Orianna nem a legegyszerűbb karakter, de egy kis gyakorlással elsajátítható.
Mivel a játékosok nagyjából fele legalább goldban, vagy afelett van, gondoltam ideje lenne megnézni, hogyan is működik ez a karakter. Az új csini kinézet sok embert késztethet arra, hogy kipróbálja ezt az egyébként igencsak egyedi karaktert és ha már így tesznek, akkor legyen is valami fogalmuk róla, hogy miként is működik.
Orianna nem egy mai csirke, 2011 június elsején jelent ment és legutóbb a 8.16-os frissítés során nyúltak hozzá, ekkora a varázsellenállását csökkentették valamivel. No de mit is érdemes tudni erről a hölgyeményről? Az első és talán legfontosabb dolog, hogy Orianna nem feltétlenül tartozik a legkönnyebb hősök közé. Egyrészt megköveteli játékosától, hogy majd minden időben meg kell osztanunk a figyelmünket a karakterünk és labdája között, ugyanis a képességeket ezen keresztül tudjuk érvényesíteni. Orianna legtöbb skillje nem az ő kezdőpontjáról indul, kivéve, ha épp a mi fejünk felett virít a labda. El kell sajátítani a labda irányítását és persze rá kell éreznünk a hatótávokra, ami nem a legegyszerűbb művelet eleinte.
Pro és Kontra
A játék első szakaszában elég megbízható sebzéssel rendelkezik, illetve azon karakterek egyike, aki állandó sebzéssel és hirtelen bursttel is rendelkezik. Emellett képes több módon segíteni csapattársait, egyrészt pajzsokkal, illetve területi gyorsításokkal és ellenfelek lassításával is támogatni tudja a csapatát. Az ultija pedig az egyik legikonikusabb csapatharc képesség a játékban, emellett a farmolás is viszonylag egyszerű egyrészt a területi sebzés miatt, másrészt az izmos alaptámadásainknak hála, mivel az AP-ból is skálázódik.
Nem lenne jó karakter, ha nem lennének gyengéi is. A sebzése nagyban függ a célzásunktól, illetve a labda mozgatásától. Mozgékony karakterek viszonylag könnyedén ki tudják kerülni egy részét, vagy akár az egészet, leszámítva az alaptámadásokat. Emellett arra sem árt figyelni, hogy a védelme úgy felel meg a többi karakternek, ha épp a feje felett van a labda, ugyanis ez is páncélt és mágikus ellenállást ad, nélküle elég papírok leszünk.
Rúnák
Rúnák terén elég jó helyzetben vagyunk. A Summon Aery tökéletes választás számára, egyrészt a poke-ban is kisegít minket, illetve a védelmi funkcióit is ki tudjuk használni a pajzzsal. A Manaflow Band plusz regenerációjával nem lőhetünk mellé, illetve szóba jöhet még a Celerity a gyorsításokhoz, esetleg Transcendence a plusz CDR-ért, illetve ha sokat roamolunk, akkor a Waterwalking sem utolsó. Egyéb esetben maradjunk vagy a Scorch-nál a korábbi több sebzésért, vagy a Gathering Stormnál a lategame-ért. A másodlagos vonalnak az Inspirationt ajánljuk, ha nehezebb ösvényünk van a süti mindig kisegít, illetve az Approach Velocity-vel még könnyebb lesz levadászni ellenfeleinket, akiket már lelassítottunk előtte.
Statokból pedig nehéz általánosat mondani, nagyon ellenfél függő. Egy AD orgyilkos ellen inkább a páncél lehet jó, biztonságos ösvényen pedig válogathatunk agresszívabban.
Az első célunk, hogy minél előbb megszerezzük a Lost Chaptert. Idézői képességek terén a Flash természetesen kötelező, de emellé nem rossz például a Teleport sem, hogy gyorsabban térjünk vissza az ösvényre. Ezt leginkább passzívabb ösvényeknél javasoljuk. Ha agresszív orgyilkos ellen megyünk, szóba jöhet a Heal, a Barrier, esetleg az Exhaust.
