Minden, ami rossz volt az S8-ban!

Minden, ami rossz volt az S8-ban!

A 8. szezon volt a legkérdésesebb talán az összes közül, megnéztük, hogy mik voltak azok a lépések, amiket talán máshogy kellett volna megtenni.

Számos megkérdőjelezhető lépést tett a 8. szezonban a Riot, volt is visszhangja rendesen a közösségben. Több ilyet szedtünk most össze nektek, azonban azt mindenképp hozzá kell tenni, hogy az itt felsorolt pontok a szerző szubjektív véleményét képezik. Nézzük tehát a Riot Games legnagyobb baklövéseit, pontokba szedve és kicsit kifejtve.

2x5 legjobb erdész a 8.18-as frissítésben

Szeretsz bokrokat kutatni? Elhoztuk nektek az 5 legjobb karaktert, akiket érdemes a mostani frissítés alatt kipróbálni!

Rúna nerfek


Az új rúnarendszerrel alapvetően nem volt akkora gond, a problémák sokkal inkább az utómunkálatokkal kezdődtek. A szezon során több olyan rúna került gyengítésre, amire nem feltétlenül fért rá, ezzel pedig további lavinafolyamatokat indított el a Riot Games. Több esetben nem gondolták át teljesen a működést, emiatt láthattunk például rengeteg Unsealed Spellbookot eleinte, vagy Minion Dematerializert, valamint most is azért figyelhetjük meg a Dark Harvestet és a Predatort a dzsungelben, mivel az Electrocute-ot játszhatatlanná tették a dzsungelesek számára. Egy kicsit talán több tudatosság kellett volna a változtatások során.

Fizz rework


A 8.14-es patch során kapott Fizz egy kisebb reworköt. A W (Seastone Trident) képességének működését módosították, ami által inkább lett belőle burst mágus, mint orgyilkos, mivel most már egy DOT-tal is rendelkezik. Ha esetleg azt a plusz sebzést máshova rakták volna, mondjuk az E-jére, akkor egyrészt a takarítását is javították volna, másrészt inkább felelne meg egy orgyilkos elvárásainak. Így viszont a nagy hűhóval érkező buff nem sokat ért el nála, pedig szívesen megnéztük volna a VB-n is.

Pajzs nerfek


Mielőtt bárki rám vetné az első követ e témában, igen, a pajzs nerfekre valóban szükség volt, de nem biztos, hogy ebben a formában. Ezt az újítást a 8.12-es patch-ben vezették be, és onnantól a pajzsok egyrészt gyengültek, másrészt rövid időn belül csökkent a hatékonyságuk. Ebben az időben még viszonylagos egyenlőség volt a pajzsot adó és a tankosabb támogatók között, bár az tény, hogy a meta inkább kedvezett a pajzsokat osztogató karaktereknek. Ezzel a nerffel viszont teljesen kivették őket, és a tankok kerültek abszolút előtérbe. Ha esetleg nem a pajzsokat nerfelték volna, hanem inkább a tankos karaktereket buffolják ezekhez képest, mint Braum, akkor most egy sokkal színesebb alsó ösvényt láthatnánk.

Master Yi buffok


Master Yi egyébként is a low elo meccske rémálma. Az lehet, hogy profi szinten nem állja meg a helyét, bár idén összesen 10-szer szerepelt meccseken, leginkább a gold funnel meta alatt. Ettől függetlenül a 8.3-as patch-ben teljesen indokolatlan buffokat kapott majd mindenre, ami nem az Alfa Strike. Továbbra is képes akár egyedül is lecarryzni egy-egy meccset, szóval elég félelmetes.

A következő oldalon többek közt a Gold Funnellel és a Clash-sel folytatjuk listánkat!

