Mint minden csapatjátékban, a szerepek itt is nagyon fontosak, –így ebben a sorozatban a fontosságukat és az alapjaikat tárgyaljuk át.
Nem csak egész életünk során, még a játékban is szerepeket "kell" játszanunk. Általában gyengébb szinten elintézik annyival, hogy te jól lősz, akkor te majd nem supportolsz. Te gyengén lősz, support leszel. Szóval van már supportunk. Ezen kívül van még ENTRY, IGL, LURKER. Ebben a cikkben az entry (fragger)-vel foglalkozunk. Leginkább hidegvérre lesz szükségünk. Robotzsaruként kell viselkednünk, miközben nem vagyunk golyóállóak.
Mel Gibson az IGL és az entry szerepét is magára vállalta.
Sok csapat életében ez egy statisztikailag hálátlan szerep. Egy időben kifejezett divat volt olyan stratégiákat játszani, amiben gyakorlatilag élő pajzsként használták az első játékost a támadások során. Sok fegyelmet igényel ennek a posztnak a betöltése. Gyors kommunikációt, és hihetetlenül gyors –illetve nehéz– döntéseket. A lényeget két szóval angolul nagyon szépen le lehet írni, úgy hangzik, hogy "create space". Az lenne a feladat, hogy legrosszabb esetben lefoglald (jó esetben kiiktasd) az ellenfél védőit, akik kizárólag téged tudjanak megölni, a társaid meg trade-eljék le őket. Tehát nem mindegy milyen módon áldozod fel magad a csapatért. Aki ezt nem érti, sokszor nem is a csapatért áldozza fel magát, csak úgy meghal. Az meg nem tűnik túl okos dolognak így leírva. Tehát a megfelelő íveken kell mozognod, megfelelő időben kell elindulnod, a gránátjaidat a kör elején elhasználni, fél másodperc alatt jobb döntést hozni, mint az eredeti terv, villámgyorsan kommunikálni. Kifejtem ezeket az elemeket nektek alább, hogy miért is fontosak és hogyan kivitelezzük őket.
megfelelő ívek: ezáltal lesz a legnagyobb esély arra, hogy téged látnak meg először az ellenfél védői, hogy a társaid biztonságban haladhatnak az ő kijelölt ívükön és gyorsan fognak téged tradelni. Nem tűnik nagy dolognak, de higgyétek el az. Mikor hullanak a gránátok és lőnek rád, minden ösztönünket le kell győznünk, és előrehaladnunk a megbeszélt irányba.
megfelelő idő: a teljes csapatnak készen kell állnia, "csak" egy kis türelem, túlélési ösztön és kommunikáció szükséges, a legjobb, ha te indítod szóban is a támadást.
gránátok eldobálása: Te mész be előre, –szóval általában nem dobsz gránátot, és a legnagyobb eséllyel hullasz el. Evidens tehát, hogy a körben előtte történt terület foglalásokat vagy terelő gránátokat te fogod dobni. (90%-ban, természetesen vannak kivétel körök)
villámgyors kommunikáció: neked lesz a leggyorsabban infód az ellenfél védőiről, és ezt minél gyorsabban kell a társaid fejébe is belerakni a pizzaszószos mikrofonod és hangszálaid segítségével.
döntések: Az előző dolgok amiket tárgyaltunk úgy hiszem mindenki számára kivitelezhetőek. Akarat és kitartás szükséges hozzá "csak". Ez a pont viszont arról szól, hogy mindent felrúgsz amit akarattal és kitartással tanultál, és megbeszéltetek a csapattal. Nem fog a csapat készen állni, nem azon az íven fogsz mozogni, lehet, hogy nem lesz meg minden gránátod, –na jó, infózni azért fogsz (mindig). Ezt azért csinálod, mert valami olyan információhoz jutottál, aminek következtében úgy érzed, hogy most egy azonnali döntéssel jobb esély lesz megnyerni a kört, mint az eredeti terv szerint. Ilyen döntések messze nem minden körben születnek.
Hogy egy sarkított példával éljek: hallod, hogy mindkét B védő éppen táraz és ugrál. Felnézel a radarra, 3-4 társad helyett, csak 2 van itt veled. De mindkét ellenfeled pozícióját tudod, –így társaidra ordítva, hogy kövessenek, beindulsz az adott pozíció elleni legjobb íven és előre lőve likvidálod őket. És onnantól, hogy meghallottad a tárazást, a beindulásig 1 másodperc telt el.
Amennyiben az első 4 pontot tudod teljesíteni már király vagy. Egy kezemen meg tudom számolni hány ilyen játékossal találkoztam. Amikor én próbálkoztam vele egy rövid ideig, szinte minden körben hibáztam valami komolyat.
KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!