A megfelelő módszer kiötlésével még jó is kisülhetne belőle!
Ti belegondoltatok már abba, hogy milyen is lenne a League of Legends, ha itt is a DotA 2-höz vagy Fortnite-hoz hasonló Battle Pass rendszert használhatnánk? Jobb vagy rosszabb lenne a már általunk megszokott játékélmény? Nos, attól függ honnan nézzük és milyen rendszert alkalmazunk, jó és rossz is kisülhetne belőle. A diskurzust talán kezdhetnék azzal a megkérdőjelezhetetlen ténnyel, hogy a DotA 2 erős struktúrával rendelkezik a nagyobb versenyek népszerűsítésére, nyereményalapjának növelésére, ami mind szép és jó dolog, azonban nagy mértékben alapul a szerencsejátékon.
Itt vannak az első információk a 9. előszezonról!
Huzsi | 18/09/01 13:24 Szeptember van, ami azt jelenti, hogy kicsivel több, mint két hónap múlva véget ér a 8. szezon és hivatalosan is elkezdődik a 9. előszezon, -így érthető, hogy a Riot már gőzerővel azon dolgozik, hogy az új évadot még jobbá tegye a játékosok számára.
Itt pedig még mindig csak a jéghegy csúcsát kapargatnánk a témában. A TI Battle Pass (DotA) például csak azért működik ennyire jól, mert minden eleme a szerencsejátékhoz hasonlít. A legtöbb gyúnyát ebben az esetben egy tombolahúzáshoz hasonló rendszer alapján szerezheted meg. Mindeközben, a League of Legends esetében azt a kinézetet veheted meg magadnak, amelyet szíved megkívánt (egy-két különlegesség kivételével). Továbbá az is szinte biztos, hogy nem lenne ennyire népszerű a becslős/jósolós játék, ha nem lenne a DotA közösség tele olyan emberekkel akik eszméletlen mennyiségű pénzt költenek szerencsejátékra. Még az ingyenes részek is gyakran ösztönzik lutrira a játékosokat, például meccsfogadásokkal (akár már a saját meccsed végkimenetelére is tehetsz fel kisebb-nagyobb összegeket). A legnagyobb negatívuma a rendszer bevezetésében talán mégis a League of Legends játékosaiban, pontosabban életmódjukban keresendő. A LoL és a DotA 2 játékosai között a legtöbb erről szóló felmérés szerint, átlagosan 4 év korkülönbség van. Ez azt jelenti, hogy a legtöbb LoL játékos 18-21 év között kezd bele a játékba, ezért sem lenne szerencsés népszerűsíteni ebben a korosztályban a szerencsejáték ezen igen veszélyes fajtáját.
Azonban meg lehet közelíteni ezt a kérdést egy másik oldalról is, a Fortnite BP rendszere felől. Ez a Battle Pass teljesen más alapokon nyugszik, mint a Dota-é, itt fix jutalmak vannak, amiket küldetések teljesítésével és szintek lépésével oldhatunk fel. Fortnite-ban egy szezon két és fél hónapig tart, ez idő alatt pedig 100 féle jutalom vár a játékosokra. Ikonok, xp boostok, skinek, trailek, gliderek, csákányok, minden, ami csak szem szájnak ingere. Nem mondjuk, hogy ez a tökéletes BP rendszer, ám a számadatok arról tanúskodnak, hogy a játékosoknak igencsak bejön. Az értékesítésével kapcsolatban érdemes tudni néhány fontos dolgot:
- Egy Legendary szintű kinézet a Fortnite-ban cirka 6-7 ezer Ft-ba kerül az Item Shopból
- Ezzel szemben Battle Pass 950 Vbuckot kóstál (olyan, mint a LoL-ba az RP), ami nagyjából 3 ezer Ft-ba kerül
Tehát a BP rettenetesen olcsó, egyszerűen annyira megéri, hogy szinte akkor is "kötelező" megvenni, hogyha csak 1-2 dolog tetszik nekünk belőle. Még csak azt se mondhatjuk, hogy olcsóbb skinekkel dobná meg a játékosokat az Epic Games, mert a BP is ugyanúgy Epic és Legendary kategóriás skineket kínál. (A fenti képen a mostani szezon BP-jének csúcs skinje látható.) A számadatok jól statuálják, hogy mennyire eltalálta ezt a rendszert az Epic; már a harmadik szezon elején, vagyis kora tavasszal is 5 millió példányt adtak el belőle a LEGELSŐ napon. Azóta ez a szám csak növekedett.
A Dota rendszere egyértelműen nem lenne jó út, illetve a Fortnite BP-jét nyilván nem akarná lemásolni a Riot Games, de talán a kettő között, vagy épp egy teljesen más vonalon meg lehetne találni az ideális megoldást. Sok játékosnak a battle royale kifejezés után a Battle Pass a következő, ami a könyökén jön ki, de az a helyzet, hogy az Epic egy olyan rendszert teremtett meg, amire egyszerűen nem lehet nemet mondani. Nemrég a Rocket League is bejelentette a maga bérletet, azt Rocket Pass-nak keresztelték el.
A lehetőség tehát adott lenne, és egy megfelelő rendszerrel még akár jól is elsülhetne a bevezetése a LoL világába. Nem feledkezhetünk el arról, hogy a LoL már 9 éves, és ugyan még mindig a top listák tetején mozog, ám a Riotnak lehet el kell majd gondolkoznia drasztikusabb változtatásokon a jutalmazási rendszeren belül. A Hextech barkácsolás is azért került be annak idején, mert szinte az összes vetélytárs játékban hozzá lehetett férni ingyenesen is fizetős tartalmakhoz, a játékosbázis pedig apránként már kezdett háborogni. Úgy tűnhet, mintha a Riot mindig kicsit lemaradna a "trendektől", de inkább úgy fogalmaznánk, hogy bölcsen átgondolják a lépéseiket, és tanulnak a többiek hibájából.
Ti örülnétek egy Battle Pass rendszernek?