Kassadin szép lassan titokban előrelépett a középső ösvénye a buffoknak hála, de egy kis újítással most még erősebb lett.
A középső ösvényről írtunk tegnap is, ahol a Fiora midet boncolgattuk. Ezúttal egy kissé szokványosabb választás kerül terítékre, de itt is van azért némi újdonság. A karakter nem más, mint Kassadin, akit sokszor láttunk már miden, de most megint előkerült a buffok és némi okoskodás után.
Nem szokványos választás: Fiora mid
Aioween | 18/09/06 08:41A metát sokszor tanácsos követni, de nem mindig. Akadnak néha elsőre furcsának tűnő választások, amik a megfelelő körülmények között a meglepetés erejével előnyt adhatnak nekünk. Fiorát leginkább –sőt szinte kizárólagosan– a felső ösvényen szoktuk meg. Onnan tartja szemmel a pályát és várja a megfelelő lehetőséget, hogy becsatlakozzon, –vagy újra és újra megöli ellenfelét az ösvényen és splitpush-ol.
A legnagyobb változás nála a rúnák terén történt, ugyanis nem a megszokott Arcane Comet, vagy Summon Aery a menő mostanában nála. Helyette inkább a Fleet Footwork rúnát rántották elő a legtöbben, nem csak az amatőrök, de a profik is. Felnézve a probuilds oldalára szinte mindenkinél ezt látjuk, egy-egy kivétel akad csak.
Miben más tehát ez a Kassadin a megszokotthoz képest? A képességek terén nincs nagy különbség, ugyanúgy Q-val kezdünk, majd W és E, maximálás szempontjából pedig Q>E>W, illetve ulti minden szinten, amikor ez elérhető. Idézői képességekből pedig a Flash-t és a Teleportot javasoljuk. Tárgyak terén egy kicsit érdekesebb a dolog. Az utóbbi időben kikerült a buildből a Rod of Ages, legalábbis nem minden esetben láttuk nála, mondván túl lassú, itt viszont többek közt a plusz mana miatt elfér. A RoA-n kívül természetesen Archangel Staff, Zhonya's Hourglass, Lich Bane és Rabadon, valamint a Sorcery cipő javasolt. Ha nagyon tankos az ellenfél, akkor a Rabadon helyett inkább Void Staff-ot ajánlanánk.
No de mi is ez az új rúnaőrület, és hogy is néz ki?
Ez a rúnaválasztás sokkal több sustaint, vagyis túlélhetőséget ad az ösvényen. Ez azért különösen jó nála, mert bár mágus, azon kevesek egyike, aki közelharci így könnyen sok poke sebzést szenvedhet. Itt jön képbe Fleet Footwork, ami közelharci egységeken még hatékonyabb is, illetve a plusz mozgási sebesség sem utolsó a hatos szint előtt. Ha mindezek mellé még egy Dark Seal-t is veszünk, meg Refillable Potiont és a Teleporttal együtt még hatos szint előtt is nehéz lesz kizavarni minket az ösvényről.
A már említett plusz mozgási sebesség a csapatharcok során is nagyon hasznosnak bizonyul, akár az ulti nélkül is. Így könnyebb utolérjük a kulcsfontosságú célpontokat, vagy menekülhetünk el veszélyforrásoktól ha úgy van akkor is, ha épp nincs manánk ultira. Eleinte nagyon sokan a Presence of Mind-ot használták, de miután az átdolgozva és gyengítve lett, sok Kassadin átállt inkább a Triumph-ra. Ez szintén a csapatharcok során és torony dive-ok során lehet hasznos. Az a rengeteg életerő, amit visszatölt, főleg ha már egyik célpontról a másikra ugrunk, jócskán javíthatják a túlélési esélyeinket.
A másodlagos Domination ág is inkább a gyógyulást segíti elő, egy szóval a rúnaválasztás a túlélést szolgálja, az agresszió pedig továbbra is a tárgyakból származik majd. Természetesen árnyoldala is van ennek a rúnaválasztásnak, de ez kiküszöbölhető valamelyest. Mana szempontjából szegényebbek leszünk, ezért is kell a RoA a Tear mellé. Sebzés tekintetében pedig lemaradunk egy Electrocute-oshoz képest, viszont sokkal jobb eséllyel éljük túl akár halál nélkül a játék korai szakaszát, az pedig nagyon fontos egy Kassadin számára, hogy ne maradjon le túlságosan. Elsőre érzékenyen érinthet minket a Manaflow Band hiánya, de hozzá lehet szokni, illetve lesz, ami kompenzáljon érte.
Kassadin egyébként is egy erős karakter, ha valaki elég türelmes tud lenni vele és tudja mikor mehet be az ellenfélre, rúnáktól függetlenül. Ezzel az új "őrülettel" viszont egy igazán félelmetes ellenfél lehet belőle, akit ráadásul most már a játék korai szakaszában is nehéz büntetni.