Látványosan több meccset nyernek kék oldalon, főleg profi szinten

Látványosan több meccset nyernek kék oldalon, főleg profi szinten

Anno már egyszer volt téma, -akkoriban a Riot valamelyest orvosolta a problémát-, de a mostani metában újfent felütötte a fejét. A kék oldalon valamiért többször nyernek a csapatok.

A League of Legends profi meccsei rendszerint az Idézők szurdokában játszódik. Mindannyian ismerjük ezt a pályát kívül-belül, azt is tudjuk, hogy a két térfél tükörképe egymásnak, -legalábbis elvileg-, kisebb eltérések azért akadnak. A pályának elvileg nem kellene befolyásolnia a meccsek menetét, mindkét oldalról egyenlő esélyekkel kellene indulnia a csapatoknak a győzelem felé. Azonban ez megint megdőlni látszik a számok alapján. 

Ideje lenne Fakernek csapatot váltania ennyi év után?

Aioween | 18/07/31 16:25Faker lassan hetek óta nem lépett pályára. Eddig lojális volt éveken át az SKT mellett, de mennyire van értelme, ha nem is játszatják? Érdekesen alakul eddig az SKT nyári szakasza, ez különösen igaz Fakerre. A háromszoros világbajnok nem igazán találja helyét mostanság a csapatában, erről korábban Blank is nyilatkozott.

Az egyik statisztikai oldal alapítója -név szerint az Oracle's Elixir, amely egy már nem létező tárgyról kapta nevét- érdekes statisztikát osztott meg Twitteren. Ez az az oldal, ahol majd minden ligát lehet hétről hétre követni, és számtalan statisztikai adatot tárolnak és vezetnek, így elég jól átlátják a helyzetet. Csapat szintű és egyéni, valamint meccsenkénti számokat is tömkelegével vizsgálnak, illetve mi magunk is megnézhetünk szinte bármit, ami érdekel. Ha valakit bővebben érdekel a téma, itt találja az Oracle's Elixir oldalt.

Visszatérve az oldalválasztás előnyeire és hátrányaira, azt tudjuk, hogy mindkét térfélnek megvannak a maga sajátosságai, előnyei és hátrányai. Ez már hősválasztás során megmutatkozik -hiszen a kék oldal előbb tud választani-, viszont csak egy hőst, míg erre a piros oldal rögtön kettővel válaszolhat, sőt az utolsó választás joga is az övék. Mivel a játék egyre inkább abba az irányba megy el, hogy egyre nehezebb minden "op" hőst kitiltani, első körben a kék csak egyet, míg a piros rögtön kettőt is megszerezhet. Már ez is egy fajta előny lehet, nem beszélve arról, hogy egy ösvényre szinte fixen tudunk counterpickelni, de ez nem minden.

A pálya felosztása is olyan, hogy például az alsó ösvénynek az ösvényfázisban helyzeti előnye van, könnyebb figyelemmel kísérni a bejáratokat, már csak a hármas nádas miatt is, ezt viszonylag biztonságosan be tudjuk wardolni. A sárkány ugyan nehezebben megközelíthető erről az oldalról, de a nagyobb biztonság sokszor könnyebb ösvénytolást is jelent, és mivel annyira kirobbanó az alsó ösvény, ezt könnyebb talán kihasználni. A meccseket azonban a legtöbb esetben egy-egy Baron könnyebben döntheti el, mint egy-egy sárkány, az ostromot fényévekkel megkönnyíti, és erre is jobb érkezése van a kék oldalnak, míg a pirosnak kerülnie kell, vagy a falon áthaladni.

Sok apró eltérés van és hogy pontosan mi okozza a jelenséget arra nehéz lenne egyértelmű választ adni, de egy dolog biztos, a legnagyobb profi ligákban, amikből Tim Sevenhuysen 5-öt sorolt fel, mindössze az LPL-ben van gyengébb győzelmi aránya a kéknek, mint a pirosnak és az eltérés itt sem annyira számottevő, nem úgy, mint a kék oldalnál.

A legszembetűnőbb pont a saját EU LCS-ünk, ahol a meccsek 68,3%-ban a kék oldal nyer! Ez hatalmas különbség, ennyi meccs mellett pedig ezt nem lehet csak a véletlenre fogni. Az LCK-ban is 56,7%-kal vezet a kék oldal, az LMS-ben 55%-kal és az NA LCS is kimagasló, kerek 60%-ban kedvez a kék oldal a csapatoknak. Az egyetlen kivétel az LPL, itt azonban csak 51,9%-ban nyer a piros oldal, míg az össze többi ligában legalább 55% felett áll a kék oldal.

Ha mindezeket összesítjük, akkor a kék oldal csak 53,3%-kal vezet a 46,7%-kal szemben, de ez még mindig egy több mint 6,5%-os különbség a két oldal között. Ekkora mintánál, mint 5 teljes régió összes eddigi meccse, nem kellene, hogy ekkora különbség legyen a nagy számok törvénye alapján, feltéve persze, ha valóban egyenlő a két oldal győzelmi esélye. Láthatóan azonban ez nincs így, tehát a Riot Games-nek el kellene gondolkoznia azon, hogy mi okozhatja ezt a különbséget. Ellenkező esetben idővel ez akár ronthatja a meccsek minőségét és megítélését, mondván, az egyik oldal fixen előnnyel indul.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések