Adventi naptár 4. nap: Chrysler K

Adventi naptár 4. nap: Chrysler K

Átfogó elemzés az új tier VIII-as amerikai trónkövetelőről.

A Chrysler K először Grand Finals festéssel gurult be a parancsnokok garázsába, és érkezése akkor hatalmas port kavart. A kedélyek azóta lecsillapodtak, jöttek újak, és nemrég a Chrsyler GF is megérkezett pucér valójában. Mégis mit tud ez a hatalmas indulatokat kiváltó prémium harckocsi?

Tankelemzés: Chrysler K

A Chrysler egyik projektje, aminek fejlesztését a vállalat 1946 nyarán kezdte. A jármű számos olyan dizájn megoldást kapott, ami nem volt szokványos az amerikai hadseregnél. Gyakorlatilag a Chrysler K erőátviteli rendszere és a motor a jármű elejében kapott helyett, a főfegyverzet pedig a hátsó részen. Érdekesség, hogy minden legénységi tagot a toronyba szántak, így az első olyan amerikai haditechnikai projektnek számít, ahol a vezetőt nem a jármű testében helyezték volna el. Az alacsony költségvetés miatt a terveket a hadsereg végül nem támogatta.

Főfegyverzet

A Chrysler K és a Chrysler GF ugyanaz a harckocsi, csupán kinézetükben különböznek. A többi amerikai prémium nehéz tankkal összehasonlítva a Chrysler K lövege kiemelkedik, de épp a lövegsüllyedésnél veszít 4 fokot a többiekhez képest, ami jóformán játszhatatlanná teszi ezt az egységet. Természetesen olyan szituációkban félelmetesen jó, amikor nagy távolságból történik a harci konfrontáció –sőt, még mozgás közben is meglehetősen pontos–, de amint egyenetlen talajon közelharcra kerül a sor, a Chrysler K szinte azonnal vesztett.

Páncélzat

A frontpáncél elképesztően tetszetős. A leggyakoribb gyenge pontokon –mint a kupola és a hasi lemez– megerősített védelmet kapott. A kupola szemből ~240-300 milliméter vastag, míg a hasi lemez ~220 effektív védelemmel bír. A torony felső lemezét 55 fokban döntött 152,4 milliméter, a hasi lemezét pedig 38 fokban döntött 184,2 milliméter vastag páncélzat védi. A két felület közül mégis a hasi lemezt érdemes célozni, ugyanis effektív védelem szempontjából ~20 milliméterrel elmarad a felső lemeztől.

Mozgékonyság

Az 1.200 lóerős motor 20 lóerő / tonna fajlagos teljesítményt hajt ki ebből a 60 tonnás monstrumból, és emellé pazar talajellenási és fordulási értékeket kapott. Ebből a szempontból nem lehet kivetnivalónk.

Tippek a Chrysler K használatához

Nemcsak a lövegsüllyedés tesz keresztbe, hanem a 198 milliméteres páncélátütés is. A prémium lövedék 260 milliméterre növeli az átütést, amivel még a tier X-es egységek is könnyen leszedhetőek, –csak épp fő szerepét, a kreditszerzés lehetőségét veszíti el. Ha ezt a vékát lenyeltük, akkor ideje megbarátkozni a Chrysler K sajátos stílusával. Minden dimbes-dombos terület halálzóna számára, így harctérként sík területet kell választani, –persze csak ha lehet. A torony pozícióját elsősorban sidescrape manőverrel lehet kamatoztatni, –de jó hír, hogy a kupola pozíciójára nem kell tekintettel lenni. A Chrysler K közelharcban a közvetlen összecsapást preferálja, a csiki-csuki szituációk ugyanis legfőbb előnyétől, a DPM-étől fosztják meg. A facehug használata erősen ajánlott közelharcban.

Ajánlott felszerelések: Töltésgyorsító, Stabilizátor, Optika / Ventilátor
Ajánlott képességek: Testvériség, Javítás, Hatodik érzék, Sima utazás, Kapáslövés, Adrenalin roham

Azoknak javasoljuk a megvételét, akiket nem érdekel a Stronghold vagy a Team Battle, és nemcsak egy újabb prémium tankra van felesleges pénzük vagy aranyuk, hanem a mértéktelen APCR használat is mellényzsebből megoldható számukra. Rajtuk kívül gyűjtőknek, az amerikai tankok szerelmeseinek, és lényegében bárkinek, aki olyan furcsa, mint ez a tank. A Chrysler K mindenki másnak felejthető.

Emlékeztek még a Chrylser GF botrányra? Ha most adták volna ki először, akkor vajon hasonló lenne a fogadtatás?

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



World of Tanks - Ismerd meg a WZ-111 5A tankágát

Használd ki a normál járművekre szóló kedvezményeket, a küldetéseket és a különleges ajánlatokat, hogy meghódítsd a kiegyensúlyozott WZ-111 model 5A vezető kínai nehéztank-ágat.