Olyan közvetítést csináltak a lengyelek, amit még a LoL vb-n se láttunk

Olyan közvetítést csináltak a lengyelek, amit még a LoL vb-n se láttunk

Teljesen egyedi megoldással állt elő a lengyel bajnokság közvetítőcsapata. 

Ahogy a technológia és az e-sport játékok fejlődnek évről-évre, úgy igazodott hozzájuk a közvetítés minőségbeli javulása. A MOBA játékok esetén a mai napig az egyik legnehezebb produkció szempontjából az, hogy mit lásson a néző akkor, ha három ösvényen egyszerre történik három akció. Ezt szinte lehetetlen hatékonyan megoldani, és a Riot Games-nél egyelőre nem is láttunk még erre vonatkozó megoldásokat, inkább csak kísérleteket, –például az idei League of Legends világbajnokságon, amikor a KT Rolster és az IG győzelme között nagyjából egy másodperc döntött, előbbi javára, amivel bent maradtak a három győzelemig tartó párharcban (az már más kérdés, hogy végül kiestek - a szerk.).

Itt négy képet látunk: a két csapat bázisát, valamint a játékosokat mutató kamerákat. Sajnos –minden bizonnyal– egy rossz emberi döntés miatt nem ezt a képet mutatták végig, így sokáig nem is volt egyértelmű, hogy ki nyert. Ez a videó is tökéletesen példázza, hogy milyen megoldandó problémái vannak még az e-sport közvetítéseknek. A League of Legends-nél maradva, a hivatalos lengyel e-sport bajnokság produkciós csapata a minap valami egészen újat villantott: valós idejű, felülnézeti képet készítettek a három ösvényről, amit egymás mellé tettek, –így láthatóvá válnak az ösvénymozgások, és megtudhatjuk, hogy pl. a felső ösvényen mi történik, miközben középen éppen gankel a jungler.

Hogy persze ez a fajta kép mennyire hatékony, az már más kérdés: az ösvény fázisban valóban jól alkalmazható, –bár elsőre talán kicsit nehéz befogadni, de később, amikor már egy helyre koncentrálódnak a harcok, nem nagyon van haszna. A Dota2-nek van a spectator kliensébe beépítve egy ilyen megoldás, azt trilane cam-nek hívják, magyarosítva, mindhárom ösvényen látod, hogy mi történik, –ráadásul ott hőshöz és nem ösvényhez kötik, és így néz ki:A most látott lengyel megoldás egyébként akár még jó is lehet, néhány változtatással: a kamera szögét közelíteni kéne a valósághoz, azaz ne teljesen felülnézetes legyen. A szélesebb mid perspektíva miatt pedig sokkal jobb roaming elemzéseket lehetne eszközölni: mikor, merre indul el a középső ösvényes játékos, és őt követve, a másik két ösvényt a két szélen figyelve, jobban fel lehetne készülni arra, hogy hogyan fog történni a gank. A másik hasznossága meccs elején lehet, mikor 1:40 körül elindul az ösvényfázis, akkor lehetne egy átfogó képet mutatni pl. az ösvénycserékről. 

Ti szívesen látnátok ilyen megoldásokat közvetítésben? A tippekért és ötletelésért ezúton is köszönet a Riot Games Lead EU Observerének, Arwyllnak!

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!