A World of Tanks 1.0 óta felcsendülő epikus dallamai hosszú utat járnak be, amíg végül a játékba kerülnek.
A World of Tanks hivatalos Youtube csatornáján a napokban tettek közzé egy 11 perces videót, amiben Andrius Klimka, az egyik zeneszerző számol be arról, hogy miképp készül el egy-egy zeneszám kedvenc tankos játékunkhoz. Először egy történet születik meg a fejében. Prokhorovka esetében egy szláv régiót vizionál; egy nagy mezőt, ahol egy kis kunyhó áll. A kunyhóból egy idős úr hegedűjátéka szűrődik ki. Egy fehérorosz népdalt, a Kupalinkát szólaltatja meg hangszerén, és játékát áthatják érzelmei. Fiát hiányolja, akit besoroztak a hadseregbe. A közelben egy meghódított falu, ahonnan SOS morzekód jele hallatszik, és a távírón épp azt gépelik, hogy "sürgősen erősítésre van szükségünk". Egy katonai zászlóalj masírozik a falu felé, hogy felszabadítsák azt. Az idős úr végignézi, ahogy a továbbhaladnak a következő falu felé, és megérti, minden rendben lesz. A záróakkordot pedig cselló és zongora szolgálgatja.
Miután papíron elkészült a mű, a következő lépésként Prágában egy zenekarral felveszik az egészet. Ugyanakkor nem mindegyik darab alapját képzi a zenekar játéka. Például a Mannerheim Line térképhez készült számhoz csak kísérőként van jelen. A hanghatások és tónusok különleges váltakozása adja meg ennek a havas tájnak háborús hangulatát. Egyszerre van jelen a zenekari játék, az elektronikus dallam és az énekhang.
A legnagyobb problémát a hosszúság jelentette
Andrey Kulik zeneszerző és hangdizájner úgy nyilatkozott, hogy a legnagyobb kihívás az volt, hogy egy-egy részlet milyen hosszú legyen. Nem lehet tudni, hogy mikor jön el a mérkőzés csúcspontja, ezért különböző variációkat készítettek el, amik kiválasztásában a játékmotor nyújt segítséget; a győzelemre álló csapat számára egy biztatóbb dallam, míg a vesztésre álló számára egy motiválóbb zendül fel.
Nektek be van kapcsolva a játékzene? Melyik a kedvencetek?