Több statot! - Ezért ne ítéljük meg a profikat csak a HLTV rating alapján

Több statot! - Ezért ne ítéljük meg a profikat csak a HLTV rating alapján

Nem elég kiforrottak a CS:GO statisztikák.

Nem jutalmaz mindenkit, de vannak esetek, amikor pedig többet kapunk, mint kéne. Ezek a jellemzői a HLTV statisztikai rendszerének. Nem véletlen, hogy mindenki a carry szerepét akarja betölteni a játékban, hiszen statisztikailag ez messze a legmenőbb. Valószínűleg bárhogy csavarnánk a dolgot, a fent említett szerep maradna a legjobb helyen, viszont jóval csábítóbbá tehetnénk a többi pozíciót. 

Nézzük, hogy mik azok a tevékenységek, amiket részben –vagy egyáltalán nem– honorál a rendszer.

Amelyekkel egyáltalán nem foglalkozik:

Eco / fegyveres frag: Egyáltalán nincsenek megkülönböztetve.  Tudjuk, hogy full eco ellen egy uzival szaladva is be lehet akasztani 2-4 killt könnyedén. A legegyszerűbb ötlet ami eszembe jut, hogy a két játékos felszerelésének ára közti különbség adja a kill fontosságát. Így jutalmazva lenne az is, ha valaki ecoban lőne le egy fegyverest. Illetve az is többet érne, ha egy AWP-t lősz le. Az ecohuntot is csökkentené.

"Kulcsfragek": Nem mindegy, hogy 5v1ben lőjük le utolsó ellenfelünket, vagy mintha 3v3ban szerzünk egy fraget, hiszen az utóbbinak sokkal nagyobb hatása van a körre és a meccsre nézve egyaránt.

Terület foglalás: Sokszor már azzal megnyerhetünk egy kört, ha tudjuk, hogy az ellenfelünk A vagy B támadást fog intézni. Ennek legegyszerűbb módja, egy kockázatos területfoglalás. Meghalhatunk, vagy olyan információ birtokába juthatunk aminek következtében 4 társunk védheti a másik rakót. 

Az első ember a támadásokban: Az első frag(entry) jutalmazva van, illetve megtorolva; ha te halsz meg először, fontos is. Arról viszont nem esik szó, hogy egy adott támadáson belül ki vezeti a csapatot. Neki van a legkevesebb esélye fragelni, a legtöbb meghalni. És a legtöbbet is ér az ő killje, illetve legkevesebbet a halála.

gránátok használata: ez egy elég nehezen mérhető dolog, legalábbis T oldalról biztosan. Viszont egy nagyon fontos része a játéknak, és a játékosok közt komoly különbségek is vannak. Nem tudom hogyan, de kéne díjazni.

Láthatjuk tehát: sok dolog nincs jutalmazva vagy büntetve az eddigi rendszer alapján. Emiatt sok rossz szokás válik kecsegtetővé (ecohunt,bait), és sokszor közel sem reális képet kapunk egy-egy játékosról vagy meccsről. A cikk következő részében foglalkozni fogunk azon dolgokkal amelyek nem megfelelően vannak honorálva. Ez már egy elég szubjektív írás lesz, ezért is nem akartam ide belekeverni. Ha bármi más eszetekbe jutna, ne legyetek rest, írjátok le; biztos vagyok benne, hogy pár dolog felett elsiklott a figyelmem.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!