Sok gyermekbetegséget sikerült orvosolnia a RoE early access léte ellenére, ám akad azért pár olyan feature, ami nem a legjobb.
A Ring of Elysium hatalmas pozitív csalódás volt számomra és a szerkesztőségen belül több kollégának is. Az utóbbi pár nap leginkább erről a játékról szólt, és nem véletlenül. Van benne valami különleges, ami megfogott sokunkat. Lehet, hogy csak a szép havas tájak, vagy a kissé lepolírozott játékmenet, esetleg az egész jó optimalizáltság és úgy összességében egy sokkal szebb képet fest, mint a legtöbb early access Battle Royale játék manapság.
Ráadásul úgy tűnik, hogy a játékosszám is elég szépen alakul: 20 órája már a Steam top 10 játékába is felküzdötte magát a Steamcharts szerint.
Ettől függetlenül a játék természetesen nem tökéletes. Alább összeszedtünk pár tényezőt, amik minket kifejezetten zavartak a játékban. Nem feltétlenül bugokról van szó, mint a PUBG kapcsán sokszor, sokkal inkább javításra, fejlesztésre szoruló, úgynevezett feature-ökről. Nézzük is őket!
A létrák nehézségei
Az egyik első dolog, ami szembetűnt, az a létrák körülményessége. Eléggé rossz érzés őket használni és teljesen kiszolgáltatottnak érezhetjük magunkat, amíg rajta vagyunk. A legnagyobb gond azonban talán még is az, hogy csak úgy tudunk felmászni rájuk, ha pontban alájuk állunk, –és még ekkor sem elég a W-re tenyerelni, meg kell nyomni külön az F-et is, így eléggé clunky. Külön rontja az élményt, hogy például két épület között ugorva, ugrás közben nem tudunk belekapaszkodni, ugyanígy egy sima ugrásnál sem, vagyis meg kell várni, amíg leérkezünk és onnan elindulni felfele. Fegyvert nem használhatunk rajta és iszonyatos zajjal jár a használatuk.
Az alacsony játékosszám meccsenként
Igen, ez egy elég sarkalatos része a játéknak: játékosszám. Eddigi tapasztalataim szerint átlagosan 55-60 játékos érkezik a játékba és ez akkor sem változik, ha éppen soloban vagyunk, netán egy teljes squaddal nyomulunk. Emiatt sokszor érezhetjük úgy, hogy a játék első fele nagyon lassú. Egyrészt sokáig tart az első kör, ha minden igaz mindössze 4-szer szűkül, utána már jön a helikopter. Mivel előre meg lehet adni, hogy hova akarunk érkezni, így nyilván kissé korlátozottabb a lehetőség a négyzetek miatt, a 100 játékos talán sok is lenne, de egy 80-nak mindenképpen örülnénk, izgalmasabb köröket eredményezne.
A járművek fizikája
Talán ez a legnagyobb gyenge pontja jelenleg a játéknak. Egyrészt a különféle járgányok fizikája nagyon messze áll a valóságtól, emellett a pálya sem mindig tökéletes, és bizony megesik, hogy láthatatlan akadályok miatt állunk meg hirtelen. Olyannal is találkoztam, hogy az egész Mount Everesten át tudtam hajtani gond nélkül, de egy kis úton maradt hókupacon már teljesen fennakadtam. Csomó járgányon látunk hóláncot, ennek ellenére közel sem érezzük azt a tapadást, amit a látvány sugall és a csúszás is néhol randomnak tűnik. Nem kifejezetten a járgányok hibája inkább beállítás kérdése, de nekem például "fájó pont", hogy FPS nézetben is külső kamerával lehet csak vezetni, holott más játékokban ezt megoldották, én pedig nem találtam erre beállítást eddig.
Lean, avagy kihajolás rendszere
Ezen a részén is újítani akartak a játékban, azonban itt úgy érzem egy kicsit mellélőttek elképzelésükkel. Már amikor először elindítottam a játékot, és néztem a gombbeállításokat, furcsálltam, hogy nincs lean gomb, azaz kihajolás. Ezt úgy oldották meg, hogyha egy adott felülethez közel megyünk, legyen az egy ajtó, házsarok, esetleg fa, akkor ha eléggé a szélére megyünk, a célkeresztünk mellett megjelenik egy kis nyilacska, mint az a fentebbi képen látható. Ha ekkor megnyomjuk az ADS-t (jobb klikk alapból), akkor tudunk kikukucskálni egy sarokról. A csata hevében azonban sokszor nem lesz időnk azt nézegetni, hogy mikor jelenik meg a nyíl és mikor nem. Ez pedig azt eredményezheti, hogy vagy nem használjuk a leant, vagy ha igen, sokszor már a kihajolás előtt is kilógunk, mivel nincs időnk kicentizni a helyezkedést.
A "hírhedt" sífelvonó
Nagyon menő, hogy egy új fajta "járgánnyal" közlekedhetünk a RoE-ban, hiszen a havas pálya adott, így a sífelvonó is elég logikus lépésnek tűnt, amiből nem is egy van a pályán. Egy dologra azonban vigyázni kell és ez kissé érdekes. Egy squaddal ültünk be, szerettük volna az amúgy is tétlen perceket hasznosan tölteni, és csereberélni egymás között. Legnagyobb meglepetésünkre azonban az átadni kívánt dolgok nyom nélkül eltűntek, pont úgy, mint egy autóban. Ezen persze nem sok minden múlik, –előtte, vagy utána is meg lehet oldani–, de logikusnak tűnt, hogy ott marad a fülke talaján és a másik fel tudja venni. És hogy hova tűnnek a ledobott tárgyak? Nem válnak szerencsére kámforrá, ám megtalálásuk pont eléggé problémás, ugyanis egészen az alattunk fekvő havas földre esnek le.
Te találkoztál más olyan jelenséggel, ami idegesítő volt?