Előnyt szeretnél az ösvényen? Válaszd a Corrupting Potiont!

Előnyt szeretnél az ösvényen? Válaszd a Corrupting Potiont!

Egyre több karakter választja ezt például a Doran's Ring helyett, –nem véletlenül.

Hosszú évekig megszokott trend volt, hogy a játékosok túlnyomó többsége valamelyik Doran's tárggyal kezdett. Miden a mai napig leginkább a Doran's Ring jellemző, boton a Doran's Blade, ha agresszívak akartunk lenni, –rosszabb matchupoknál pedig a Doran's Shield.

Jobbak vagyunk, mint tavaly, sokkal kevesebb a bronzos

A játékosok konkrét számát ugyan nem látjuk, de az eloszlás sokat javult a legalsó divízióban a világ minden táján.

Az utóbbi időszakban jött változások hatására azonban egyre inkább tolódik el a meta a Corrupting Potion irányába. Az egész jelenség eredete a 8.9-es patch-re tehető; ez érintette elsősorban a mideseket, ugyanis a Doran's Ring működése megváltozott.

A manaregeneráció %-osról fix összegre módosult, de az egységek után visszakapott mana elvétele azt okozta, hogy hamar kifogytunk a manából. Ez ugyan az ösvény korai fázisát elősegítette, de hosszú távon már nem volt annyira kifizetődő. Ezen kívül még más AP tárgyváltozások is jöttek, amik szintén inkább a másik irányba terelték a játékosokat, hogy ne képességekkel farmoljanak. Emiatt sok mágus vesztett nyomásából miden –mivel nem tudtak annyira gyorsan farmolni–, vagy ha igen, akkor gyakran kellett hazatérniük eleinte. Többek közt ez is elősegítette Irelia és Yasuo felemelkedését. 

Először Lulun láthattunk Corrupting Potiont, egyrészt több HP-t és manát tudott visszatölteni az ösvényen, illetve az állandó alaptámadásokkal elég sok sebzést osztott ki az égető sebzéssel. Miután nála bevált a taktika, egyre több hősön kezdtük el látni a tárgyat, mert elég jól helyettesítette az eddigi Doran's Ring sustainjét. 

A helyzeten csak tovább javított a Time Warp Tonic, ami minden italnak a hatékonyságát 20%-kal növeli. Az amúgy sem gyenge Corrupting Potion 25-tel több HP-t és 15-tel több manát tölt vissza, vagyis minden töltet után 150 HP-t és 90 manát, mindezt 3-szor. Lényegében plusz 450 HP-val és 270 manával sétálunk ki az ösvényre, szemben a Doran's Ring alacsony manaregenerációjával és 80 HP-jával. Már a sustain miatt is jó választás, de az égető sebzés még tovább erősíti ezt a választást.

A legtöbben erre rátettek még egy lapáttal és a Time Warp Tonic rúna mellé a játékban vettek még egy Dark Sealt/Fekete pecsétet is, ami további 25%-kal növeli az italok gyógyításának hatékonyságát. Fontos megjegyezni, hogy ez már csak a HP részre vonatkozik; több manát emiatt nem kapunk az italból.

De még így is bőven megérte, hiszen egy olcsó tárgy, ráadásul gyilkosságokkal még tovább növeli értékét. A gyógyítás ezzel együtt felugrott 187 HP-ra töltetenként, –vagyis 561 HP-t viszünk a zsebünkben pluszba minden alkalommal, amikor hazamegyünk feltölteni a flaskát.

A hatékonyság annyira csábító lett, hogy több esetben megfigyelhettük már az alsó ösvényen is, leginkább Varus játékosok kezében, –természetesen a Time Warp Tonic-kal kiegészülve. Rengeteg sustaint ad és persze a plusz sebzés sem elhanyagolandó, ami cseréknél kétszeresen is az ő előnyére billentheti a mérleget. 

Ugyanez a jelenség végül topra is felköltözött, ahol a tankok is elkezdték használni. Elsődlegesen természetesen a Resolve ágat választják, a Grasp of the Undying egyébként is jó sustaint, a rúnaág pedig tankosságot ad. Másodlagosan az Inspiration ágból szerzett Time Warp Tonic nem csak az ital hatékonyságát, de a rúnaágakból kapott HP mennyiségét is megnöveli. Ezzel a párosítással még ők is könnyen átvészelik a legtöbb ösvényfázist. 

Összességében tehát egy kicsit törékenyebbek leszünk all-in helyzetekkel szemben, de tovább tudunk kint maradni az ösvényen, több sebzésünk, életerőnk és manánk is lesz.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések