Egy Reddit felhasználó rábukkant a Valve egyik dolgozójának oldalára, amiből sok mindent leszűrhetünk.
Május 23. 2017. Ez volt a legutóbbi Operation megjelenési dátuma –ami a Hydra néven futott és végül ugyanazon év november 13-án ért véget–, miután a Valve meghosszabbította a tartamát. Azóta lassan eltelt másfél év, de újabb operationnek se híre, se hamva, –pedig a közösség már nagyon régóta várta az újabb kis "DLC" megjelenését. A Valve szerencséjére a Panorama UI miatt egy kicsit elterelődött a figyelem arról, hogy tíz hónapja pangás van a játékban Operation-ök terén. De vajon miért döntött úgy, hogy kicsit hanyagolja a Valve a jól megszokott rendszert? Nézzük meg a lehetséges okokat:
Egyszerűen nem kifizetődő
A Valve híres arról, hogy nincsenek igazán külön osztott, játék specifikus csapatok a cégnél, hanem mindenki éppen azon dolgozik, ami nagyon fontos a cégnek. Gaben szemében a Dota és jelenleg az Artifact is sokkal nagyobb kincs, mint a CS:GO, így könnyen lehet, hogy a régóta megígért Panorama UI mellett már nem igazán volt idő egy Operationt is befejezni. Persze emellett pénzügyi okai is lehetnek –amibe mi ugye nem látunk bele–, de végül eme teória szerint egyszerűen nem érte volna meg a ráfordított időt vagy dollárokat.
Panorama UI
Ha Operation nem is, de az új –sokkal szebb– menü megérkezett hozzánk, amit végül nem két perc alatt rakott össze a Valve. Régebben még 2017 vége volt a célkitűzés, majd 2018 júliusa lett, de végül még az utolsó pillanatokban is csúsztak vele, így könnyen előfordulhatott, hogy sokkal nehezebb akadály volt ez, mint azt elsőre képzelték, így pedig minden CS:GO-n dolgozó fejlesztőnek a Panorama UI lecsiszolása és kicsinosítása volt a dolga. A megjelenés óta mondjuk a frissítés is érkeznek folyamatosan, így lehet, hogy inkább erre fordították az idejüket, mintsem, hogy megérkezzen a játék 9. Operation-je.
Matt T. Wood
#MeetTheDev
— Matt T. Wood (@matttwood) 2018. augusztus 31.
Hi, I'm I've been a professional game dev for over 20 years as a designer, modeler, animator, programmer and more.
I like to make games for my kids, but I also do it professionally at Valve now for over 15 years.https://t.co/n7mU6TANGw pic.twitter.com/9XtDgiA7aJ
Wood volt a CS:GO projekt egyik vezető tagja, aki hat éven dolgozott a pályák, a játék és a felhasználó felület dizájnján, ami mellett a promóciós részlegen és a játékmenet programozásán is ügyködött. Saját oldalán érdekességként megemlíti, hogy imádta elkészíteni az Operation-öket és az általános játékmenetet. Ez csak azért fontos nekünk, mert Wood még mindig a Valve-nál dolgozik, de pár éve már nem a CS:GO részlegen. Egy Reddit poszt kommentjében Thorin is megemlíti, hogy ő volt az egyike azoknak, aki nagyon nyitott volt a külső visszajelzéseke és így sikerült ilyen elképesztően jó Operation-öket összehoznia. Az utolsó stáblistás említést a CS:GO-ban kapta –így könnyen lehet, hogy egy új játékon, pontosabban az Artifacton dolgozik jelenleg–, így ezért kellett otthagynia a szeretett játékát. Természetesen egy ember kiesésének nem kéne ennyire fájnia, de ahogy Wood LinkedIn profilját és történetét megnéztük, tényleg borzalmasan fontos tagja a cégnek, hiszen már 2004-ben segített a Half-Life 2 dizájnjában. Reméljük, azért nem ez a legfőbb ok és nem állt meg nélküle az élet Operation fronton.
Összegezve tehát nehéz megmondani, hogy pontosan mi is vezetett ahhoz, hogy lassan másfél éve ne kapjunk Operation-t, de talán mind a három tényezőnek szerepe van a történésekben. Az Artifact után Wood könnyen lehet, hogy visszatér a CS:GO-hoz, így akár még idén is láthatunk egy általa készített Operation-t, ha elég szerencsések vagyunk.