Képességfejlesztés
Itt szerencsére nem kell sok mindent megjegyezni, a mérkőzések nagy részében ugyanaz a sorrend lesz a mérvadó, vagyis a Q az első, W a második és E a harmadik. Az ultira mindig teszünk pontot, amikor tudunk, illetve egy szintet az E-ből is kihúzunk, mielőtt a másik kettőt kezdjük el fejleszteni. Ezzel a sorrenddel viszonylag stabil sebzésünk lesz, ha a burstre szeretnénk menni, akkor meg inkább a W élvez elsőbbséget, a Q pedig csak második.
Tárgyak
A leggyakoribb tárgyak természetesen az Sorc Boots, de elsőként a Ludent szeretnénk befejezni a több területi sebzésért, manáért és CDR-ért. A Morelloval szinte soha nem lövünk mellé, egy kis varázstörés, életerő és persze AP, nem beszélve a gyógyításcsökkentésről, aranyat érhet, főleg olyan hősök ellen, akik sokat gyógyulnak. Beugráló karakterek ellen a Zhonya is jól jöhet, illetve ne hagyjuk ki érthető okokból a Rabadont, és rendszerint a Void Staffot, ha sok az MR. Ezen kívül vannak szituációs tárgyak is, nagy tankok ellen pl a Liandry, illetve AP Burst ellen vehetünk vagy Banshee-t, esetleg Abyssal Maskot.
Játékmenet
Ösvényen elég egyszerű dolgunk van, főleg eleinte: farmolni. Ezt akkor is megtehetjük jól, ha a Q-t maxoljuk, meg akkor is ha a W-t. Utóbbival könnyebb gyorsan farmolni, mert hamarabb kapunk több sebzést, a Q-val viszont könnyebb piszkálni az ellenfelet. A Lost Chapter segít abban, hogy ne fussunk ki a manából. A célunk, hogy az ösvényen tartsuk ellenfelünket és ne hagyjunk neki időt roamolni, ezért minél gyorsabban rá kell tolni, persze figyelve a dzsungelesre, na meg a manánkra. Ahogy szerezzük a tárgyainkat, egyre könnyebbé válik a farmolás. Ha folyton be tudjuk tolni az ösvényt, érdemes figyelemmel kísérni az ellenfél dzsungelesét is, és ha az alsó térfélen van, míg mi kék oldalon, akkor benézhetünk a raptorjaiért is. Q/W kombóval viszonylag gyakran tudjuk piszkálni az ellenfelet, a Q-val nem is feltétlenül kell eltalálni, bár nem árt, a W-nek nagyobb a hatósugara.
A legfontosabb képességünk természetese az ulti, amivel csapatharcokat fordíthatunk meg. Ez főleg alacsonyabb eloban könnyű, ahol a nagy káosz közepette nem mindenki követi, hogy épp hol van a labdánk. Próbáljunk meg minél több embert berántani középre vele, a másik megoldás, hogy egy jó CC-vel rendelkező tank ugrik be, mondjuk egy Gnar, vagy Sion és az ő fejére rakva a labdát, kombózzuk a kettőt, így még kevesebb esélyük van kiugrani belőle. Ezen kívül van még egy szép kis trükk, bár érdemes előtte begyakorolni. Az ultinak az animációja beletelik pár pillanatba, viszont az összerántást és a sebzést csak az utolsó pillanatban osztja ki, így megtehetjük azt, hogy magunkra tesszük a labdát, elnyomjuk az ultit és mielőtt végbemenne az egész, rávillanunk az ellenfélre.
A fentebbi videóban tökéletesen látszik, hogy az ulti előbb megy ki, mielőtt Robusto rávillan ellenfelére, visszarántva őt a torony alá, azonnal megnyomva a W-t és az Ignite-ot is. Még egy utolsó tanács, az ultinkat ha lehet ne egy-egy emberre és ne a legtankosabb ellenfelekre tartogassuk. Ne legyünk vele fukarok, de ne is nyomjuk el minden pillanatban, várjuk ki a tökéletes időpontot.
Összességében egy nagyon élvezetes karakter és a legjobb rész benne, hogy nem igazán vannak rossz matchupjai. Ő tipikusan az a karakter, aki lehet, hogy önmagában nem ver mindenkit rommá, viszont félnie sem kell igazán senkitől.