Rekordszámú játékos vett részt a múltheti Clash-en! - Íme a Riot tapasztalatai

Rekordszámú játékos vett részt a múltheti Clash-en! - Íme a Riot tapasztalatai

Ezúttal nem volt teljesen Crash az egész, sőt, még a korábbi sikertelen próbálkozások ellenére is rekord született a csatlakozott játékosok számában!

A Clash a LoL közösségében már egy igazi jelenség. A Riot kompetitív játékmódja egy igen ígéretes ötlet, ami amennyire zseniális, annyira nehéz megvalósítani. Számos technikai követelménye van ennek az igen összetett játékmódnak, a Riot pedig mindent egybe vetve már minimum 1,5-2 éve dolgozik azon, hogy a rendszer összeálljon. A közelmúlt európai és amerikai tesztjei nem arattak osztatlan sikert, ugyanis több alkalommal is el kellett azokat halasztani.

Hivatalos: Vizicsacsi nem a Schalke-ban folytatja jövőre!

Gyengén indult az év, jól sikerült a második fele, és szomorúan végződött a VB-t megelőzően. Lehet, hogy Vizicsacsinak elég volt egy év?

Múlthéten azonban a rendszer összeállt, és még úgyis, hogy nem volt túl nagy hype-ja a dolognak, a Riot rekordot tudott dönteni. Ez is azt bizonyítja, hogy a közösség nagyon akarja ezt a játékmódot. Íme a számok:

  • EUW: 35 587 csapat 177 935 játékossal - Ez a Riot új rekordja (feltehetően Európában)
  • EUNE: 26 496 csapat 132 480 játékossal - Az EUNE szerver lakói sem panaszkodhatnak, a több mint 26 ezer csapat közel kétszer annyi, mint a legutóbbi Clash teszten, ekkor 14,6 ezer csapat csatlakozott a teszthez.

A fejlesztők elismerték, hogy messze vannak még a tökéletesen működő Clash-től, de hála az elmúlt időszak munkálatainak a mérkőzések döntő többsége hiba nélkül lefutott. A legnagyobb problémát az jelenti, hogy rengeteg mérkőzés indul el egy időben, ezt a szerverek pedig nem igazán szívlelik. Ennek érdekében már több fejlesztést is eszközöltek, például növelték az EUW szerver kapacitását, illetve törekedtek arra, hogy a rendszer jobban elossza a meccseket. Hála ezeknek a lépéseknek a szerverek túlterheltsége már csak a játékosok egy kis részét érintette, EUW szerveren ez a szám 15%, ami persze még önmagában elég sok, de tekintve, hogy korábban el sem indult a mód... Eközben pedig EUNE szerveren már csak 2%-ról beszélhetünk.

Persze a túlterhelés nemcsak a Clash-re van hatással, ez sajnos most is kiütközött, a custom és Practice Tool játékoknál is jelentek meg problémák, illetve a Clash orbok is vizuális buggal küszködtek, a játékosoknak ugyanis nem jelent meg az animáció során az összes jutalom. A Riot kiemelte, hogy aggodalomra semmi ok, kivétel nélkül mindenki megkapta az összes jutalmat, ennek a hibának a kijavításán pedig dolgoznak.

Elmondták azt is, hogy a teszt után ismét rengeteg információval gazdagodtak, és további megerősítést kaptak arra, hogy a szerverek kapacitását, illetve a kreatív terheléselosztás rendszerét kell első helyen fejleszteniük. A Riot munkatársai -és a számok alapján a játékosok is- úgy vélik, hogy megéri ennyit küzdeni ezzel a játékmóddal, úgyhogy lesz folytatás!

Ti ott voltatok a teszten?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések