5 dolog, amit low eloban nem értékelnek eléggé

5 dolog, amit low eloban nem értékelnek eléggé

Öt olyan dolgot gyűjtöttünk össze, melyek fontossága megkérdőjelezhetetlen, –azonban a low elo játékosok hajlamosak szándékosan figyelmen kívül hagyni, vagy épp megfeledkezni róla.

Minden játékos életében van, hogy elfelejt igenis fontos dolgokra figyelni egy mérkőzés során. Elhoztunk öt olyan dolgot, melyek a legnagyobb rendszerességgel becsülnek le, szerepük mégis fontos a győzelemhez vezető úton.

FARM


A minionokért járó arany megkérdőjelezhetetlenül fontos szerepet tölt be minden mérkőzésen. Amennyiben csak átlag 20 arannyal is kalkulálunk, az ágyús minionokat teljesen figyelmen kívül hagyva, 200 farm esetében már 4000 aranyról beszélhetünk, amiből egy teljes tárgy is megvásárolható, jobb esetben pedig 1,5-2 tárgy is belefér ebbe az összegbe. Kettő tárgyról ugyebár egy teljes cipő és egy olcsóbb tárgy, például a Statikk esetében van szó, míg egy teljes nagyobb, drágább tárgynál akár a Háromság hatalma is szóba jöhet. Akkor pedig ott tartunk, hogy még nem is vettük figyelembe az ágyús minionokat. Amennyiben szeretnénk fejleszteni farmolási készségeinket, ajánlott gyakorló módban, vagy botok ellen kezdeni azt.

A javasolt módja, hogy 10 percekhez mérve próbáljunk meg minél többet farmolni. Első körben 10 percnél 60, 20 percnél 120, 30 percnél 180 minion legyilkolása legyen a cél, majd ezt az értéket növeljük fokozatosan. Amennyiben az első lépcsőt tudjuk teljesíteni, próbáljuk meg hozni a 70 farmot 10 percenként, majd később a 80-at. Idő szükséges hozzá, hogy kitapasztaljuk, saját karakterünkkel hogyan is tudjuk ezt elérni, –azonban nem mindegy, hogy 30 perc alatt 180 vagy épp már 240 miniont farmoltunk le, ugyanis a 60 minion arany különbsége elérheti az 1500-1800 aranyat is, ami megint csak jelentős, tárgyak tekintetéből. A dolgok persze ott válnak izgalmassá, hogy az ellenfélre is oda kell figyelni, –de gyakorlással ez is javul, viszont a mid game-től se engedjük el, sokan itt hibáznak.

AZ ŐRSZEMEK FONTOSSÁGA


Sokszor előfordul, hogy elfelejt valaki őrszemet elhelyezni a pályán, emiatt pedig egy hirtelen rajtaütés során meghal. Az őrszemek rendkívül fontos elemei a játéknak már az elejétől kezdve, ugyanis ennek köszönhetően tudunk védekezni, vagy épp a megfelelő pillanatban visszavonulni, amikor érkezik az ellenfél dzsungelese. Arról nem beszélve, hogy a megfelelő őrszemhasználat az osztályzási rendszer része is, –tehát minél több a Vision Score-unk, annál nagyobb eséllyel fogunk jobb osztályzatot kapni.

Egy megfelelően elhelyezett őrszem akár a többi ösvényen is adhat elég információt ahhoz, hogy tudjuk, merre jár az ellenfél dzsungelese, ezáltal pedig egy adott helyzetben aggodalom nélkül gyakorolhatunk nyomást ellenfeleinkre, hisz tudjuk, hogy nem fognak rajtunk ütni ezidő alatt. Célpontoknál szintén nem árt látni, hogy ki merre jár, a control őrszemekkel pedig meg is tagadhatjuk az ellenfél rálátását.

OBJEKTÍV A GYILKOSSÁGOK FELETT


Sok játékos néha úgy gondolja, hogy a gyilkosságokkal majd ő lehozza az egész mérkőzést, ám bár ez közel sem elég annak biztosításához. Természetesen a gyilkosságok után járó arany is jelentős szerepet tölt be, hisz az ezáltal megszerzett előnyt csapatunk javára is fordíthatjuk, –azonban egy Hegysárkány, vagy épp egy Pokoli Sárkány elvesztése fájdalmasabb lehet, mint gondolnánk. Ugyan ilyen objektívnek számítanak a tornyok, a Baron és az Ősi sárkány is, vagy a Kanyargó Rengetegben a Vilemaw.

