A Riot több ízben is csúnyán mellélőtt a tárgyváltozásokkal

A Riot több ízben is csúnyán mellélőtt a tárgyváltozásokkal

A hősök mellett tárgyak is változtak idén, illetve volt, ami már eddig is szerepelt, de valóban jó helyük van a játékban?

Érdekes vélemény ütötte fel a fejét az egyik fórumon pár mostani tárgyat illetően, ami elgondolkodtatott. Általánosságban is, de idén különösképp azzal voltunk elfoglalva, hogy a hősök éppen milyen stádiumban vannak és olykor hajlamosak vagyunk megfeledkezni, hogy a tárgyak legalább annyira befolyásolják a játékot, mint maguk a hősök. Kifejezetten két tárggyal foglalkoznék ebben a cikkben, illetve elöljáróban még annyit, hogy ez szubjektív vélemény is egyben. 

Most akkor buff, vagy nerf Lee Sin legutóbbi frissítése?

Aioween | 18/08/22 14:03Sokakat megosztott, hogy akkor most erősebb vagy gyengébb lett-e Lee Sin a Q változások után. Megnéztük mi is történt pontosan. A 8.15-ös patch-ben Lee Sin Q-ját megváltoztatták. A Riot Games ezt buffként közölte és a közösség nagy része így is kezelte ezt. Azóta kiderült, hogy ez még sincsen pont így.

Ezek egyike az Essence Reaver, vagy magyarul Esszencia Martalóc. Eredetileg a 4. szezonban került be a 4.10-es patch-csel, de eggyel ezelőtti formáját az 5.22-es patch-ben ismerhettük meg.

Egy elég sokoldalú tárgy volt, amit leginkább olyan karaktereken láthattunk, akik használtak kritikus találatot, illetve manaigényesek voltak. Elsősorban a lövészek használták, olyanokra kell gondolni, mint Ashe, Xayah, Sivir, Lucian, Jhin, esetleg Corki. A kritelésből visszakapott mana nagyon hasznos volt számukra és az ebből kapott CDR is megkönnyítette a képességek használatát. Egy szóval az úgynevezett caster ADC-k sajátja volt, Ezrealt leszámítva, mivel ő nem nagyon él kritikus találattal.

Ezt aztán fogta a Riot Games és kivágta az ablakon, cserébe megkaptuk a mostani változatot, ami már teljesen máshogy működik. Manát alapból ad, nem kell kritikus találat, hogy bármit is visszatöltsön, viszont csak 1%-ot. A passzívja egy adrenalinlöket lett a végső képesség használata után, ugyanis támadási sebességet és az alap képességek CD-jének drasztikus csökkentését adta minden alaptámadás után. Egy ideig ez jó is volt, mert elég nagy buffokat kaptak a lövészek arra a pár másodpercre, de a bulit a Riot beszüntette és lenerfelte a tárgyat, míg alapvető működésén nem változtatott.

Nagyjából annyit sikerült elérni, hogy a tárgy mostanra Lucian exkluzív játékszere lett, aki gyors képességrotációinak hála ki tudja használni a végső képesség után kapott CD csökkentést. A probléma viszont az, hogy más nem nagyon jöhet szóba, talán Xayah, de a Stormrazor megjelenésével teljesen háttérbe szorult ez a tárgy. Ha pedig egy eszköz ennyire fölöslegessé válik, hogy egy, vagy nagyon maximum két karakter tudja hasznát venni a 141-ből, akkor ott bizony komoly gondok vannak. Felmerül a kérdés, hogy mit lehetne tenni? Az egyik opció, hogy vagy átdolgozzák, vagy teljesen kiveszik, ebből az előbbi lenne jobb. A másik pedig, hogy visszabuffolják, akkor viszont megint túl erős lesz és újfent problémát okozhat. Egy dolog biztos, jelen formájában nincs túl sok értelme a létezésének.

A Duskblade of Draktharr a másik problémás tárgy, amiről a következő oldalon olvashattok.

