16 évesen lett a StarSeries MVP-je sergej, –szerinte akár a top10 közé is érhet ez ENCE

Az ENCE elérte fennállásának első nagy LAN győzelmét, a fiatal finn, Jere "sergej" Salo pedig élete első MVP medálját. Interjú!

Az ENCE csapatához kapcsolódik egy kis humor a CS:GO világában; sokszor szoktuk látni az "EZ 4 ENCE" táblákat versenyeken, vagy akár a finn szurkolók spamelését a twitch chaten. Most viszont bebizonyította az ENCE, hogy ők is oda tudnak csapni ha kell: megnyerték a StarSeries & i-League hatodik szezonját Kijevben, –mindezt úgy, hogy a Bo5-ös döntőig csupán egyetlen egy pályát buktak, a BIG ellen és az is egy szoros 20-22 volt Overpass-on. A döntőben a Vega Squadron ellen kellett megmérkőzniük, ahol a két csapat Cache-t és Nuke-ot bannolta. A pályák eredményein csak fussunk át, aztán nézzük meg mit gondol a döntőről és a csapatról a 16 éves finn játékos, Jere "sergej" Salo, aki elképesztő teljesítményt nyújtott az egész verseny során és megkapta élete első MVP medálját.

  • Train: ENCE 14 - 16 Vega Squadron
  • Inferno: ENCE 16 - 6 Vega Squadron
  • Dust2: ENCE 16 - 12 Vega Squadron
  • Mirage: ENCE 12 - 16 Vega Squadron
  • Overpass: ENCE 16 - 9 Vega Squadron

HLTV: Gondoltad volna a verseny előtt, hogy a végén ti emelhetitek majd magasba a trófeát?

sergej: Magabiztosan érkeztünk a versenyre. Sokat gyakoroltunk és néhány jó online eredmény is volt mögöttünk, –tudtuk, hogy ha a legjobb formánkat hozzuk megnyerhetjük a versenyt.

A döntő előtt mindössze egy pályát veszítettetek a BIG ellen. Mit gondoltál mikor megtudtátok, hogy a Vega Squadron lesz az ellenfeletek?

Őszintén szólva a mouz, a BIG és az OpTic után azt gondoltuk, hogy a Vega elleni meccs könnyű lesz. De nagy volt a nyomás rajtunk a döntőben, többen nem voltunk még hasonló helyzetben és a Vega Squadron is nagyon jól játszott.

Szinte a teljes közönség a Vega-nak szurkolt. JR remélte, hogy a közönség még több nyomást gyakorol rátok. Így történt?

Nem, a közönség nem befolyásolt bennünket. Legalábbis engem nem; a többieket nem tudom, de nem hiszem, hogy sokat foglalkoztak volna velük. Az egyetlen dolog ami zavart velük kapcsolatban, hogy hallottuk őket, így például amikor taktikai szünetünk volt, nehéz volt megbeszélni a dolgokat.

Mesélj kicsit a döntőről. Azt mondtad, hogy az OpTic és a BIG után könnyebbnek gondoltátok a Vega Squadron elleni játékot, de végül egy szoros mérkőzés volt, ahol mind az öt pályára szükség volt.

Az első pálya, Train a mi választásunk volt és kellően magabiztosan kezdtünk is, hoztunk 10 kört CT oldalról. Aztán a második félidőben valahogy nem működött a dolog, sok balszerencsés szituációnk volt, és olyan köröket vesztettünk amiket nem kellett volna. Inferno-t is az erős pályáink közé sorolom,ennek megfelelően meg is nyertünk a pisztolykört, aztán mintha csak jöttek volna egymás után a köreink. A CT oldali pisztolykört buktuk, de mihelyt visszaállt a gazdasági helyzetünk, a teljes vásárlásos körökben, már nem tudtak felülkerekedni rajtunk. Dust2-n kicsit döcögősen ment a játék az utóbbi hónapokban, korábban viszont a legjobb pályánk volt, ahol néhány nagyon erős csapatot is elcsíptünk. Nem sokat gyakoroltunk itt, de egész jó védekező oldalt zártunk. A támadások már sokkal nehezebbek voltak, de volt egy megnyert 1v2 helyzetem ami után már be sikeresen le tudtuk zárni a pályát.

Mirage-on nem kezdtünk túl jól, de végül sikerült 9 kört hoznunk a félidőben, ami több, mint elég volt számunkra. Aztán a Vega nyerte a második pisztolykört és egyszerűen nem tudtunk áttörni a védelmükön. Aztán Overpass-on tudtuk, hogy erős támadó oldalt kell zárnunk, mert a védekezésünkkel lehetnek gondok ezen a pályán. A harmadik, eco elleni kört elég nagy hiba volt elveszíteni, de aztán visszajöttünk a játékba és folyamatosan szállítottuk a köröket. Egy-egy kört engedtünk nekik csupán, és végül 12-3-as eredménnyel tudtuk megnyerni a félidőt. A második pisztolykört elbuktuk és sikerült a Vega Squadron játékosainak néhány körrel felzárkózni, de kértünk egy szünetet, megbeszéltük a további taktikát és végül sikerült megnyernünk a pályát.

Miről volt szó a szünetkérés alatt?

Igazából csak azt beszéltük meg, hogy ne veszítsük el a koncentrációnkat, még simán megnyerhetjük a pályát és vele a versenyt is, ha tartani tudjuk a fókuszunkat.

Említetted, hogy néha nagyon nehéz játszani a Vega agresszív játékstílusa ellen. Most hogyan sikerült? 

Felkészültünk az agresszív játékstílusukra, és tudtuk, hogy ha együtt játszunk és a begyakorolt, működő játékunkat tudjuk vinni, akkor nyerhetünk ellenük. Tovább azt is tudtuk, hogy nagyon jól kell majd használnunk a rendelkezésre álló gránátjainkat, hogy kicsit megakasszuk a gyors, agresszív köreiket.

Az az első nagy LAN-on elért győzelmetek, ráadásul olyan csapatokat hagytatok magatok mögött, mint a BIG, az OpTic és a mouz. Hogyan látod most magatokat, mint egy csapatot?

Szerintem, ha folytatni tudjuk a saját játékunkat akár a top10 közé érhetünk. Még mindig rengeteg hibát követünk el, amiket már ezen a szinten nem lene szabad, de ha ezeket javítjuk, akár a top5 csapat között is lehetünk.

Úgy gondolod, hogy tartani tudjátok ezt a szintű játékot, a top csapatok ellen is?

Igen, szerintem tudjuk ezt a teljesítményt tartani. De meglátjuk jövőhéten az EPICENTER során.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Borítókép és kép: HLTV.org

Kövess Minket!