Ez különösen érdekes, tekintve, hogy korábban már majdnem összejött egy 300 milliós üzlet az NA LCS közvetítési jogai kapcsán, amit aztán a Disney megtorpedózott.
A világbajnokság hamarosan érkezik, –ráadásul a Mastercard támogatásával, mint kiderült. Sokak szerint ez lehet a Riot Games eddigi legnagyobb üzleti lépése. Eddig sem kellett a Riot Games-t félteni, ha üzletről, vagy esetlegesen újításokról van szó. A 9 éve menetelő League of Legends mindig képes megújulni a játékon belül és kívül is; elég ha csak a tavalyi 3D-s sárkányra gondolunk, bizonyára idén is készülnek valamivel. Korábban majdnem összejött egy 300 millió dolláros megállapodás az NA LCS közvetítési jogait illetően. A BAMTech vitte volna "vászonra" az amerikai versenysorozatot, de időközben a Disney felvásárolta azt, nekik pedig más elképzelésük volt, és így az üzlet meghiúsult ebben a formában.
A Riot Games legnagyobb, 300 millió dolláros üzletét nyírta ki a Disney!
Aioween | 18/05/28 14:39A Disney "színre lépése" az e-sportban nekünk nézőknek nem feltétlenül annyira rossz hír, –a Riot Games helyzete már más kérdés. Az amerikai baseball liga közvetítéséért is felelős BAMTech egy hatalmas megállapodást kötött a Riot Games-el 2016 végén.
Ha hinni lehet a pletykáknak, akkor valóban komoly megállapodásról lehet szó, ami könnyen felülmúlhatja akár a fentebb említettet is. A Riot elmondása szerint már vagy egy éve dolgoztak az ügyön, és az első jelét ennek az idei világbajnokságon láthatjuk majd. Ez hatalmas hír nem csak a LoL-nak, de az e-sportnak általánosságban. Egy ekkora szponzor beszállása azt jelzi a világ felé, hogy igenis van lehetőség és persze pénz is az e-sportban, amibe érdemes befektetni. Jó hatással lehet más cégekre, akik eddig esetleg csak eljátszadoztak a gondolattal, hogy beszálljanak, mert –akármennyire is szeretjük, illetve szépítjük az e-sportot– pénz nélkül manapság már semmi nem működik.
A Catalyst Sports & Media egyik alelnöke a következőket nyilatkozta az esetről:
"Ez nagyon jó hír mindenki számára, nem csak a Riotnak. Ha egy másik pénzforgalommal foglalkozó cég, vagy esetleg szimplán egy másik márka vagy, aki eddig csak gondolkozott a beszálláson, akkor egy olyan cég megjelenése, mint a Mastercard egyértelműen meggyőzhet téged, mivel itt nem egy egyszerű tesztről, vagy próbáról van szó, ez egy globális méretű megállapodás, amelynek most már egyre kisebb a kockázata."
Természetesen ez valahol verseny is, elég csak megnézni a Mastercard egyik vetélytársát, a VISA-t, akik már érintettek nem csak az Olimpiában, de többek közt a FIFA világbajnokságában is, ahol egyedülálló hozzáférésük van. Üzleti szempontból is egy jó döntés lehet ez, hiszen a Mastercard a LoL-on keresztül egy olyan réteget tud elérni, akiket hagyományos médiumokkal nem igazán lehet, mivel a mai fiatalok már nem nagyon néznek például tévét. A Riotnak pedig azért jó, mert már több ízben kaptak kritikát, hogy ennyi év után sem tudták igazán monetizálni a ligáikat, vagyis elérni azt, hogy ne csak kiadás, de bevétel is legyen egyben. Sokan nézik őket, ez pedig reklámfelületet jelent. Az Acer Predator feltűnik például mindkét nyugati ligában, de Észak-Amerikában már az elemzői asztal is a State Farm nevet viseli, ami egy újabb szponzor és a szünetekben is láthatunk immár reklámokat.
És hogy mit jelenthet ez nekünk játékosoknak? Jelenleg is ugyanúgy tudunk Mastercard kártyákkal RP-t venni. Nincs teljesen kizárva, hogy ebből a szempontból is készülhet némi együttműködés. Észak-Amerikában a Jersey Mike's szendvics étteremlánc rendeléseknél Hextech ládákat és kulcsokat kaphatunk a kajánk mellé. Nem elképzelhetetlen, hogy például Mastercarddal olcsóbban kaphatunk majd RP-t. Vagy ami még jobb, bár erre még volt konkrét példa, akár egy játékon belüli exkluzív skin is készülhetne egy-egy nagyobb szponzor számára. Ha már Mastercard, akkor Mastercard Yi-t tudnám elképzelni a jellemző narancs-piros színekkel. Esetleg ha Mastercarddal veszünk RP-t, valami pluszt kapunk mellé. A lehetőségek tényleg végtelenek, és egy teljesen új korszak indulhat el a LoL-on belül.
KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!