Szerepek a pályán sorozatunk új része, ahol a Lurkert mutatjuk be.
Lurker
A pálya patkánya. Régen nagyon menő foglalkozás volt, ma már mindenki számít rá és igazán jól kell csinálni. Vannak pályák amik több és amelyek kevesebb teret engednek ennek a role-nak. A lényeg az lenne, hogy az átrotáló védőket elkapd, illetve bizonyos körökben – ahol kellő mennyiségű idő áll a csapat rendelkezésére (sok füstöt használnak) – az egész védelmet hátba lehet durrantani. Egy elég szabad szerep, a lényeg, csak annyi, hogy assassin módjára észrevétlenek legyünk és a legjobb pillanatban lecsapjunk. Ugyanakkor nagyon könnyű kizáródni az egész körből és teljesen haszontalannak lenni. Jó gamesense-t igényel ez a poszt, végig bujkálnunk kell, de mégis tűzközelben lennünk. Nagyon jól kell értelmeznünk az ellenfél mozgását, átlátni az adott felállásukat, sokat infóznunk, és a társaink által megosztott infókat is gyorsan, jól feldolgozni.
Happy, a profi CS:GO talán legismertebb lurker játékosa
Nagyon sokan félreértelmezik ezt a posztot gyengébb szinteken, és úgy játsszák, hogy szinte semmi ráhatásuk nincs a kör kimenetelére. Azt vagy megnyeri a csapatuk nélkülük, vagy velük sem, mert annyira lassan tudnak beleszólni az adott körbe, hogy az már addigra szinte biztosan az egyik csapaté. Azok a pályák, ahol van egy jól kialakított középrész különösen alkalmasak erre a szerepre, pl.: D2, Mirage, Cache. Infernón ugyanakkor, vagy mondjuk Trainen jóval nehezebb dolgunk van. Pontokba szedném röviden, hogy mi is lenne akkor a lényeg, és, hogyan érjük el.
-meglepetést okozni
-meghatározó szerepet vállalni a körben, úgy, mint a többi társunk.
-NEM túl korán meghalni
-NEM túl későn megjelenni
-infózni serényen (néha találhatunk egy rést a pajzson, ami azt fogja jelenteni, hogy valahol +1 védő van, társainkat figyelmeztetni)
-társaink infóját feldolgozni (ezáltal is találhatunk gyenge pontot a védelemben)
-egy-egy pozícióból következtetnünk kell ellenfelünk felállására, hogy a legjobb döntést tudjuk hozni
-lehetőségek (ami eszembe jutott):
- lőni egy rotáló védőt, és továbbra is bujkálva idegesíteni a visszafoglaló csapatot
- hátba lőni az egész csapatot
- lőni egy rotáló védőt, és gyorsan visszaszaladni a csapatunkhoz
- megfelelő plant esetén társainkat megkérni, hogy ne haljanak meg, de zavarják a CT-ket, és szedni 1-2 fraget defusenál (pl. mirage rövid, inferno ct, cache rövid)
Ezt gondolom a lurker role-ról; természetesen – mint mindig – elég távol állok a teljességtől. Ha bármi eszetekbe jut, kommentben lökhetitek. A mai játékban ez egy sokkal nehezebb role, mint régen volt, és még kevésbé kifizetődő is, így sok-sok alkalommal nincs is a körökben lurker játékos.
KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!