A

A "nagy" AD tárgybuffok hatalmas csalódást okoztak

Nagy tervekkel indult neki a Riot az AD tárgyak rendbehozatalához, de végül az egészből alig lett valami.

A héten megjelent a 8.15-ös patch és joggal várhattuk, hiszen a PBE-n rengeteg pozitív változást láthattunk az ADC-k számára. Egyesek talán túl jónak is tűntek, hogy igazak legyenek és végül úgy tűnik, tényleg túl szép volt. Az élő szerverekre már egy sokkal mérsékeltebb változatuk jött, ami bár valamennyire segíti a lövészeket, messze nem úgy, ahogy eredetileg láthattuk.

A játékosoknak tetszik, így érkezik az új fajta rangsorolt szezon jövőre!

Uacute;jabb információk láttak napvilágot a kilencedik szezonban érkező rangsorolt játékokról.

Azt már mindenki tudja, hogy a "káosz" a 8.11-gyel érkezett, amikor a lövésztárgyak és a lövészkarakterek statisztikái megváltoztak, így jöttek be a mágusok és harcosok is az alsó ösvényre. A 8.15-ben annyi változott, hogy pár tárgynak csökkentették az árát, de nem túl sokkal, ezzel próbálták a lövészek kezdeti játékszakaszát erősíteni egy kicsit. A terv látszólag nem jött be, legalábbis  nem azt az eredményt érte el, amit vártunk. Azt is mondhatnánk, hogy csalódtunk. 

Tény és való, hogy az Infinity Edge és a Stormrazor olcsóbb lett, de cserébe a statjaik is csökkentek. Először úgy tűnt, hogy buff lesz a dologból. Igen, csökkent például az Infinity sebzése 10-zel és a tényleges sebzés 5%-kal, viszont az akkor árcsökkenésért ez talán meg is érte volna. Jelenlegi formájában azonban már nem igazán, mivel csak 200 aranyat spóroltunk vele. A Stormrazor helyzete már valamivel jobb, itt is 10 AD csökkenésről beszélhetünk, viszont 400 aranyért cserébe. Összehasonlításképp, egy 10 AD-t adó Long Sword 350 arany.

Jelenleg az egyetlen megbízható és viszonylag korán elérhető sebzésforrás bármilyen kritikus támadásokra építő lövésznél a Stormrazor. A 400 aranyas árcsökkentés egyáltalán nem rossz dolog, ár-érték arányban ez így egy egész pozitív csere. Az Infinity Edge viszont egy inkább late game tárgy, amivel a lövész igazán félelmetessé válhat. Mivel itt nem csak az AD csökkent, de még a kritikus támadásokból származó tényleges sebzés is, nem igazán logikus, hogy csak 200 arannyal lett olcsóbb, holott a Stormrazor kevesebb statért kétszer annyival olcsóbb. 

Igaz, hogy a late game-ben 200 arany beszedése már nem akkora probléma -két minionhullám után ez meg is van nagyjából-, de a gond akkor kezdődik, ha mindkettőt megvesszük. Ez már -20 AD egy lövészen, kevesebb tényleges sebzés. Összességében 600 aranyat ugyan spórolunk, de amikor végre meg tudjuk őket venni, nem leszünk annyival előrébb, mert kevesebb statot kapunk. Az alapvető célkitűzés az lett volna, hogy felvegyék a versenyt a mágusokkal például, akik sokkal hamarabb válnak hasznossá. Azonban jelenleg úgy tűnik, hogy hiába a 600 arany mínusz, semmivel sincsenek előrébb, mivel jelentős sebzéstől esnek el így is, míg az egyébként is olcsóbb AP tárgyak ugyanolyan erősek maradtak, mint eddig.

Sokkal több az early game-ben is sebző AP tárgy, amire a lövészeknek nincsen válasza jelenleg. Ott van például egy Swain, vagy Vladimir, akik a játék késői szakaszában is ugyanolyan hasznosak maradnak és cserébe semmit nem kell beáldozniuk a korai szakaszban sem. Mivel a lövészeknek kellett korai erőfölényt áldozniuk, így ugyanott vannak, mint eddig, ha nem rosszabb helyzetben, mert a következő erőnövekedés, csak egy újabb tárgy vásárlásával jön el. 

Az ösvényfázison talán könnyebb dolguk lesz valamivel, de a mid game-ben ugyanúgy hátrányban lesznek, sőt a late game-ben is gyengébbek lesznek, ahol megint ki tudnak teljesedni a mágusok. Továbbra is kellenének azok a statok a lövészekről, amiket a 8.11 során elvettek, akkor talán lenne értelme a dolognak. A profik között ugyan kezdenek visszatérni a hagyományos lövészek is valamelyest, még mindig nagyon szűk az ilyen karakterek tábora, meglátjuk idővel mit hoz a 8.15.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!