6 lövész, akiket megéri elsajátítani a kilencedik szezonban

6 lövész, akiket megéri elsajátítani a kilencedik szezonban

League of Legends - Új szezon, új lehetőségek: hogyan hozhatnánk ki belőle a legjobbat?

Az új szezon új rangsorolt rendszert hoz, a kettő pedig új reményeket az alsóbb divíziókban ragadtaknak. A lehetőséggel élni azonban nem feltétlenül egyszerű; felkészülés és kitartás szükséges hozzá. Míg az utóbbit nem tudjuk garantálni, az előbbihez elhoztunk nektek 6 ADC-t, akit érdemes lesz mesterien elsajátítani, ha hatékonyan szeretnénk megmászni a ranglétrát az új évben.draven
Draven továbbra is a kimagasló választások egyike. Legnagyobb előnye, hogy minden megvett fél tárgy olyan, mint egy kisebb power spike, és a játék késői szakaszaiban is az egyik legnagyobb hatásfokot hozó ADC a hypercarry-ket leszámítva. Leginkább az agresszív hősöket kedvelőknek ajánlott. Önmaga is képes harcokat kezdeményezni és meglepően egyedül is képes megállni a helyét olyan szituációkban, ahol más ADC meghalna, vagy csak segítséggel élne túl.

Maga a rendszer is arra buzdít, hogy maineljük ki a hőst. A Q és passzív képessége közötti összhang is erre épül és egyben rejti az egyik legnagyobb kihívást. Q képességünkhöz fejszéket kell elkapnunk, ami aztán halmozza a passzív jelzőt. Vagyis elméletben minél többet játszunk vele, annál hatékonyabbak leszünk a fejszék elkapásában: ezt plusz aranyra tudunk váltani, ebből több tárgyunk és sebzésünk lesz, amivel aztán gyilkosságot viszünk, megint extra aranyat kapunk, és így tovább.

Egy másik dolog, amit jó, ha figyel az ember: saját erőnk ismerete. A legtöbb hősre ez igaz, hisz csak akkor érdemes harcolni, ha potenciált látunk a kialakult helyzetben, azonban Draven agresszív játékstílusának köszönhetően a legtöbbször, ha bemegyünk, akkor bizony all-in módon kell mennünk. Ez nem azt jelenti, hogy minden az ellenfél felé eső fejsze egy kötelező élet-halál harcot jelent, de harc esetén nem kifizetődő a hezitálás. Meg kell tanulnunk ki ellen, mikor érdemes felvennünk a kesztyűt. Ez persze szintén egy készséghez kötött dolog; vagyis az egyetlen módja a fejlődésnek a gyakorlás és nüansznyi apróságok elsajátítása.kaisaKai'Sa szerepkörének legutóbbi kijött hőse. Ez nem azt jelenti, hogy napjainkban jelent volna meg, mégis azóta sem került a kispadra és állandó népszerűségnek örvend. Általában hypercarry módon van számon tartva, vagyis egy nagy power spike után érdemes kihozni belőle a legtöbbet, és snowball révén lehozni vele a játékot. Kai'Sa esetében ez picit más. A játék késői szakaszaiban is használható marad, képes burst damage kiosztására és olykor igen sikamlós tud lenni ha az elkapásáról van szó, könnyen kicsúszik az ember kezei közül.

Persze ezek elérésének is megvannak a maga leckéi. Elsősorban a sikeres ösvényen töltött idő, hogy mihamarabb elérjük a carryhez szükséges három alaptárgyat. Másodszor pedig a W képesség megfelelő használata. Itt nem is annyira a sebzésre van szükségünk, mint a két passzív jelzőre. Ezekből ötre van szükségünk az extra sebzés berobbantásához, ami a játék korai szakaszaiban sok, –hisz nincs időnk rendesen kiosztani–, a későbbiben pedig a kavalkád és igyekezet miatt válhat nehézzé. Azonban a W ebből alapból megad kettőt, találat után pedig egyből ultizhatunk is megfelelő közelségbe, és sokkal nagyobb eséllyel zsebelhetjük be a gyilkosságot.

Hasonló az E képesség megfelelő használata, a stealth megszerzése után. Igen, akárki tud gombnyomásra gyorsabban szaladni, de gondoljunk erre inkább úgy mint egy ulti + Vayne Q-ra, az ereje nem csak a dodge, inkább az irányváltásban, a meglepetésben rejlik és abban, hogy konstans összezavarjuk az ellenfelet. Kai'Sa játékstílusa még a fejlesztők szerint is a ki-be ugrásról, megfelelő pozicionálásról és taktikus döntésekről szól, nem véletlenül kapta végső képességét sem. Ha elsajátítjuk ezeket a mozgás és döntésbéli képességeket, az ellenfélnek kiemelt figyelmet kell majd ránk fordítania a csapatharcok alatt.lucianLucian a jelenlegi meta egyik kiemelkedő alakja, brutális 14% fölötti választási aránnyal, amihez 51% fölötti győzelmi arányt is tart. Ismét a rivaldafényben, a játékosok első számú tanulandó trükkje az agresszivitás. Lucian nem véletlenül jelenik meg olykor a középső ösvényen is, remek egy-az-egy ellen hős és képes egymaga kezelni szituációkat.

Lényeges tudni kivel érdemes leállni harcolni, és hogyan tegyük ezt. Ennek első szabálya a kombók és még inkább a szükséges képességek animációjának megszakítása. A lényeg, hogy a képességeket követő passzív dupla AA ne vesszen kárba. E csúszás képessége szintén használja a passzív képességet, –sőt, töltési ideje minden egyes passzív használatkor csökken. Ezért is jó egyesek szerint rá például az Essence Reaver, mert egy ulti után szinte konstans mozgásban tudunk maradni. Ahhoz pedig hogy a lehető legtöbb sebzést osszuk ki a legkevesebb idő alatt a képesség, mozgás és alaptámadás animációknak egymást érve kell megszakítani a másikat.

Hasonló elven a kiting művészete is különbözik. Egy-egy alaptámadás vagy képesség, f–őleg egy W– nem nevezhető trade-nek, helyette érdemes Q-val indítani, kiosztani a két alaptámadást, egy W bedobásával kihasználni a belőle származó mozgási sebességet, majd E-vel befejezni a sorozatot. Ha mellé ment a W, lefordulhatunk, vagy szükség esetén használhatjuk a csúszásunk egy kedvezőtlenné alakuló szituáció megszakításához.twitchKevésbé népszerű –de ugyanolyan rémisztő– ADC tud lenni Twitch. Elképesztő csapatharc és late game potenciálja van; a probléma, hogy odáig el is kell jutni. Az ösvényfázis Twitchként egészen más, mint a legtöbb carrynél. Egyszerűen gyengébbnek érződik, mert stílusa sem arra van kitalálva, hogy egyszer csak úgy döntsünk itt és most harc lesz. Ennek és a legtöbb játékbéli aspektusának eleme a Q stealth hatása, amivel mi "késve' visszaérkezünk, ugyanis sokszor a supportnak előbb kell bemennie, (vagy eljátszania, hogy elkapták, mint az ellenfél realizálná, hogy trükk áldozata lettek). Különben nem lehet kedvező harcot kialakítani, ha számítanak ránk.

Ismételten a stealth mechanika része a roaming, amit nem sok ADC csinál, legalábbis nem mint bevett szokás. Figyelni kell a többi ösvényt, felelősségteljesen eldönteni, megéri-e sajátunkat otthagyni és időben visszaérkezni esetleg egy fent leírt akcióra. Azonban a stealth sokkörűen felhasználható, a szigorú ösvények eltűnésével assassinként kaphatjuk el az óvatlan ellenfeleket, ehhez pedig ismételten a helyzet megfelelő felismerése és megragadása szükséges, hisz magunk sem akarunk a csapattól leszakadva áldozattá válni. Az utolsó hasonló kérdés a csapatharcok helyzete. Ulti alatt Twitch, Kog'Maw-hoz hasonlóan inkább egy egy helyben álló löveg, mintsem Lucian módjára pörög. Vagyis el kell döntenünk, hogy megéri-e "sima" ADC módjára hátul állva lőnünk, vagy szeretnénk egy kis play makinget belevinni a dologba és stealth-ből, –assassin módjára–, már-már flankelve bekapcsolódni a harcba.miss fortuneMiss Fortune, avagy MF a kevésbé komplikált választások közé tartozik, azonban mégis hatékony választás tud lenni szinte minden szinten, és minden csapatban. Másik előnye, hogy kevésbé népszerű; így nagyobb eséllyel hozhatjuk el, mint a meta sztár Luciant vagy Ezrealt.

Az első és lényegében egyetlen tanulandó dolog itt is az ösvény kontrollálása, és ide értve a Q poke megfelelő használatát is. A Q képesség szeszélyes jellem, sokszor betalál amikor nem várjuk és nem talál be mikor biztosan várnánk. A lényeg, hogy kevés mana, így próbálkozni nyugodtan lehet és mindenképpen öljük meg a miniont amiről pattan, így nevetséges sebzést okozva a hősnek akire átpattan. Passzívjának köszönhetően könnyű a farmolás, így fagyaszthatjuk az ösvényt, vagy Q-val visszakényszeríthetjük az ellent. Csapatharcok alatt főleg a végső képességünk lesz hasznunkra. Hatalmas sebzés rejlik benne, főleg ha kombinálni tudjuk például egy Malphite ultival. Fontos tisztában lenni a ténnyel, hogy álló célpontok vagyunk a channel idő alatt, –vagyis könnyű prédák a csúnya Rengaroknak és hasonlóknak.ezrealEzreal a játék jelenlegi metájában kötelező ban. Majdnem 15%-os választási aránnyal rendelkezik. Összehasonlításként: Luciané alig haladja meg a 14%-ot, a harmadik helyen lévő Kai'Sa pedig nem egész 12%-ot tudhat magáénak, ezután pedig hatalmas esések vannak. Népszerűsége látványosságában és hatékonyságában rejlik, de pont ez a hátulütője is. Ha nem találsz be, gyakorlatilag hasztalan vagy. Éppen ez az első amit meg kell tanulni, eltalálni valakit. A mini-rework óta immár kettő skillshottal is rendelkezik, legjobb persze ha gyors egymásutánban elsütve sikerül velük betalálni. Nem egyszer, nem kétszer, hanem az esetek túlnyomó százalékában. Ez pedig rengeteg gyakorlást igényel. A W-t egy AA vagy az E sugara is begyújthatja, de gyorsabb és hatékonyabb a Q + W kombó.

Célszerű hozzászokni az egyedi build okozta erőkülönbségekhez is. A legtöbb ADC 1300 aranynál megy haza, hogy bezsebeljen egy BF kardot. Amíg ők ezt teszik, Ezreal manát épít és Teart tölt, ami jelentős AD béli különbségekkel jár a játék elején. Ezt válthatjuk ki megfelelő mennyiségű poke-kal. Bevállalósabbak lehetünk ha kész van a Muramana. Persze az ember belefelejtkezik a sok skillshotba és koncentrációba, furcsán hangzik, de alaptámadással se felejtsünk el érvényesülni. Egyrészt alapkövetelmény, másrészt a töltési idők között van időnk, és ha ne adj isten mellémegy a kombónk, akkor is jó ha tudunk valamit felmutatni ami felénk billentheti a helyzetet vagy aktiválhatja a W-t amennyiben betalált, ami sebzés pedig csak egy forrásból jöhet.

Ti kit hiányoltok, kit tennétek még fel a listára?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!