A Duskblade of Draktharr először a 6.3-as patch-ben jelent meg, azóta többször is újradolgozták, de a lényeg ugyanaz maradt: ez egészíti ki a mostani AD alapú orgyilkosok, illetve néhány lövész eszköztárát. A lövész részével most nem foglalkoznék, ők maximum mellékes élvezői a tárgynak, azon belül is nagyjából három nevet lehetne megemlíteni: Jhin, Varus és Miss Fortune. A problémát sokkal inkább az orgyilkosokkal való együttműködése okozza.

Egy kicsit úgy érzem, hogy ez a tárgy túlságosan is kiegészíti az orgyilkosok eszköztárát, mondhatni kötelező darab, enélkül nagyon sok bónusztól esnének el. A lethality és még a ward kiszedős mechanika is rendben van, viszont a Nightstalker/Éji ragadozó passzívja egy egészségtelen játékkörnyezetet hoz létre.

Magyarul kapunk egy hatalmas burstöt, amit egyébként már több ízben is csökkentettek, de még mindig nagyot tud ütni, főleg egy Electrocute-tal kiegészülve. Mi ezzel a probléma? Egy kissé lustaságnak tűnik a Riot részéről, hogy az összes orgyilkost ezen tárgy alapján egyensúlyozza ki, és fel sem merül az a kérdés, hogy bármi mást vehessenek, mivel ekkora burstöt bűn lenne kihagyni. Ez egyrészt egysíkúvá teszi a buildjüket, nincs túl sok választásuk, valamint ennek az egy tárgynak a nerfelésével, buffolásával egy egész kasztot "túszként" tarthatnak fogva.

A másik probléma, hogy csökkenti a hatékony játékhoz szükséges képesség szintet. Az orgyilkosok legtöbbjének sajátja, hogy pár szempillantás alatt tünteti el célpontját, legékesebb példája ennek Zed. Neki még a ultija is attól sebez többet, ha az alatt a pár másodpercet alatt minél nagyobb kárt teszünk az ellenfélben, amit még az Ignite is kisegít. Ha végiggondoljuk ezt a karakterkasztot, akkor azonnal láthatjuk, hogy a lövészekkel ellentétben az orgyilkosok képességekből ölnek, nem alaptámadásból. Megvéve a Duskblade-et viszont egy olyan plusz burstöt kapunk, amihez semmilyen skill nem kell, hiszen elég csak egyet alaptámadni és máris olyan sebzésmennyiséget okoztunk, ami sokszor elég, míg közben lehet, hogy a képességeink fele mellément. Az alaptámadások ellen pedig nagyon kevés dologgal lehet védekezni, azt nem igazán lehet kijátszani, mint egy skillshotot. 

Az orgyilkosok halálosak, ez az elsődleges tulajdonságuk, viszont ezt ténylegesen játékosképességhez kellene kötni, nem egy alaptámadáshoz, amire mindenki képes. Nem egy egyszerű kaszt és nem is kellene az legyen. Gyors reakcióidőt igényel, jó célzást és megfelelő képességkombinációt, amit a Duskblade puszta léte erőteljesen aláás, a korábban említett egyensúlyozási problémákról nem is beszélve. A slusszpoén pedig a következetlenség a Riot részéről.

Aki régebb óta játszik, az még emlékszik, hogy egy hasonló tárgya anno az AP orgyilkosoknak is volt, a Deathfire Grasp/Pusztítótűz. Működésben kicsit más volt, de a lényeg itt is ugyanaz volt, hogy viszonylag kevesebb képességgel nagyobb sebzést tudtunk bevinni. Amikor kivették, pontosan azt fogalmazták meg, hogy az amúgy is magas alapsebzések mellé fölöslegessé vált egy még inkább ezt erősítő tárgy.

Sok volt a "mi is történt itt?" pillanat, amikor olyan gyorsan tűntünk el, hogy fel se fogtuk. A Duskblade hatása lehet, hogy késleltetett valamivel, de a lényegen nem változtat. Ha a Deathfire Grasp nem fért bele a játékba, akkor a Duskblade miért? Itt is valami újat kellene alkotnia a Riotnak, de mivel ennyire erőteljesen támaszkodik a tárgyra, amikor orgyilkosok egyensúlyozásáról van szó, nagy lépéseket kellene tenni a többi tárgy, illetve a karakterek terén is.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!