A WoT most, és amilyen lehetne!

A WoT most, és amilyen lehetne!

Elemezzük ki, hogy miről is szól a World of Tanks 2018-ban!

A játékmenet a World of Tanks megjelenésekor teljesen eltért attól, mint amit manapság tapasztalhatunk, –de ez egy természetesen folyamat –és mivel a tegnap csatái a holnapit aligha befolyásolják–, ezért a múltra is nem térnénk ki külön, legfeljebb említés szintjén. Vegyük sorra, hogy egy átlagos mérkőzés miből tevődik össze.

Ahogy egy átlagos játékmenet napjainkban kinéz

Vegyünk egy két szintű csatát az új pályán, Minsken. A csatában 5-5 tier X-es, valamint 10-10 tier IX-es harckocsi vesz részt mindkét oldalon. Ez egy ideálisnak tartott felállás, ami többnyire tele van szovjet harckocsikkal, és elszórtan találhatunk néhány kínai, brit vagy japán harckocsit, -amiknek közös jellemzője, hogy jó páncéllal és löveggel rendelkeznek.

A pálya kialakítása miatt a könnyű harckocsik, a gyengén páncélozott közepesek, nehezek és tankvadászok perifériára szorulnak, míg a tüzérek megint csak nem rúghatnak labdába. A könnyű harckocsik nem kapnak lehetőséget a felderítésre, míg a gyengén páncélozott egységeknek lehetőség kellene a megkerülő manőverek végrehajtására, ahogy a tankvadászoknak és a tüzéreknek nyílt terep, ahol kihasználhatják tűzerejüket. 

A pálya a gond?

Nem. Ugyanez elmondható az összes pályára, és bizonyos térképek különösen ésszerűtlenül vannak kialakítva. Vegyük például Glaciert, ahol a nehéz tankok a gleccser alatt tobzódnak, és hiába van a mérkőzésben 2-3 tüzér, mert játékmechanikailag nem lőhetik be azokat a nehéz harckocsikat. Ehelyett a tüzérek az összes többi pozíciót teszik játszhatatlanná, és fojtják monoton várakozásba a csatákat.

A tüzérség a gond?

Nem. Ha a pályák jól lennének kialakítva, akkor a tüzérségnek lenne lehetősége tenni az egy helyben tobzódó nehéz tankok ellen. A probléma fennáll Cliffen, Mineson, Karelian és számos másik pályán. Nemcsak a tüzérek sínylik meg a pályák kialakítását, hanem a felderítő tankok is, amikből tier X-be már alig jut pár, hiszen szerepüket semmisé teszi a tény, hogy nincs rájuk szükség. Korrekt felderítő pozíciók hiányában az egymást 100-200 méterről lövő nehéz tankok őrjöngőjébe nem kell könnyű tank.

A klasszikus tankvadászokra sincs szükség

Mivel a legtöbb pályáról lecsípték a keresztbelövésre esélyt adó pozíciókat, ezért a könnyű tankok és a tankvadászok együttműködése is megszűnt, –ahogy a tipikus TD játék is. Vértezd fel magad kellő páncélzattal és tűzerővel, várd, hogy kinézzen rád egy nehéz tank, majd klikkelj egyet. A játékélmény egyenlő a nullával, de legalább a sebzés összejött, –és talán le is pattantak rólad. A tankvadász játékmenetnek nem erről kellene szólnia.

Csak az maradhat, amelyik bírja a strapát

Az AMX 50B, TVP T50/51 és egyéb harckocsik nem azért tűnnek el, mert időközben rossz tankokká váltak volna, hanem azért, mert a csőpályákon –ahol az egyetlen esélyed a frontális küzdelem– esélytelenek. Ezekkel a tankokkal még mindig lehet alkotni, ahogy alkotnak is, ha véletlenül megkapják Minest (vagy valamelyik másik olyan régi pályát, ahol minimálisan még működik a taktikus játék), de egy Minsk vagy Empire's Border közegben az esélytelenek nyugalmával indulnak.

Hogyan lehetne jobbá tenni?

A prémium lőszerről még nem ejtettünk szót, de mivel az AMX 50B-hez vagy a TVP T50/51-hez hasonló harckocsikkal ez az egyetlen fegyvered, ezért átgondolatlan lenne minden probléma forrását erre fogni. Ugyanakkor a Type 5 Heavy és az FV4005 Stage II prémium lövedékeitől el kell venni a nevetségesen magas alfát, hogy egy-egy párviadalban ne csak a szerencse döntsön. Végül, de nem utolsó sorban pedig itt lenne az ideje a full tier X csatákban lecsökkenteni tízre a csapatok létszámát. A Grand Battle játékmód megmutatta, hogy a játékosoknak nincs igénye arra, hogy harmincan játsszanak másik harminc játékos ellen, hiszen az még nagyobb campbe torkollik, mint a 15vs15 csaták.

A full tier X mérkőzésekkel további probléma, hogy nincs mozgástere a játékosoknak, –de a pálya méretének növelése az alacsonyabb tierű csaták miatt nem lenne szerencsés. Egyetlen lehetőségként tehát a 10vs10 csaták bevezetése marad, ami a rendelkezésre álló extra mozgástér miatt egycsapásra visszahozná az elfeledett harckocsikat a tier X csaták színpadára.

Ti mit gondoltok a 2018-as játékmenetről? Támogatnátok egy hasonló javaslatot?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



World of Tanks - Ismerd meg a WZ-111 5A tankágát

Használd ki a normál járművekre szóló kedvezményeket, a küldetéseket és a különleges ajánlatokat, hogy meghódítsd a kiegyensúlyozott WZ-111 model 5A vezető kínai nehéztank-ágat.