Sokszor a megfontolt, megtervezett stratégia az objektívek megszerzésére kifizetődőbb, mint ha például dzsungelesként begyűjtenénk 15 gyilkosságot. Természetesen low eloban nagyobb a solo carry esélye is, –azonban ahogy egyre fentebb lépünk a ranglétrán, úgy egyre nagyobb szerepet tölt be az objektív a játékosok mérkőzéseiben. Ez nem teljesen jó így, hogy a legnépesebb divíziókban sokszor figyelmen kívül hagyják, azonban könnyen lekommunikálható a csapatunkkal, hogy épp az adott szituációban egy objektív fontosabb lenne, mint hogy leálljunk harcolni. Sokszor a harcokból nem egyoldalúan jönnek ki ezek a játékosok, és így az ellenfél is aranyhoz jut egy harc során, amivel nem igazán szereznek így érdemleges előnyt. Ne legyünk önzőek és ne csak a saját statunkkal foglalkozzunk, mert az nem nyeri meg a meccseket.

ELSŐ TORONY


Minden játék során az első torony elhozásáért nagy küzdelem zajlik, –nem véletlenül. Az ezért járó bónusz arany a játék korai szakaszában nagy előnyt ad az azt megszerező csapat számára, nem csak az ösvény szintjén, de a játék későbbi részeiben egyaránt. Általában az alsó vagy középső ösvényen szokott ez megtörténni a leghamarabb, ami nem meglepő, hisz a legtöbbször fent tankok játszanak egymás ellen. Sokan azt a taktikát alkalmazzák, hogy addig járatják saját dzsungelesüket az adott ösvényre, míg a gankekből szerzett előnnyel együtt magát az első tornyot is meg nem szerzik.

Az ötlet rendkívül jó, azonban ilyenkor figyelni kell arra, hogy az ellenfél dzsungelese nehogy egy másik ösvényünkre gyakoroljon ugyanígy nyomást, hiszen nekünk a másik két ösvényünk teljesen védtelen ebben az esetben. Az első torony rendkívül fontos, így főleg, ha előre összeállított csapatban játszotok, érdemes megszervezni egy taktikát rá, hogy hogyan tudjátok minél hamarabb megszerezni azt. Nem árt azt is szem előtt tartani, hogy mit áldozunk az első toronyért, mert egy Hírnök és egy sárkány feladása már nem biztosan jó csere.

KOMMUNIKÁCIÓ


Bár sok játékos toxic és emiatt néha ellehetetleníti a kommunikációt önmaga és saját csapata között, mégis egy olyan alapkövéről beszélünk a játéknak, mely mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Ide tartoznak a pingek is többek között, hisz fontos jeleznünk csapatunk számára, ha épp nincs meg az ellenfelünk. Amennyiben a kommunikáció elúszik a csapatban akár csak két ösvény között, annak egy rajtaütés keretein belül rossz kimenetele is lehet, ezáltal könnyen ingyen aranyat adhatunk ellenfeleink kezébe.

Előre összeállított csapatok esetében könnyíti a kommunikációt a már kliensben is megtalálható voice chat, melynek segítségével nem kell pingelnünk, vagy legépelnünk, hogy hiányzik az ellenfél egyik játékosa és vigyázzunk. A játék későbbi szakaszában szintén fontos szerepet tölt be, nem mindegy, hogy csak a csapat 2/5 része megy be esetleg egy csapatharcba, vagy a teljes csapat. Sok múlik a kommunikáción ilyenkor is. Fontos képességek, vagy idézői képességek követése is kulcsfontosságú lehet: máshogy üldözünk valakit ha van Flash-e és máshogy, ha nincs.

A toxic játékosok ellen bevált módszer a játékosok lenémítása, hisz a pingelés továbbra is elérhető marad, –bár ma már vannak ping-trollok is, akik még akkor is bosszantják a másikat, ha már a chatelését lenémítottuk. Persze mondhatjuk, hogy a pingelést is lelehet némítani, de azzal elvágunk mindenféle kommunikációt az adott játékossal, mely megint csak hátrányként jelentkezik egy mérkőzés során.

Ti mit gondoltok, mik azok a dolgok, amit sokan lebecsülnek?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések