A metát sokszor tanácsos követni, de nem mindig. Akadnak néha elsőre furcsának tűnő választások, amik a megfelelő körülmények között a meglepetés erejével előnyt adhatnak nekünk.
Fiorát leginkább –sőt szinte kizárólagosan– a felső ösvényen szoktuk meg. Onnan tartja szemmel a pályát és várja a megfelelő lehetőséget, hogy becsatlakozzon, –vagy újra és újra megöli ellenfelét az ösvényen és splitpush-ol. Máskor a játék korai szakaszaiban a középső ösvényen is szívesen teszi tiszteletét pár könnyű killért. Az egyik legjobb 1 v 1 karakter a játékban, akivel mindössze egy-két tárgy után már nehezen veszi fel a versenyt bárki is. Éppen ezért miért ne használhatná ki ezen előnyét rögtön a középső ösvényen?
Lázas készülődés a VB-re, helyrepofoznak pár karaktert!
Aioween | 18/09/05 14:01 Lázasan készül a Riot Games a VB-re és próbálnak mindent a helyére tenni, többek közt a kissé brokennek tűnő Akalit is, –akire azért legyünk őszinték, ráfér már gyengítés. Persze nem ő az egyetlen, akit értek változások, vágjunk is bele!
Nem biztos, hogy elsőre tökéletesen sikerül elsajátítani, mivel nem árt egy kissé okosan játszani. A mágusoknak mindig ott lesz a hatótávbeli előny, –szerencsére Fiora elég mozgékony, így viszonylag könnyen a közelükbe tud férkőzni, ahol már ő az erősebb. Hogy is érdemes nekiállni ennek az egésznek?
Képességek tekintetében először mindenképp a Q-val kezdjünk, (Lunge) ezt kövesse a W (Riposte), majd az E (Bladework). Fejlesztés szempontjából a Q-t maxoljuk először, majd az E-t, a W-t pedig csak utoljára, illetve a végső képességre értelemszerűen mindig tegyünk pontot, amikor csak tudunk. Mivel középső ösvényen fogunk játszani, itt már nem annyira kell a Teleport, helyette válasszuk az Ignite-ot, így még agresszívebbek lehetünk az ösvényen.
Kezdésnek a legtöbb esetben a Doran's Blade-et és egy potit javaslunk. Ezután érdemes Tiamattal folytatni, ez hatalmas mértékben megkönnyíti a minionok takarítását. Különösképp akkor lehet fontos, ha ellenfél karaktere gyorsan és könnyen tolja ránk a hullámokat, kissé hasonló szerepet lát el a buildünkben, mint Talonnál. Ha nagyon szenvedünk, esetleg be is fejezhetjük a Ravenous Hydra-t, hogy legyen életlopásunk, de ideális esetben a Tiamat után inkább a Trinity Force a következő célpont. Cipőt a helyzetnek megfelelően válasszunk, majd a megszokott tárgyak jöhetnek, mint a Sterak's Gage, ha sok a burst, akkor Death's Dance is. Végezetül beszerezhetünk egy Guardian Angelt is, hogy még véletlenül se legyen könnyű kicsinálni minket.
Rúnákból pedig az alábbiakat válasszuk. Hasonlatos a legtöbb mides bruiser buildhez, mint amit Ireliával is használnánk.
De miért is működik ez pontosan? Itt is igazán Ireliát lehet felhozni példaként, a burst ellen egy még jobb eszközünk van, a W (Riposte). Ezzel szinte bármit le tudunk védeni, a kulcs a megfelelő időzítés. Mivel a legtöbb mágus képességrotációja nagyrészt kiszámítható, némi gyakorlással ezeket le is tudjuk reagálni. Előnye az Irelia W-vel szemben, hogy minden sebzést levéd, –hátránya, hogy csak egy képességet, a védelmet nem tudjuk több másodpercig fenntartani.
Másik előnye, hogy egész jó elérése van ahhoz képest, hogy egy közelharci karakterről van szó. Az lehet, hogy Ireliával nem veszi fel a versenyt ilyen szempontból, de Q képességével elég gyakran tud ide-oda csúszkálni és nincs feltétlen a minionok kivégzéséhez kötve. Könnyű pozicionálni vele és a gyenge pontokat is egyszerűbben elérjük a plusz sebzésről nem is beszélve. Mivel nem túl elterjedt választás miden, a legtöbb középső ösvényes mágus nem lesz hozzászokva ilyen sebzéshez, és pár csere után jó eséllyel félve fognak minket megközelíteni.
A középső ösvényen jóval rövidebb, mint a felső és a bokrok sem elérhetőek úgy, így a kisebb mozgási téren Fiora jobban tud érvényesülni. Ez megint csak a passzívjának kihasználását segíti elő. Sokan pedig valószínűleg nem is igazán lesznek tisztában ennek működésével, így megint csak kihasználhatjuk tudatlanságukat. A legjobb, hogy akkor sem kell pánikba esnünk, ha az ellenfél egy közelharci karaktert választ –mint Zed, vagy Kassadin, esetleg Yasuo–, ezekkel szemben amúgy is egész jól teljesít a karakter.
Természetesen vannak azért buktatói is a választásnak. Mivel közelharciak vagyunk, folyamatosan figyelnünk kell a helyezkedésünkre. Míg egy-egy képességet le tudunk védeni a W-vel, de ha folyamatosan poke-olnak minket, egy idő után kikényszerülünk az ösvényről, erre különösképp oda kell figyelni farmolás közben. Egy felkészültebb mides nagyrészt előre meg tudja tippelni a minionok életereje alapján, hogy mikor hol fogunk last hitelni. Mindig figyeljünk az életerőnkre. A másik hátránya, hogy a középső ösvény rövidebb. Korábban ezt előnyként tüntettük fel, de ennek is megvan a buktatója, kevesebb helyünk lesz leüldözni az ellenfelet, a tornya alá már nem biztos, hogy minden esetben be akarunk menni, ulti gyógyítás ide, vagy oda.
Mivel nincsenek nagyon képesség resetjei (mint például egy Ireliának), és a CD-i is magasabbak mondjuk egy Yasuohoz képest, nem árt észnél lenni. Ha viszont képesek vagyunk a korai magas sebzését kihasználni, átvenni az uralmat miden, esetleg pár korai killel megindulni, –onnantól nehéz lesz minket megállítani.