A játék születésnapja alkalmából felelevenítettük az elmúlt hat év néhány legérdekesebb történését.
Hat évvel ezelőtt pontosan ezen a napon jelent meg hivatalosan is a Counter-Strike: Global Offensive, mely mára mindannyiunk életének egyik legmeghatározóbb játékává vált. A rengeteg szép emlék mellett sok vicces és botrányos eset történt az évek alatt, ezért most felidéztünk párat a CS:GO születése óta történt legérdekesebb események közül.
Boldog hatodik születésnapot CS:GO!
2012 augusztus 21-én jelent meg a Counter-Strike széria legutóbbi része, ami hat év alatt beleírta magát az e-sport történelembe.
A skinek megjelenése
A skineket 2013. augusztus 14-én vezette be a Valve az Arms Deal frissítésen keresztül. Mint az hamarosan kiderült, a játék történetének egyik legmeghatározóbb mérföldkövét sikerült letenniük az asztalra, ugyanis nem elég, hogy mindenki imádta az új fegyverkinézeteket, de a játékosbázis rohamos nőtt a cserélhető tárgyak miatt. Egészen komoly kereskedőipar jött létre a skinek körül, ahol naponta cseréltek több millió forint értékben gazdát, de természetesen a kétes eredetű szerencsejáték- és fogadóoldalak is ki szerették volna venni ebből a maguk részét.
A gambling-botrány
2016-ra számtalan olyan oldal jött létre, melyeken a skinekkel fogadhattunk vagy rulettezhettünk, a nyereményeket pedig valódi pénzre válthattuk. Mivel ez egy teljes mértékben kontrollálatlan üzlet volt, ezért a nyereség kedvéért több oldal is megpiszkálta a saját rendszerét, hogy a fizetett streamerek folyamatosan nyerjenek, ezzel pedig még több felhasználót csábítsanak a platformjukra, hogy utána lenyúlják a pénzüket. Természetesen ezt a Valve nem nézte jó szemmel, és a legnagyobb oldalakat bezáratták. Sokan úgy gondolták, hogy ezzel kinyírták a skineket és a játékot is, de szerencsére a történelem másképp alakult, és a CS:GO még a mai napig remekül van, bár az aktív játékosbázis csökkent.
Chiken, chiken mindenhol
Akik régóta követik a CS:GO e-sport részét még biztosan emlékeznek erre. A Chiken-őrület kitörésének kezdetét nehéz megmondani, mint ahogyan azt se tudni, hogy ki találta ki, de ezek a lobbikat megszálló accountok sok kellemetlen és röhejes pillanatot okoztak 2015-ben. A gumikacsa profilképű, elírt nevű csirkék eleinte profi játékosok lobbijában jelentek meg, amikor éppen streameltek, de később az ESL One Katowice és Köln Majorökön is feltűntek a meccsek során. Hamar az év legnagyobb mémje lett ebből, és hatalmas követőtábora lett a közösségi médiában. Sőt, az eredeti chiken még egy reddites AMA-t is tartott, amire 6 000 feletti upvote érkezett.
A hírhedt Revolver
Emlékeztek még rá, hogy mennyire OP is volt ez, amikor megjelent? Aligha emlegették annyiszor Lord Gaben édesanyját, mint amikor 2015. december 8-án a Valve bemutatta az R8 Revolvert, és valljuk be, ez valahol érthető is. A Deagle helyett választható pisztoly a játék legerősebb fegyvere volt, még mellkasra is elég volt egy golyó a fraghez, ami gyakorlatilag az AWP fölé emelte. De ha ez nem lett volna elég, még bugos is volt. Hatástalanítás közben lehetett lőni a jobb klikkel, a két egérgombot letartva az elsődleges lövés sebzését és a másodlagos sebességét használhattuk, és freeze time alatt is lőhettünk vele –csak hogy a legemlékezetesebbeket említsük. Annyira borzalmas volt a frissítés, hogy az ESL inkább a játék eggyel korábbi verzióját használta a Pro League-ben, ugyanis féltek, hogy mindenki ezzel rohangálna.
A Valve 2015. december 10-én Damage Control néven kitett egy blogposztot, amiben bocsánatot kértek és bejelentették a nerföt. Ez viszont olyan jól sikerült, hogy azóta sem életszerű választás a Deagle helyett a Revolver. Természetesen ezzel még mindig jobban jártunk, mintha tönkretették volna az egész játékot végleg. A történet utóhatása egyébként felbecsülhetetlen, mert ha nincs az a fajta és méretű kiakadás, ami az R8 megjelenését övezte, akkor a mai napig a most ismert tesztelési folyamat nélkül az éles szerverekre menne ki mindenféle új fegyver és változtatás, míg a mostani rendszerben csak jóval később kerülnek be az egyensúly frissítések az MM-ekre, és így a versenyekre.
A Majorök
Végül a Counter-Strike világ legnagyobb eseményeit említenénk meg, melyek hibái és érdemei alapvetően határozzák meg a játék hat éves változatát. A Valve által szponzorált Majorök a 2013-as DreamHack Winterrel indultak világhódító útjukra, szeptemberben pedig már a 13. ilyen esemény következik Londonban. Az évek alatt elképesztő pillanatokat élhettünk át, történelmi meccsek és rivalizálások születtek, és évről évre rekord mennyiségű rajongó özönlött a közvetítésekre, hogy sorba álljon a híres dropokért. A Majorök hatása azonban nem csak a nézők, de a játékosok szemszögéből is hatalmas a mai napig. A matricáknak hála a résztvevő csapatok több pénzhez jutottak, ami a korai időkben a fizetésük többszörösét jelentette még a legjobbaknak is. Emellett pedig mindig példamutató nyereményalapot adott a Valve, amivel az év többi versenye kénytelen volt versenyezni, így a párezer dolláros bajnokságokból hamarosan 250, 500 és milliós összdíjazású tornák lettek a csúcson, és manapság már a félprofik is összelövöldözhetnek annyit, mint amennyit például GeT_RiGhT keresett 2010-12. környékén.