Legaue of Legends - Még mindig a kritikus tárgyak és még mindig a lövészek, már a sokadik verziónál tartunk.
Tavaly az év közepe fele kijött az a bizonyos 8.11-es frissítés, amivel a lövészek szerepe örökre megváltozott. Nem költöztek más ösvényre, ellenben mások beköltöztek hozzájuk az alsóra. Ez azóta sem változott, még mindig látunk érdekes választásokat és ez nem csak a lövészek alapstatjainak változása miatt van, hanem az általuk használt tárgyak miatt is. Meddler megint írt egy posztot róla, hogy ezúttal milyen terveik vannak.
Elsősorban az alsó ösvényt szeretnék érinteni ezekkel a változásokkal, azon belül is azokat a lövészeket, akik kritikus találatra is építenek a játékban, belőlük pedig akad egy pár. Elég nagy tervekkel vág bele ebbe a projektbe Meddler és csapata, de pontosan mire is számíthatunk? Az elsődleges cél, hogy valamilyen módon javítsanak a hagyományos lövészek "közérzetén", valamint az általános sikerélményen, amikor rájuk tesszük le voksunkat a hősválasztásban. Azt szeretnék elérni, hogy a kritikus tárgyak valahogy kelendőbbek legyenek, emellett védekezési lehetőséget is akarnak biztosítani a lövészeknek anélkül, hogy túl sok sebzést áldoznánk fel ezért. Ezekkel pedig remélhetőleg nem egy "kínszenvedés" lesz a velük való játék. Elég nagy célokról beszélünk, amiket már eddig is kitűztek.
Az Infinity Edge egyik alap építőeleme az ilyen lövészeknek, jelenleg duplázza az aktuális kritikus találati esélyünket és némi tényleges sebzést nyújt az AD mellett. Ezt a duplázást kukáznák most, helyette a régebbi verziója térnek vissza, azaz fix kritikus találati esélyt adna, valamint a kritikus találatok sebzését növelné, igaz némi változással. Több AD-t is biztosít majd, így értékesebb korai tárgy lehet belőle. Az Essence Reaver is visszatér a régebbi énjéhez, azaz AD-t biztosít, kritet és CDR-t, valamint manát is szolgáltat viselőjének. 20%-os CDR-ről beszélünk és minden alaptámadással kapjuk vissza a manát. A mostani hatását, miszerint csökkenti az alap CD-ket ulti alatt, egy másik tárgy fogja megkapni, ez lesz a Spear of Shojin, míg a Phantom Dancer egy új Lifeline passzívot kap, mint védelmi opció.
Általánosságban is átgondolják a dolgokat, például minden kifejlesztett, egyébként kritet adó tárgy fixen 25%-ot fog biztosítani, ebbe beleértendő minden Zealből készülő tárgy, vagyis négy után meglesz a 100%. Mivel a Stormrazort anno ezek pótlására vezették be, az is változni fog. Olyan feltöltendő jelzőket fog gyorsabban gyűjteni, mint amilyen a Statikk Shiv, a Rapidfire Cannon, vagy a Fleet Footwork rúna, így kevesebbet kell majd várni egy-egy erősített támadás között. Ez egy egyedi új hatás lesz a játékban. A tárgyak árait is módosítják, illetve itt-ott a statokat, de ezekről még nem adott pontos adatokat a fejlesztő gárda.
Ha mindezeket egybevesszük, akkor lehetséges, hogy újfent lesz hatalmuk a lövészeknek az early game-ben is, így három helyett már két tárgy után is felettébb hasznosak lehetnek. Ha sikerrel járnak, a jelenlegi metával is jobban felveszik majd a versenyt, amire nagy szükség lenne egyébként is. A mostani bot lane összecsapásokat az első 10-15 percben inkább döntik el a támogatók és az odalátogató dzsungelesek, semmint maguk a lövészek. Azt még nem tudni, hogy a tervezett módosítások mikor is kerülnek fel PBE-re, de az előzetesen elhangzottak alapján elég ígéretesnek tűnik ez a terv.
Remélhetőleg sikerült megtalálni az egyensúlyt és nem esnek át a ló túloldalára.