központ: A térkép központi részét kifejezetten a könnyű tankoknak találták ki, hogy onnan az átmozgásokat felderíthessék.
- A TD pozíciók: A klasszikus tankvadász pozíciókat a J1, G3, E2 és D1 szektorok adják, ahonnan a páncélvadász egységek kamatoztathatják bestiális lövegüket.
- Tüzérség: A fejlesztők azt ígérik, hogy a tüzéreknek ezen a pályán nem lesz elegendő egy helyről tüzelniük, hanem az ideálisabb szögekért gyakran kell majd pozíciót váltaniuk.
- A halálzóna: Mondanom sem kell, hogy a középső nyílt terep egy halálzóna, ahol már a csata első perceiben a tanktemetőbe kerülhet a járművünk. A fejlesztők szerint ez nem egy hiba, hanem egy olyan játékmeneti elem, amit tesztelni szeretnének.
Ha alaposabban belegondolunk a koncepcióba, akkor azt mondhatjuk, hogy a WG bizonyos szempontból tévúton jár. Nagyon jó, hogy megpróbálnak a csőpályák helyett valóban taktikai komplexitásra épülő térképeket készíteni, de valamiről az évek folyamán vélhetően megfeledkeztek.
Addig rendben van, hogy az alapjában nyílt pálya lehetőséget ad a leleményes játékosoknak arra, hogy a kezdőket az első percekben kivégezhessék, de épp ez volt a baj korábban például a fjords-i átjáróval, ahol több száz HP-t csíphettünk le az ellenfelekről az elején, –és amiből nemcsak a WG-nek, de a többségnek is világossá vált, hogy a játékosok nem szeretik, ha a csata első perceiben meglepik őket.
Ti örülnétek, ha az ígéretekkel ellentétben kiadnák ezt a pályát?
KÖVESS MINKET FACEBOOKON!