Már csak egy patch-re vagyunk a Világbajnokságtól és szép lassan körvonalazódni látszik, hogy miként hajtják végre az utolsó simításokat, mielőtt a verseny elindulna.
Már alig három hét van hátra csak az idei világbajnokságig, nekünk pedig még egy frissítésünk lesz addig. A héten jelent meg a 8.18, a VB-t pedig a 8.19-en fogják játszani. Meddlerék már ezerrel dolgoznak az ottani dolgokon és azt is elárulták, hogy milyen alapvető szempontokat fognak figyelembe venni a frissítés előkészítésénél.
Nézzük előbb az alapelveket, majd azt követően az érintett hősöket és tárgyakat!
Jövőre több fociklub is csatlakozhat az EU LCS-hez
Aioween | 18/09/13 11:20Teljesen átalakul jövőre az EU LCS: úgynevezett hosszútávú partnerséget fognak létrehozni a csapatok és a Riot között, amiben több fociklub is érdekelt lehet. Alapjaiban alakulhat át jövőre nem csak az EU LCS rendszere, de maga a mezőny is.
A legfontosabb cél, hogy élvezetes és nézhető meccseket kapjunk nézői szemmel. Ehhez hozzátették, hogy egy változatos és sok karakteres meta jó, de az izgalmas meccsek még annál is inkább, vagyis inkább hajlandóan lemondani arról, hogy több karaktert lássunk, cserébe a mérkőzések nem lesznek unalmasak, vagy túlzottan hosszúak, esetleg eseménytelenek.
Szintén fontos, hogy nem szeretnék azt a hibát elkövetni, mint a 2015-ös, vagy a tavalyi év folyamán, hogy akár egy hős is megközelítse a 100%-os pick/ban arányt. Ugyanezen okból kifolyólag nem terveznek már eget rengető változtatásokat a játékban. Hozzátették még, hogy bár a következő patch inkább a profikról szól majd, igyekeznek ezt olyan formában tenni, hogy az ne bomlassza nagyon az amatőr játékot, hanem ott is életképes változásokká nőjék ki magukat. Ha ez mégsem sikerülne, akkor is figyelni fognak arra, hogy legalább ne legyen kártékony a solo queue-ra nézve. Itt olyanokra kell gondolni, hogy egy nerffel, vagy buffal sem tervük egy karaktert játszhatatlanná vagy éppen túlzottan OP-vá tenni a következő időszakban.
Konkrétan a hősökre tekintve ez a következőket jelenti.
A felső ösvény tank triója elég gyakran szerepel a profi meccseken. A Riot úgy gondolja, hogy nem kell elengedhetetlen része legyen a csapatoknak egy-egy tank, így az őket erősítő tárgyakkal fognak variálni kicsit, hogy ne egyesével kelljen a karaktereket gyengíteni.
Janna jelenleg nincs a helyzet magaslatán, aminek sokan örültek, hiszen hosszú évekig dominált az alsó ösvénye, mostanra viszont szinte teljesen eltűnt. A profi mezőnyben amúgy sem gyakori az ilyen típusú támogató jelenleg, talán Sorakát leszámítva, ezért kisebb buffokat terveznek Janna esetében. Nem szeretnék túlzásba vinni a dolgot, de azért jó lenne egy kicsit több változatosság a támogatók terén. Emiatt a mozgási sebességből származó plusz sebzéssel kísérleteznek az alaptámadásait és az W-jét tekintve, mivel ez amúgy is fontos része a karakternek, főleg magas szinten, míg korábban pont az alacsonyabb elokban dominált.
A két ízeltlábú nem sokat szerepelt a színpadon az utóbbi időben, ezért mindketten egy-egy kisebb erősítésre számíthatnak. Mivel a solo játékban is van helyük a fejlődésre, ezért ez belefér, amúgy is úgy érzik, hogy már nem sok kell nekik a profi szerepléshez. Ezek a buffok pont elegek lehetnek, hogy ne legyenek túl erősek solo queue-ban, de épp eléggé, hogy a profik is válasszák őket. A dzsungelváltozatosság már most is egész jó, de jobb lenne több nem tank karaktert is látni az erdőben.
Őt elég aktívan nézik jelenleg, de még inkább arra hajlanak, hogy nem kell hozzányúlni. A veszély ugyan fennáll, hogy akár midre is bekerüljön, erre már volt példa, és akkor több tank jelenhet meg miden, de összességében egy elég érdekes választás, amire bizonyára akad majd eddig nem látott counter.
Olafot is megfigyelés alatt tartják, de változás egyelőre itt sem várható. Egyre gyakrabban látjuk őt profi meccseken, de a játékstílusa teljesen más a dzsungelben, mint a legtöbb mostani metaválasztásnak.
Itt lényegében egy késői 8.18-as változtatást említettek meg, ha esetleg valaki lemaradt volna róla. Mivel a profik között egyébként is visszaesett Gnar prioritása, így a korábban tervezett páncélnerfet visszavonták, mivel már nincs rá szükség.
Kai'sa az egyik leggyakoribb választás a profik esetében. Egyelőre még nem láthattuk őt a 8.18-as patch-en, mivel azon még nem zajlik egy verseny sem, ahol pedig nerfeket kapott. Emiatt nem is nagyon terveznek további lépéseket az esetében.
Tárgyak terén kettővel is foglalkoznak külön, ezek egyik a Liandry's Torment. Eléggé gyenge most ez a tárgy, nem is nagyon látjuk mérkőzéseken, emiatt buffot terveznek rá, hogy jobb HP elleni tárgy legyen. Az a terv jelenleg hogy 2%-os HP alapú sebzést is okozzon.
A Warmog's ennek ellentéte. Több olyan tank karakter is van, aki tökéletesen tudja ezt kihasználni és nem igazán tudják büntetni őket egy-egy rosszabb cseréért, mert úgyis hamar visszagyógyulják azt. Ebből az erőből fognak lecsípni, de nem kell teljes átdolgozásra számítani.
Végezetül Rek'Sai-ról is szó esett. Korábban terveztek néhány nyers buffot a számára, mert elég gyengén teljesített. Végül ezek a buffok nem érkeztek meg, mivel jobban utána néztek a dolgoknak és rájöttek, hogy igazából nincs vele akkora probléma, magas MMR-en már most is megállja a helyét, inkább az a gond, hogy alacsony eloban kevésbé éreznek rá az emberek. Emiatt egy sima buff kevés lenne, bizonyos helyeken meg túl sok, így inkább majd finomítanak a játékmeneten, de ahhoz több idő kell, így valószínűleg a VB utánra marad.