Az utóbbi frissítésekben rengeteg minden történt, így nem árt felfrissíteni a memóriánkat.
A League of Legends nyolcadik szezonja hivatalosan is véget ért, ez pedig azt jelentette, hogy következhetett az előszezon. Csak úgy mint az előző évben, a Riot ismét kicsit megnyirbálta a rúnarendszert, és újból rengeteg változtatás érkezett a játékba. Éppen ezért néha kicsit nehéz számon tartani, hogy pontosan mik is az újdonságok, –ha pedig valaki most akar visszatérni a játékba, az hirtelen elveszhet a rengeteg infó között. Új rangsorolt osztályok, új tornyok, változtatott rúnarendszer és még megannyi alakítás várja a játékosokat. Ahelyett, hogy saját magad átnézd az összes frissítést, mi segítünk összeszedni, hogy mi is azok a fontos változások, amiről mindenképp tudnod kell.
Időpontok:
- Patch 8.23 – Nov. 21
- Patch 8.24 – Dec. 5
- Patch 9.1 – Jan. 9
- Patch 9.2 – Jan. 23
Néhánynál az időpont még nem teljesen fix. Kezdjük is viszont a legkorábbi frissítéssel, a toronyalakító 8.23-al:
Patch 8.23
Tornyok
2019-től kezdve a tornyokat egy páncél védi, amit át kell törnünk. Ha mind az ötöt leszedjük, dől vele együtt a torony is. A páncélok azonban csak a külső tornyokon és azokon is csak a meccs elején maradnak rajta, egészen 14 percen át. A cél pedig, hogy az agresszív játékosokat jutalmazza a játék. Mindegyik páncél darab goldot ad az éppen bontó játékosnak, viszont ezzel egyidejűleg megnövekszik az Armor és MR rátája is a toronynak. Egy páncél széttörése után viszont 20 másodpercig a torony kap egy kisebb buffot, ami miatt nehéz továbbütni, így olyankor érdemes egy kicsit hátrálni, majd újra nekiveselkedni egy kis gold reményében.
Rúnák
A képen bekeretezett rész a legnagyobb változás. Természetesen a rúnák itt-ott kaptak egy kis nerfet vagy éppen buffot, de a legfontosabb a választható statok, amiket eddig rúnaágakhoz között a Riot. Itt apróbb buffokat választhatunk ki, olyan alap tulajdonságokra, mint HP, Penetration, vagy éppen armor. Egy igazi hibridként kell rá gondolni az előző és a jelenlegi rúnarendszer között. Akármennyire kicsi változtatásnak tűnik, szinte biztosan megingatja a metát.
Tankok
Sejuani, Ornn és Galio is komoly változtatásokat kap folyamatosan, ami egy kicsit túlmegy a szokásos balance változtatásokon. Inkább mini-reworköknek hívhatjuk őket, míg Ornn egy kicsit a full-rework felé hajaz. Sejuani CC-je csökken, de az alap statjai és sebzései növekednek. Galio inkább gyengítéseket kapott, de az egyetlen erősítés annyira jónak bizonyult, hogy a következő frissítésekben nerfelni kell rajta. Orn kapja a legtöbb változtatást, hisz a passzívja és a Bellows Breath is gyökeresen megváltozik.
Ezekre leginkább azért van szükség, mert a profik és a könnyed játékosok teljesen más szinten tudják kihasználni a hőst, aminek az a vége, hogy sima rankeden gyengélkednek, míg a profik kezében ragyognak, így pedig lehetetlen kiegyensúlyozni egy hőst. Ezek a változások azért érkeznek, hogy egy kicsit összébb menjen a két csoport közti különbség. A nerfek és buffok után abban reménykedik a Riot, hogy végre nem uralják a profi mezőnyt a legkisebb erősítések után.
A játék sebessége
A minionok, a tornyok és egyéb épületek is rengeteg változtatást kapnak, azért, hogy a meccseket könnyeben lezárhatja a magas összeggel vezető csapat, viszont ott, ahol lehetséges egy comeback, egy kicsit könnyebb legyen visszajönnie a gyengélkedő csapatnak. Ez a két cél totál ellentétesnek hangzik, de apróbb változtatásokkal elérhető az, hogy a káposzta is megmaradjon és a kecske is jól lakjon.
Új ranked Tierek
Mint, ahogy azt már egy milliószor láthattátok szinte a Riot összes platformján és a közösségi fórumokon is, a következő szezonban az öt helyett már csak négy tierben lépkedhetünk, miközben mostantól nem a bronz, hanem a vas osztály lesz a legrosszabb, míg a Master és Challanger közé beszúródik a Grandmaster is. A cél az, hogy egy kicsit széthúzzák a folyamatosan stagnáló közösséget, miközben a high elő is elég változást kap ahhoz, hogy kicsit egészségesebb legyen a grind.
Besoroló meccsek
Ez az egyik kisebb változtatás a ranked rendszerben. A következő szezontól kezdve a besoroló meccseid után egyből kapsz egy ideiglenes rangot, amit csak te láthatsz. Minden egyes mérkőzés egy komolyabb adag LP-t ad majd neked, így végig láthatod, hogy az első 10 meccsed alatt hogy haladsz, amíg be nem sorol valahova a játék. Ez az egyik olyan életminőséget javító változtatás, amit már évek óta kért a közönség.
Pozíciós rangsorolás
Az összes változás közül ez az egyik legfontosabb, és az egyetlen olyan, ami talán sosem kerül be a játékba. Több poszt is született erről a Riot berkein belül, ahol többször elmondták, hogy ez egy nagyon ingoványos talaj, amire lehet, hogy sosem lépnek rá. A tervek végül elkészültek és úgy döntöttek, hogy minden régióban külön tesztelik majd le. A szövegezésből ítélve, előfordulhat, hogy se 2019-ben, se a jövőben nem kerül be, ha úgy ítélik meg a fejlesztők. A külön –pozíciókra osztott– rangsorolás tényleg egy gyökeres változtatás lenne a játékban, így jobb, ha előtte alfától omegáig letesztelnek mindent, és tökéletesen –vagy sehogy nem– teszik be a játékba.
Szeletelt szezon
Apróbb, de annál fontosabb változás, a több részre osztott szezon is. A szokásos egy nagy ranked szezon helyett, háromfelé osztja a Riot az évet. Ez szerencsére nem változtat az MMR-eden, de a három splitben elért eredményed nagyban befolyásolja a jutalmadat is.
Jutalom
Kevés olyan dolog van, ami már az ősidők óta sem változott, az egyik ilyen pedig a szezonzáró jutalom. Megnyugodhatunk, hiszen a Victorious skin valószínűleg marad a repertoárban, de egy kicsit kibővítik ezt a rendszert is. Nem csak a szokásos keret és skin rendszer lesz, hanem mostantól egy úgynevezett armort és egy bannert is kapunk, ami az éppen aktuális rangunkat jelzi. Emellett minden split után is kapunk valamilyen ajándékot ha minden igaz, –így érdemes teljes erővel neki menni, mind a háromnak.