Megújul a ranked, jönnek a pozíciónkénti rangok, –de nem minden régióban

Megújul a ranked, jönnek a pozíciónkénti rangok, –de nem minden régióban

League of Legends - Lassan egy éve jelentették be az új rangsorolt rendszert, amit most végre élesben is letesztelnek. Sajnos nem minden régió fog részt venni benne.

Bizonyára mindenki tudja, hogy a League of Legends-ben alapvetően öt pozíció található: felső ösvény, dzsungel, középső ösvény, lövész és támogató. Amikor belépünk egy rangsorolt meccsbe, akkor kiválasztunk egy elsődleges pozíciót és egy másodlagosat is, amit aztán vagy megkapunk, vagy nem. Ha túl hosszú lenne a várakozási idő és épp nem élvezünk védelmet, akkor bizony könnyen lehet, hogy az autofill funkció miatt valami teljesen mást kapunk, amihez annyira nem értünk. Amióta a játék létezik, mindig is egy rangunk volt csak solo/duo queue-ban.

Pár évvel ezelőtt vezették be a pozícióválasztás, ami egyrészről javított a helyzeten, hiszen gyakrabban kaptuk meg a pozíciónkat és nem a chaten kellett küzdeni azért, hogy ki mit játszik majd. A rangunk viszont továbbra is egységes maradt minden pozíción és elég kevesen mondhatják el magukról, hogy minden szerepben ugyanolyan jól játszanak. Ez főleg magasabb szinten jön ki, de az alacsonyabb eloban is probléma lehet. Attól, hogy valaki mondjuk Diamond 3-ban van és egy top main, egyáltalán nem biztos, hogy ugyanezt a szintet hozni fogja mondjuk lövész pozícióban így a csapatunk egy elég nagy hátránnyal indul, főleg ha az ellenfélnél egy tényleges ADC main van. Ezen szeretne változtatni a Riot Games.

Először tavaly tavasszal vetették fel az új ötletet, hogy minden egyes pozícióra külön rangunk legyen 2019-től, így ha nem a saját pozíciónkat kapjuk meg, akkor egy alacsonyabb szintű meccsbe fog besorolni minket a rendszer. A fejlesztők tegnap közzétettek egy új videót, amiben már gyakorlati szinten is többet megtudhattunk az új rendszerről.

Az alapokat már fentebb kifejtettem, hogy pontosan mi is a cél ezzel az új rendszerrel. A Riot szeretné pontosabban felmérni a tudásunkat minden egyes pozícióban, így ha nem is a fő szerepünket kapjuk meg, nem fogjuk annyira igazságtalannak érezni a meccset. Minden egyes meccs után ugyanúgy LP-t kapunk arra a pozícióra, amit kaptunk, viszont ez bizonyos szinten a többi szerepkörre is át fog terjedni, természetesen kisebb mértékben. Ennek az ok egyszerűen az, hogy bár minden helyen máshoz kell érteni, az általános játéktudásunk is fejlődik közben.

Ez a rendszer a pozícióváltást is megkönnyíti, ha mondjuk ráununk az egyik szerepre és mással szeretnénk próbálkozni, mert ott alacsonyabb szintű játékosokat fogunk kapni.

A legfontosabb azonban, hogy a Riot Games nem szeretné elhamarkodottan bevezetni ezt az új rendszert, ezért is kezdték el valamilyen szinten tesztelni már tavaly, –igaz csak a normal draft meccseken. Az eredmények eddig biztatóak. A várakozási idő nem nőtt, viszont az offrole meccseken statisztikailag nőttek a győzelmi arányok általánosságban. És itt jön a feketeleves.

A szezon indulásával egyelőre csak Észak-Amerikában és Koreában vezetik be az új rendszert. Azért erre a két régióra esett a választás, mert mindkettő kiemelkedő kompetitív szinten, (illetve eléggé egynyelvű a régió ahhoz, hogy könnyen lehessen visszajelzéseket gyűjteni), –ebből a szempontból Európa sajnos hátrányból indul, mivel számtalan nemzet játszik, nincs egy egységes nyelv. A visszajelzések alapján történnek majd a finomhangolások, hogy például milyen mértékben kerül át az LP a többi pozíciónkra. 

A többi változás azonban minden régióban megjelenik globális szinten.

Az újítások mellett a háttérben vezetni fogják a mostani rendszert is, még ha azt nem is fogják látni a játékosok. Ez egy biztonsági intézkedés a Riot részéről. Ha bármikor gond adódna és úgy döntenek, hogy ideiglenesen –vagy akár végérvényesen– visszavonják a dolgot, akkor azonnal vissza tudnak térni a mostani változatra anélkül, hogy bárki bármi veszítene. Azt külön kiemelték, hogy amennyiben nem elégedettek a rendszerrel, nem fognak hezitálni visszaállni a mostanira, tehát ez egy valós lehetőség.

Minden hónapban kapunk majd visszajelzést a Riottól, hogy miként állnak a dolgok, mit változtatnak, vagy esetleg milyen újdonságok érkeznek. Kérdések is felmerültek természetesen, például a lobbyban történő pozíciócserékről. Megeshet, hogy offrole-t kapunk például Diamond 3 toposként egy Plat 3 meccsbe kerülünk, de a csapattárssal vagy a duotárssal megbeszéljük, hogy mégis topra megyünk. Ez elég erőteljes előny lehet nekünk, hiszen a fő szerepünkben egy sokkal gyengébb ellenfelet kapunk. Ennek a lehetőségét nem akarják elvenni a fejlesztők, ugyanakkor figyelni fogják a visszaéléseket. Stratégiai szempontból van olyan, hogy tényleg cserélni kell, de ha valaki mindig ezt csinálja, akkor a pozíciókat szorosabbra fűzik, azaz off role-ban is inkább magas szintű meccseket fogunk kapni. Emellett, ha egy "könnyebb" meccsen nyertünk emiatt, kevesebb LP-t fogunk kapni, illetve többet fogunk veszteni, szóval csak óvatosan. 

A másik fontos kérdés, hogy mennyit kell majd grindolni, hogy mind az öt pozícióban elérjünk valamit. Aggódni nem kell, a Riot nem várja el, hogy ötször annyit játsszunk, hiszen az LP egy része a többi helyre is átcsorog. Emellett, ahogy nő a fő rangunk, egy idő után egy célkitűzéssé válik a többi számára, –így ha off role-ban játszunk sokkal alacsonyabban mint a fő pozíció, gyorsabb lesz a feljutás, vagyis több LP-t kapunk. 

Végezetül, ami miatt a legtöbb játékos és a fejlesztők is aggódnak: mi van akkor, ha engem nem érdekel az offrole és inkább leintelem a meccset, hogy minél hamarabb vége legyen és a saját helyemen tudja játszani? Több mint egy éve ez a téma a Riotnál is, és a válasz a már említett átcsorduló LP. Ezt nem csak győzelmekkor, hanem vereségekkor is megkapjuk, tehát a többit is húzzuk lefele. Éppen ezért, akik küzdenek, ezt nem fogják annyira érezni, mivel az átcsordogálás alacsony szinten kezdődik, de ha ezzel visszaélünk, akkor a büntetés is egyre nagyobb lesz, –vagyis a fő szerepünket is lehúzzuk vele erőteljesen

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!