A 8.23-as frissítés új vérdíjakat is bevezetett a játékba, de nem örül mindenki a változásnak. Túl könnyű lenne a vesztésre álló félnek visszajönni a meccsbe?
Az előszezon már jó ideje tart, de még a legjobbak sem békéltek meg a változtatásokkal. Részletesen utánajártunk, hogy a vérdíjak miatt tényleg túl egyszerű visszajönni a hátrányban lévő csapatnak, vagy csak a számok megtréfálnak minket és minden jó, ahogy van? Nézzük meg közelebbről a 8.23-as frissítés egyik legfontosabb változtatásának hatásait!
Vérdíjakról röviden
Az előszezonban már nem csak a hős gyilkosságai alapján kapjuk meg a vérdíjat, hanem a farmkülönbségből származó hátrány is jutalmazza a gyilkost, ha sikerül az ellenfelet megállítani. A számokra lefordítva: ha az ellenfél középső ösvényesét sikerült elkapni rögtön a játék elején, –de utána felszívja magát és folyamatosan növeli a farmelőnyét a csapatunk átlagához képest–, akkor hiába nem szerez gyilkosságokat, a vérdíj egyre magasabb lesz rajta. Magyarul nem csak azokat az ellenségeket érdemes megölni, akik folyamatosan szerzik a gyilkosságokat, hanem azokat is, akik csak simán farmolnak a dzsungelben, vagy az ösvényeken.
További változtatás, hogy a négy, vagy több gyilkossággal rendelkező ellenfelek több aranyat érnek, így –ha még farmolnak is mellé– garantáltan megjutalmaz a játék, ha sikerül őket megállítani.
A Riot próbált kompenzálni, hogy az előnyben lévő csapat se érezze úgy, hogy minden csak direkt őket akadályozza. Beemelték a játékba, hogy a csapatharcokban több gyilkosságot szerző játékosoknak még az adott harcon belüli megállítása nem ad plusz aranyat. Továbbá azt is élvezheti a győzelemhez papíron közelebb álló gárda, hogy maximálisan csak ezer aranyat kaphatnak egyszerre, ha meghal a legtöbb vérdíjjal rendelkező társuk. A maradékot a következő halálnál írja jóvá a rendszer.
Akkor hol a probléma?
A gyilkosságok és a túlzott farmelőny miatt egy eldobott csapatharc után, maximálisan ötezer aranyat is faraghat a hátrányából az ellenfél, nem beszélve a harc után megszerezhető sárkányokról és a bedönthető tornyokról. A visszajövetel esélye elképesztően magas és ezt már a profi játékosok sem hagyhatják szó nélkül. A hivatalosan is Splyce játékos Vizicsacsi, a legmagasabban rangsorolt magyar LoL-os, Twitteren osztotta meg a véleményét.
The amount of soloq comebacks I see nowadays is ridiculous. Shutdown gold OP? Since the team ahead usually takes it easy and throws in 1 fight.
— Kiss Tamás (@Vizicsacsi) 2018. november 30.
Az előnyben magabiztosan és kicsit könnyelműen játszó csapatok könnyedén elbukhatják a meccset csak azzal, hogy egy harcban nem koncentrálnak eléggé, és/vagy nincs meg a szükséges kommunikáció. Csapatmeccseken kisebb az esély erre a jelenségre, de ettől függetlenül ott is elő-előkerülhetnek majd ezek a problémák.
Mi lehet a megoldás?
Egyelőre a Riot nem jelzett semmilyen változtatást a vérdíjakkal kapcsolatban, szóval kénytelenek vagyunk ebben az évben még biztosan a jelenlegi rendszerben játszani. A kis és közepes hátrányban lévő csapatoknak csak egyszer kell elkapni az ellenfelet és utána beindulhat a hógolyó / hólabda /lavina effekt. Ha nem sikerül feleszmélnie az előnyben lévő játékosoknak, két-három elveszített harc után már lehet, hogy túl nagy hátrányba kerülnek a magas vérdíjak odaajándékozásának következtében. Klisének tűnhet, de egyelőre az egyetlen megoldásnak az tűnik, ha sikerül minél hamarabb lerendezni a meccseket és esély legkisebb szikráját sem adjuk oda a hátrányban lévő csapatnak.
Szerintetek mi lehetne a legjobb megoldás?