League of Legends - Túl sokszor túl magas a fejpénz a játékban, ezért a Riot megoldást keres a problémára.
A bounty system, azaz a fejpénz rendszer biztosítja a játékban a visszatérés lehetőségét. Bizonyára feltűnt már nektek is, hogy ha egy nagyon megszaladt karaktert kapcsoltok le, azért sokkal nagyobb jutalom jár. Ezt a játék most már jelzi is, ha megnyomjuk a Tab gombot. A gyilkosságok alapból 300 aranyat érnek, de a fejpénznek hála ez akár 1000, vagy annál több aranyat is jelenthet szélsőségesebb esetekben.
A közösség reakciója nem volt pozitív a tavalyi változtatásokra, főleg ami a farmolást illeti. Korábban csak akkor kaptunk magunkra fejpénzt, ha sokat öltünk anélkül, hogy meghaltunk volna. Pár hónapja viszont egy új mechanikának köszönhetően már akkor is fejpénz kerül ránk, ha csak jól farmolunk. Ez leginkább azért problémás, mert lehet, hogy éppenséggel jól farmolunk, de közben a csapatunk, illetve mi magunk is le vagyunk maradva aranyban. Ha az ellenfélnek amúgy is előnye van, könnyebben szed ki minket jó eséllyel, a farmolásból kapott fejpénz miatt pedig nehezebbé válik a "comeback", mert még nagyobb hátrányba kerülünk.
Ezzel a rendszerrel bizonyára azt akarta kihangsúlyozni a Riot, hogy például tankokkal is megérje néha foglalkozni, ők ugyanis nem fognak mindig 10 0-ban rohangálni. Farmolni viszont igen és ha már amúgy is több ember kell sokszor egy tank kiszedésére, akkor érje meg a ráfordított időt. Sajnos nem számoltak azzal, hogy hátrányban lévő csapatok is tudnak azért farmolni, így az egész pont fordítva sült el és még inkább az előnyben lévő csapatot segítette a rendszer.
Kellett hozzá pár hónap, de ezt a problematikát a fejlesztők is felismerték és terveznek tenni is ellene. A hivatalos fórumokon írt erről Meddler. A farmolásért járó fejpénz nem tűnik el teljesen, azonban finomítanak rajta. Az újítás után csak akkor jelenthet fejpénzt a jó farmolás, ha egyébként nem vagyunk hátrányban. Azt egyelőre nem pontosították, hogy a hátrány alatt mit értenek. Ez lehet akár csapat szintű arany, vagy az ösvényellenfelünkkel szemben összemért mennyiség. Az biztos, hogy ez egy igen nagy előrelépés lehet, és egyes -eddig megnyerhetetlennek tűnő- meccsek, hirtelen újra megfordíthatóak lesznek.
Refinements to CS bounties so they don't happen when you're still actually behind
— Andrei van Roon (@RiotMeddler) 2019. január 30.
Thoughts on why we're removing the healing from Akali Q
More updated walk and run animations hitting PBE soonhttps://t.co/NWAXRPAxx3
Bizonyos esetekben jól működött eddig is ez a rendszer, legalábbis a Riot szerint, de általában inkább nehezítette az egyébként is hátrányban lévő játékosok dolgát. Nagyon rossz érzés, hogy a játék azért büntet, mert megpróbálsz mindent megtenni annak érdekében, hogy visszatérj egy meccsbe. A visszatéréshez pedig sok arany, az aranyhoz meg farm kell. Legalább mostantól nyugodtan farmolhatunk, ha egyébként 10 0-ra vezet az ellenfél csapata.
A fejpénzt érintő frissítést már a következő, 9.3-as patchre tervezik, kíváncsian várjuk addig is a pontos részleteket!