Gold funnel, avagy aranytölcsér


Ha már Master Yi, nem mehetünk el szó nélkül a gold funnel meta mellett sem, ami egyenesen visszavezethető a dzsungelesek legyengülésére. Eredetileg egy kínai boost technika volt, aztán a profik továbbfejlesztették és Master Yi + Taric kombóból született egy sor másik. Láttunk Karthust Nunuval, vagy Xayah-t Rakannal, Kai'Sa-t Braummal és így tovább. Az egyik legkevésbé interaktív játék volt, amire a profik is azt mondták, hogy tökéletes kivitelezés mellett egyszerűen nem volt rá ellenszer.

Clash, avagy Crash


Az egyik legígéretesebb projektként látott napvilágot. Az ötlet jó volt, a megvalósítás viszont már annál kevésbé. Amekkora lendülettel tört be a köztudatba és tüzelte fel az embereket, hogy végre csapattal is tudjanak értelmes jutalmakért játszani, az induláskor felmerülő hibák legalább akkora kárt okoztak megítélésében. Hiába próbálták többször is tesztelni, a kezdeti hibákat nem tudták kiküszöbölni, végül el is napolták az egész projektet. Ha szerencsések vagyunk, talán idén a VB után már láthatunk valamit belőle a preseason során, de az is könnyen lehet, hogy csak jövőre lesz az egészből valami. Kár érte, sok játékost hozott volna vissza.

Akali W


A 6.22-es patch-ben dolgozták át a láthatatlansági rendszert, ahol két jól elkülöníthető csoportba tették az egyébként bujkálásra képes karaktereket. Volt a Camouflage, ezek hosszabb ideig tartanak, viszont elég közel menni valakihez, vagy átsétálni egy control wardon és látnak minket. Az Invisibility pedig csak tornyok alatt, vagy TF ultija alatt buktat le minket, ezek jóval rövidebb ideig tartanak. Aztán jött Akali és ezt az egész jól kitalált rendszert felrúgta W képességével. Lehet, hogy menő, de nagyon frusztráló az ellenség számára, hogy torony alatt is eltűnhetünk, olyan, mint egy szabadulj ingyen a börtönből kártya a Monopoly-ban. Kibírtuk volna egy harmadik fajta láthatatlanság nélkül.

Küldetések


A képen az Odyssey látható, de sajnos ez nem csak erre vonatkozik. Szinte nem volt idén olyan esemény, ahol a küldetésekkel ne lett volna valami gubanc, esetleg hiba, ami után a Riotnak ne kellett volna takarítania. Ez csak egy része a problémának, a másik, hogy sokszor többet ártanak a közösségnek, mint segítenek. A Riot ideális világnézetében lehet, hogy ezek 5 emberrel tök jól működnek, de a valóság az, hogy nem lesz mindig négy elérhető cimboránk, akik leülnek velünk egy adott küldetést csinálni. Emiatt sokszor ebből van konfliktus, hogy valaki az egyiket szeretné csinálni, míg más a másikat. Ennek az az eredménye, hogy sokszor letrollkodják egymást, és végül senki nem teljesíti a célját. Ezen valamit javítani kellene.

+1 Az ADC-k eltűnése az alsó ösvényről


Végezetül direkt plusz egyként írtam fel az ADC kérdést. Azért hagytam a végére, mert ez egy elég megosztó kérdés. Van aki kifejezetten örült neki, van aki meg a háta közepére sem kívánta az egészet (Rekkles). Az biztos, hogy hirtelen akkora változást hozott a játékon belül, aminek egy adott szezon kellős közepén szerintem nem lenne helye. Sokan örültünk a változatosságnak az alsó ösvényen, mely valóban színesebbé tette a játékokat, de lehet, hogy azt nem ilyen drasztikus módon kellett volna elérni. Nem az volt a baj, hogy feltűntek az olyanok, mint Swain, Vladimir, vagy Heimer, sokkal inkább az, hogy azért tűntek fel, mert majd minden ADC játszhatatlanná vált.

Nálad mi verte ki leginkább a biztosítékot?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!