Egyáltalán nem biztos, hogy megéreznénk a 128 tickes MM szerverek okozta különbséget.
Évek óta megy a vita és a reménykedés, hogy egy nap majd arra ébred a CS:GO közösség, hogy a legfrissebb update elhozta a 128 tickes szervereket. Legutóbb a tavaly decemberi frissítés kavarta fel a téma körül az állóvizet; akkor kaptuk meg ugye a BR játékmódot és váltott a játék free2play üzleti modellre. Hatalmas volt a felháborodás, rengetegen temették a CS:GO-t és újra a "Miért nem a 128-as szerverek jöttek végre?" kérdést vágták a fejlesztők fejéhez.Ha esetleg új vagy a játékban, vagy egyszerűen nem vagy képben az ilyen technikai paraméterekkel, akkor úgy tudom neked nagyon röviden összefoglalni a témát, hogy a tickrate értéke mutatja meg, hogy játék közben másodpercenként hányszor kommunikál a szerver és a kliens. A Valve 64 tickes szervereket használ amik másodpercenként 64-szer adnak információt arról, hogy pontosan mi is történik a játékban. Értelemszerűen a 128 tickes szerverek kétszer ennyi információval szolgálnak ugyanannyi idő alatt; így sokkal simább, sokkal pontosabb játékélményt nyújthatnak. Persze –a Valve szerverein túl– máshol van lehetőségünk ilyen körülmények között játszani és a profi mérkőzések is mind 128 tickes szerveren zajlanak.
Egy rajongó állított fel saját költségen néhány remek szervert, ahol a két érték közti különbséget tapasztalhatjuk meg. Bárki felmehet játszani az illető szervereire, amikből van 64 és 128 tickes is, valamint van egy olyan, ami menet közben tudja ezt az értéket változtatni. Kétségtelen, hogy 128-as szervereken simább a játék, de hogy mennyire befolyásolják ítélőképességünket a saját beidegződéseink, az már más kérdés. A jelenlegi MM nem feltétlenül a 64 tickes szerverek okozta sebből vérzik, –egyáltalán nem biztos, hogy a 128-as matchmaking éreztetné hatását, hiszen akkor is egy borzasztóan nagy tömeget kéne kiszolgálnia a leterhelt szervereknek. A 128 tickes FACEIT szerverek például sokkal kevesebb felhasználót szolgálnak ki, így ez jócskán hozzájárul ahhoz, hogy nagynak érezzük a különbséget egy MM és egy FACEIT meccs között. Ugyanez elmondható az ESEA szolgáltatásáról, amit még a FACEIT-nél is szűkebb réteg használ.
Persze örülnénk ha MM-re is megérkeznének a 128 tickes szerverek, de valljuk be őszintén, aki picit is komolyabban gondolta a CS:GO-t, –akár csak a saját skilljének fejlesztése miatt is–, az már rég nem MM-en gyakorol.
KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!
Kép: youtube.com/rezexCS