Toronydöntő Caitlyn, szolgálatra jelentkezik

Toronydöntő Caitlyn, szolgálatra jelentkezik

Elsőre furcsának hathat az a választás, de megvan mögötte a kellő logika.

Az előszezon érkeztével sok minden változott, köztük a tornyok. A külső tornyok immáron 5 pajzzsal rendelkeznek, –melyek egyenként 160 aranyt érnek–, vagyis ha mindet leverjük, akkor összesen 800-at. Nem rossz pénz egy toronyért. Fontos azonban megjegyezni, hogy minél több pajzsot ütünk le, annál tankosabb lesz a torony, –így sok toronytörő ADC-nek szegte ez kedvét, de nem Caitlynnek.

Ezzel a bónusz arannyal pedig elég szépen meg lehet indulni a mérkőzés első 14 perce alatt, azután tűnnek el a tornyok pajzsai. Szóval, miben is más ez a Caitlyn és hogyan tör tornyokat? Egyszerű: Grasp of the Undyingot hoznak neki és Demolish-t. Ez pedig azt jelenti, hogy ugyan kevesebb lesz a sebzése, de –a hatalmas lövéstávjának hála– viszonylag gyakran tudja aktiválni a Grasp-et. Mivel a Fleet Footworköt is nemrég gyengítették gyógyulás terén, –így bár távolságiak vagyunk–, olyan sokat nem veszítünk a Grasppel, maximum a mozgási sebességet.

A kulcsfontosságú elem azonban a Demolisher. Ami a karaktert illeti, ugyanúgy építjük, mint hagyományos esetben, vagyis Q-t maxolunk először, W-t másodiknak és E-t harmadiknak. Az ultira természetesen mindig teszünk pontot és mindhárom képességet kihúzzuk első szintre. Mivel nagy a hatótávunk, így érdemes Doran's Blade-et venni, ami jobban elősegíti az agresszív játékot. A végső buildünk pedig nagyjából így fog kinézni.

Ami pedig a rúnákat illeti, a már említett Graps od the Undying a sustain téren is kisegít minket, a Demolish pedig elvégzi a piszkos munkát. Second Winddel még több sustaint kapunk. Ha gyógyító, vagy pajzsot adó támogató van mellettünk, érdemes a Revitalize-ot elhozni, egyébként meg jobb híján az Overgrowth, az valamennyire erősíti a Demolish hatását is.


A dolog pedig úgy működik, hogy Caitlynnel elég agresszívan kell rátolni az ösvényt az ellenfélre. Szerencsére ebben amúgy is otthon van, de nem árt előtte őrszemezni a meglepetések elkerülése végett. Mivel ott van a Grasp, a cseréktől sem kell annyira félni, bátrabban zavarhatjuk ki az ellenfelet és ha torony közelébe érzünk, akkor jön a Demolish, csak elég közel kell állni hozzá három másodpercig. A Demolish 100 + 30% max HP-t sebez, így ezt valamelyest jól egészíti ki az Overgrowth, de nem abból fog származni a sebzésünk nagy része a toronyra.

Ezzel a builddel, ha folyamatosan poke-olunk, folyamatosan gyógyulni tudunk mindamellett, hogy sebezzük is az ellenfelet. Mivel a legtöbb ADC matchupban miénk a távolsági előny, így nem nagyon kell tartani a hagyományos lövészektől. Ha a Precisionhöz akarjuk hasonlítani sustain terén, ezzel jobban járunk, ott maximum egy Overhealt kapunk, illetve beépített életlopást. Utóbbi jó, de ahhoz jelzőket is kell szerezni. Meglepően szívósak leszünk az ellenfél számára, hiszen mi folyamatosan tudjuk tölteni az életerőnket visszafele. A legfontosabb azonban még mindig a torony bedöntése és a plusz pénz, amit ezzel szerzünk. 800 arany nagyon sok az első 10 percben, az több, mint két gyilkosságnak felel meg, de ha már csak négy pajzsot leütünk, az is 640 arany.

Mint minden fura buildnél, úgy itt is vannak hátulütők. Eleinte jól elleszünk, azonban a játék későbbi szakaszában jobban fogjuk érezni azt, hogy eljárt felettünk az idő, kevésbé tudunk scale-elni. Az Absolute Focus-tól és a Gathering Stormtól el kell köszönni, azoknak pedig később érezzük majd a hiányát. Míg gyógyulás szempontjából a Grasp of the Undying sokkal jobb, a korábban már említett mozgási sebességbónusz hiánya megnehezítheti, hogy tartsuk a lépést az ellenféllel. 

Szóval mi a végítélet? Caitlyn így is úgy is le fog maradni lategame-ben a legtöbb hypercarryhez képest, így viszont sokkal hamarabb válhatunk hasznossá a tornyok bedöntésével, –és akár elérhetjük azt, hogy ne kelljen eljutni addig a bizonyos late game-ig, ahol mások már jobbak nálunk.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések