Betelt a pohár a közösségnél: még mindig

Betelt a pohár a közösségnél: még mindig "használhatatlan" az új kliens

Az új kliens szép, szebb, mint a régi, de sajnos talán ez az egyetlen jó oldala az egésznek.

Kevés olyan játékkal kapcsolatos ügy létezik a LoL-on belül, amiben ennyire egyetértene a játékosközösség, mint hogy az új kliens még mindig hatalmas gondokkal küszködik. Hiába telt el már több, mint egy év, hiába frissítették számtalanszor és tettek bele erőforrás csökkentő funkciókat, mint a kikapcsolt animációk, vagy a játék közbeni bezárás, továbbra sem egy stabil rendszer.

A játékosok szinte folyamatosan panaszkodnak, hol alátámasztva tényekkel, hol csak úgy bele az éterbe. Pár napja azonban felkerült egy post a reddit oldalára, ahol egy felhasználó tételesen kilistázta az összes olyan problémát, amit vagy tapasztalt, vagy bizonyíthatóan mások tapasztaltak. A lista egyáltalán nem rövid. És hogy mennyire értettek egyet a többiek? Jelenleg több mint 14 ezer upvote van rajta, ami még a 2 millió tagot számláló LoL redditen sem számít kevésnek.

Ha nem akadály az angol és kíváncsi vagy a teljes listára, akkor a poszt linkjét itt találod. Nagyon részletesen taglalja a gondokat a klienssel, ki is emeltünk pár fontosabbat a teljesség igénye nélkül. Az alább felsorolt hibákat érdemes annak fényében tekinteni, hogy ezek nagy része egyáltalán nem újdonság, rengetegen jelezték már őket és ideje is lett volna a Riotnak ezeket helyretenni. 

  • hatalmas erőforrásokat vesz igénybe (RAM és processzorteljesítmény), amint a töltő képernyőre jutunk
  • sokszor csak a fekete képernyő fogad minket a hextech craftingra, vagy a boltra kattintunk, így újra kell próbálkozni, amíg jó lesz.
  • a  hőskiválasztás és a bannolás gomb sokszor szürke, mintha nem tudna időben reagálni rá a kliens és elfogadni a döntésünket
  • beragadó hősválasztások és nem elinduló meccsek
  • visszaállítja mindenféle megkérdezés nélkül a gyári beállításokat, így ha bizonyos gombokat beállítottál, lehet, hogy a legrosszabb helyzetben szembesülsz vele, hogy nem azt csinálja, amit szeretnél
  • a meghívások nem mindig mennek ki
  • néha nem töltenek be a hősök rendesen választásnál, így kiválasztani sem tudjuk őket, a rendszer pedig úgy érzékeli, hogy mi dodge-oltunk

A listát még a végtelenségig lehetne sorolni, de összességében nagyon lomhának tűnik az egész, mintha minden kattintás és kiadott parancs egy kész kínszenvedés lenne számára. Egy kicsit olyan érzés az egész, mintha el sem hagyta volna az alfa stádiumot. Az már csak hab a tortán, hogy a kliens 2018-ban még mindig 32 biten fut, ergo lehet nekünk akár 16 giga RAM-unk, abból akkor is maximum négyet fog használni.

A héten jelentette be a Riot Games egyébként, hogy mind a játéknak, mind pedig a kliensnek megszüntetik az XP és a Vista támogatását jövő májusban. Mivel a Windows 7, Windows 8 és a 10 is mind támogatja már a 64 bites rendszereket, talán végre eljutunk arra a pontra, hogy a LoL kliens és maga a játék is belép végre ebbe az új érába, megszüntetve sok teljesítménybeli gondot.

Egyelőre egy Riot munkatárs sem reagált a posztra, pedig bizonyára látták, hiszen jelenleg ennek van a legtöbb upvote-ja. Nem is idegen tőlük, hogy leállnak beszélgetni a fórumokon a közösség tagjaival, de ezúttal egyelőre csak síri csend van az ügyet illetően.

Te tapasztaltál gondokat a klienssel?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Borítókép: https://www.reddit.com/r/Art/comments/7nfxpa/our_dreadful_savior_digital_32x24/

Kövess Minket!