5 változás, amit szeretnénk végre megkapni a 9.3-ban!

5 változás, amit szeretnénk végre megkapni a 9.3-ban!

League of Legends - Nemsokára jön a legújabb, 9.3-as frissítés a LoL-ban. Mit is szeretne a közösség ténylegesen?

Már nem kell sokat várni a 9.3-as frissítésre. A 9.2 január 24-én jelent meg, azaz a héten már jön is az újabb patch. Több dolgot is megpróbáltak orvosolni a 9.2-ben, de mindent még nem sikerült teljesen. Kiemeltünk öt olyan módosítást, ami szerintünk fontos lenne a 9.3-ban.

5. Hail of Blades módosítása


Már az előszezon során erősítették, a játék minden szakaszában 110%-os támadási sebességbónuszt nyújt a következő három támadásunkra. Ez mind szép és jó, de egy olyan kitétel is belekerült, hogy alaptámadást resetelő képességek nem számítanak bele ebbe a háromba. Emiatt például Xin Zhao Q-jával (Three Talon Strike) azonnal aktiválni tudja, de az első támadás nem számít, helyette utána oszt ki három nagyon gyorsat. Nagyon kevés időnk marad reagálni és már kapjuk is a feldobást, illetve a plusz sebzést. Ez a rúna leginkább nála problémás, nem véletlenül jött vissza ennyire a metába. Ahelyett, hogy a támadási sebességgel túlnerfelnék, elég lenne egyszerűen kivenni azt a részt, hogy támadást resetelő képességek nem számítanak bele. Így Xin Zhao továbbra is használni tudná, de mégsem lenne túlzottan erős Xin-en, míg a többiek nagyrészt érintetlenül választhatnák továbbra is.

4. Rakan más nerfeket érdemel


Ha már találkoztunk Rakannal, akkor pontosan tudjuk, hogy mennyire gyorsan tud kezdeményezni, ebben még talán Alistart is megveri. A különbség kettejük között, hogy –a mozgékonyságot leszámítva– neki ez az egyetlen erőssége; nem olyan szívós, mint mondjuk Alistar, így lényegében az egyetlen előnyét vennék el tőle. A legújabb patch-ben a skálázódást vették el a kezdeményezéséből, ami így lényegesen lassabb, –főleg ha maximális távolságból használja beugrását. Korábban ezt a mozgási sebessége befolyásolta. Ha mindez nem lenne elég, már korábban is csökkentették a HP-ját és a páncélját, így lassan semmije nem marad. Mivel törékeny, így tényleg csak a gyorsasága maradt, –legalább azt az egyet nem kéne elvenni tőle.

3. Akali változása


Ezzel a döntéssel abszolút egyetértünk, valaminek történnie kellett már Akali környékén. Nem elég, hogy mozgékony, beépített gyógyulása és irdatlan sebzése is van, bármikor képes eltűnni a szemünk elől, akár még a saját tornyunk alatt is. Ez egy kicsit sok így egybe, –nem véletlenül látjuk őt ennyire gyakran a profik között is. A kapott eszközökkel tényleg nem sok gyengesége maradt, a távolságot könnyen ledolgozza, így a viszonylag alacsony hatótávú képességek sem jelentenek akadályt. A Riot jó irányba mozdult el Akali terén, a Q-jába épített gyógyulást, illetve az igen problémás láthatatlanságot célozták meg. Előbbit teljesen elvennék, utóbbi pedig nem érvényesülne ellenséges tornyok alatt, így legalább ott viszonylagos biztonságban érezhetnénk magunkat. Egyszerűen kell valami counterplay, mert egy jó Akalit jelenleg igen nehéz, olykor már-már szinte lehetetlen megfogni.

2. Visszatérő krit alapú tárgyak


Már bő fél éve vitatja a közösség a hagyományos ADC-k által használt tárgyak állapotát. A Riot megpróbált újítani tavaly, de láthatóan nem elsöprő sikerrel. Ugyan javítottak a lövészek helyzetén a 8.11 óta, de valahogy még mindig nem az igazi. Mi sem mutatja jobban a Riot beismerését, hogy pár módosítás mellett ugyan, de nagyjából visszahozzák a régi tárgyakat, illetve azokat optimalizálják. Az Infinity Edge megint plusz kritikus találati sebzést okoz majd és fix krit %-ot ad, illetve az árakat és a statokat is úgy állítják be, hogy minden 25% critet ad, így nem vásároljuk túl magunkat fölösleges statokkal. Ezek azért is fontosak, mert jelenleg a metát leginkább Ezreal és Lucian, illetve Kai'Sa dominálja. Ezek egyike sem feltétlenül a kritikus találatokra épít, viszont előbbi kettőt nerfelni szerették volna. Ők azért dominálnak ennyire, mert lényegében a legtöbb crit alapú lövész gyenge, előbb meg kéne várni a tárgyváltoztatások hatását és utána visszatérni rájuk. Szerencsére úgy tűnik, hogy erre a döntésre a Riot is hajlik. 

1. Spectator bugok kijavítása


Ez több szempontból is értendő. Egyrészről az EUNE szerverre gondolunk, ami már hosszú évek óta küszködik ezzel a problémával, emiatt maradtak el MNEB mérkőzések is. Az utóbbi időben úgy tűnik, hogy az EUW sem úszta meg szárazon, de a legtöbb gond általában nálunk jelentkezik. Itt viszonylag rendszeresen kapcsolják ki különféle hibák miatt. A másik pedig magát a spectate működését érinti. Ha néztetek mostanában profi meccseket, elég sok furcsasággal találkozhattatok. Ide-oda ugráló karaktereket, akinek a látott mozgása igazából meg sem történik, csak úgy tűnik mintha. Ez néha elég zavaró tud lenni, mert nem kapunk pontos képet a történésekről és elég nevetségesen is néz ki. Ez a jelenség nem csak nálunk az EUNE-n mutatkozik, hanem még a versenyszerveren játszott LEC meccseken is. Tökéletes példa az alábbi THR vs PLG klip is, ahol látszólag Robusto Karthus-a besétál a harcba miközben ultizik, aztán hirtelen visszaugrik a helyére. Az említett mérkőzést egyébként az EUW szerveren játszották le, tehát a hiba mondhatni globális.

Te mivel egészítenéd ki a listát?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések