Az aréna harcterét 50% feletti győzelmi aránnyal jelenleg a Mage, a Warlock és a Rogue uralják.
Az aréna egy izgalmas és változatos játékmód, aminek szerepe különösképp felértékelődhet, ha épp unod a konstruáltban megállás nélkül ismétlődő netdeckek hadát, és valami egyedibb kihívásra vágysz. Jelenleg a három legjobb győzelmi aránnyal rendelkező osztály a HSReplay adatai szerint a Mage, a Warlock és a Rogue, így aztán mindhárom osztálynál kiemelnénk három-három kulcsfontosságú lapot, illetve általánosságban véleményeznénk a kialakult erőviszonyokat.
Warlock
A Warlock egyaránt kiépíthető a védekezőbb beállítottságú kontroll, illetve a támadóbb jellegű aggro stílus köré is, hiszen a lapkészlet mindkettőhöz rendelkezésre áll, ráadásul a hősképesség mindkettőhöz jól passzol. A fontosabb kártyák közül a Demonbolt egy kiváló leszedésnek számít, ami annál hatékonyabb, minél több lényünk van a páston. A Defilet bizonyára senkinek sem kell bemutatni, hiszen ez az az AOE spell, amitől minden ellenfelünk joggal tarthat. Végül, de nem utolsó sorban a Mind Control Tech eltűnésével nemcsak kis lényekkel, hanem Omega Agentekkel is eláraszthatjuk a pástot.
Mage
A Blast Wave egy kiváló öt manás varázslat, ami a legutóbbi kiegészítőben érkezett, és kettős szerepet tölt be. Egyrészről megkerülhetetlen területre ható sebzéssel bünteti meg ellenfelünk lényeit, másrészről minden overkillért egy véletlenszerű varázslattal jutalmaz. A spell remekül kombinálható többek között a hősképességünkkel is, -bár ha túl sokat ügyeskedünk, akkor ellenfelünk jó eséllyel levágja, hogy miben is mesterkedünk. Ha már hősképesség, akkor ne feledkezzünk meg a Pyromaniacről sem, ami a 3/4-es testen kívül a laphúzásban is segít. Ha nem bízol a varázslatok hatékonyságában, akkor akár egy többnyire miniokból álló paklit is kiépíthetsz a Book of Spectersszel megtámogatva.
Rogue
A Rogue új négy manás spelljéről, a Walk the Plankről ódákat lehetne zengeni, de nem tesszük, mert szinte nincs olyan játékos, aki ne lenne tisztában e varázslat erejével. Az előzőhöz hasonló leszedéseken túl (Assassination, Vilespine Slayer) kulcsfontosságú szerep jut a különféle fegyvereknek is (Necrium Blade, Perdition's Balde), amikkel lényeink elvesztése nélkül oldhatjuk meg a cseréket. Ne feledkezzünk meg a Hallucinationról sem, ami azon túl, hogy roppant olcsó, kellő rugalmasságot biztosít az összecsapások során.
Ha kíváncsiak vagytok arra, hogy a kiemelt három lapon túl melyek bizonyulhatnak még ideális választásnak, akkor előszeretettel ajánljuk a Lightforge oldalát, ahol naprakészek maradhattok az aktuális erőviszonyok alakulásával kapcsolatban. Fontos kiemelni, hogy bár papírforma alapján erősnek tűnhet egy-egy osztály vagy kártya, de mindig a nagy egészet figyelembe véve kell választanotok. Egy korábbi cikkünkben ettől egy fokkal konkrétabb tanácsokkal láttunk el benneteket, így ha bizonytalan vagytok a tekintetben, hogy mit válasszatok, akkor bátran nyissátok meg alábbi cikkünket a tippekért és trükkökért.
Te figyelembe szoktad venni az egyes osztályok és lapok között fennálló erőviszonyokat a választási szakaszban, vagy inkább intuíciódra hallgatsz?