Míg az e-sport fejlődik folyamatosan, nem jó hír ilyet olvasni, –főleg a LoL kapcsán.
A League of Legends jó úton halad, hogy alulmúlja 2014-es bevételi számait egy friss kimutatás szerint, amelyet a SuperData adott ki.
A MasterCarddal kötötte meg eddigi legnagyobb üzletét a Riot, -mit jelenthet ez nekünk?
Aioween | 18/09/19 10:30Ez különösen érdekes, –tekintve, hogy korábban már majdnem összejött egy 300 milliós üzlet az NA LCS közvetítési jogai kapcsán–, amit aztán a Disney megtorpedózott. A világbajnokság hamarosan érkezik, –ráadásul a Mastercard támogatásával. Sokak szerint ez lehet a Riot Games eddigi legnagyobb üzleti lépése.
A kimutatást még augusztusban készítette a SuperData, amiből kiderült, hogy 21%-os bevételi visszaesést tapasztaltak 2017-hez képest ugyanebben az időszakban. Egy akkora cégnél, mint a Riot Games ez bizony több millió dollárt is jelent. Emellett több olyan címet is felsorolt a listán, amik a legnagyobbat nőttek az adott időszakban, ahol még ilyen "rossz számok" ellenére is befért a top 3-ba a LoL a PC játékoko között. A listát a felmutatott bevételek alapján kell érteni.
Több minden is közrejátszott a fentebbi lista kialakulásában. Egyrészt a LoL visszaesett bevételben, míg a Fortnite egy hatalmasat robbantott idén, illetve a WoW új kiegészítője is rendesen felpörgette a Blizzardos közösséget. Elég volt ehhez augusztus 14-én kiadni az új kiegészítőt, amit rekordmennyiséggel vittek el az első napon, 3,4 milliót egész pontosan. Ezzel 161 millió dollárt kerestek csak augusztusban, és ebben az előrendelések benne sincsenek, mondanunk sem kell, hogy ez a Blizzard egy játékának, egy kiegészítője. Képzeljük el, hogy a kiadó teljes bevétele minden játékkal mennyi lehet.
Ettől függetlenül korai lenne még temetni a League of Legends-et, mint játékot. A 21%-os visszaesés persze elég soknak tűnik, de több mindent is figyelembe kell venni. Egyrészt bamulatos, hogy még egy több mint 1/5-ös bevételi kiesés mellett is a top 3-ba került a játék. A másik fontos dolog, hogy az idei szezon volt majd minden szempontból a legkérdésesebb. A patch-ek is túl nagyok voltak, az ADC-k is kihulltak egy időre, ezekből a hibákból biztosan tanult a Riot Games és jövőre nem fogják elkövetni őket még egyszer.
Illetve az is fontos, hogy ebbe az időszakba még nem szerepel az idei Világbajnokság, –ami minden bizonnyal megdobja majd a bevételeket. Szintén nem szabad elfelejteni, hogy nem mindegy, honnan esik vissza az ember. A Riot Games és a League of Legends köszöni szépen jól van, ez a visszaesés csak a saját eddigi bámulatos szintjükhöz képest visszaesés. Sok játékkiadó szeretne azon a szinten "szenvedni", mint ahol a LoL éppen teszi. Ráadásul a Mastercarddal is most kötötték meg életük legnagyobb üzletét, először a VB-re, illetve azt követően is, mint globális szponzor, szóval lesz mit a tejbe aprítani.
És hogy mennyire megy ettől függetlenül jól a Riotnak? Csak a DJ Sona hőskinézet bevételeiből fel lehetne húzni a teljes dublini központot, ami a Riot egyik legnagyobb hadiszállása és az összes ott dolgozó alkalmazottat ki tudnák fizetni két teljes évig. Ez egy skin és a játékban több száz van.
Ezekkel a bevételekkel már nem kell félteni a céget és ez a visszaesés jó eséllyel csak egy ideiglenes visszalépés, de hosszú távon továbbra is növekedni fog a játék, a kiadó, –és persze bevételük is.