League of Legends - Morgana változásai nem túl nagyok, de ahhoz épp elegendőek, hogy ne csak supportként állja meg a helyét.
Kayle mellett ha nem is annyira látványosan, de Morgana is változott játékát tekintve is. Leginkább quality of life frissítések érkeztek rá, illetve egy-két kisebb buff. Most már akár miden is megállja a helyét, köszönhetően például az új W-jének, azonban elsősorban jó eséllyel továbbra is támogatóként fogjuk majd őt látni a jövőben is. Éppen ezért inkább ezt a részét néztük meg, hogy mi is változott, ha változott egyáltalán valami, hogyan érdemes buildelni, milyen rúnákat használjunk, milyen képességeket maxoljunk stb.
Képességek
Nézzük először is, hogy mi változott a képességek terén! Passzívja (Soul Siphon) bizonyos esetekben erősebb lett. A Spell Vamp, mint olyan nagyrészt eltűnt a játékban, de egy-két esetben megmaradt, ilyen Morgana passzívja. Az újdonság az, hogy az okozott sebzés 20%-át gyógyuljuk vissza hősöknek, nagy szörnyeknek és nagy minionoknak okozott sebzésből, azaz nem minden esetben, de akkor hatékonyabb. Támogatóként ezt kevésbé fogjuk kihasználni, de sustain szinten az ösvényen nagyon sokat számíthat, főleg ha előtte helyhez is kötjük az ellenfelet, vagy többet is eltalálunk.
A Q (Dark Binding) nem sokat változott, ugyanúgy eltalálunk valakit, ő pedig elmegy szépen egy kávészünetre és még sebez is. Célunk általában a törékenyebb célpontokat elkapni vele, így azokat könnyű befejeznie csapatunknak. A W (Tormented Soil) most már hiányzó %-os életerő alapján is sebez, így akár kivégzésre is használhatjuk. Az E (Black Shield) maradt, ahogy van. Az ulti (Soul Shackles) is javult, ha hősök fele mozgunk, akkor bónusz mozgási sebességet kapunk, ezt ugyanúgy kombózhatjuk Zhonya-val, ha már kellően jó pozícióban vagyunk.
Ami a képességek fejlesztését illeti, supportként maradt a megszokott sorrend, Q-t maxoljuk elsőként, hogy minél tovább tartson a lekötés, azt követi a pajzs, vagyis az E, hogy hatékonyabban védjük lövészünket, és végül a W, mivel nem mi fogjuk tolni az ösvényeket jó eséllyel. A Q max az alap sebzés folyamatos növekedése miatt is hasznos, illetve ötös szinten az elsőhöz képest egy teljes másodperccel tovább tart a CC.
Rúnák
Ezen a téren túl sok újdonság igazából nincsen. Az Summon Aery továbbra is a legáltalánosabb választás, bár egyes Morganák a Guardiant is használják, ahhoz viszont nem árt egy megbízható duo társ. Ha csak simán solo queue-ra megyünk, jobban járunk a plusz pajzzsal és a sebzéssel. A Manaflow Bandet nagyon egyszerű aktiválni a W-vel, a Transcendence pedig hasznos CDR-t ad, sőt a lategame-ben a támogató tárgyakkal, ha 45% CDR fölé is megyünk, nem veszik kárba a plusz mennyiség, míg a Scorch a korai cseréket teszi halálosabbá. A Perfect Timing, vagyis a Stopwatch kötelező a Zhonya miatt, így 600 aranyat spórolunk vele, míg a Cosmic Insight biztosítja, hogy a lehető leggyakrabban legyen lekötésünk és pajzsunk.
Ha mégis a Guardian mellett döntünk, akkor a Demolish-t se hagyjuk otthon, ezzel nagyban kisegíthetjük a toronydöntést, a Bone Plating az ösvényen való túlélésben jöhet jól, a Revitalize meg egy kicsit erősíti a gyógyulásunk mértékét, ha már úgyis ott a passzívunk.
Tárgyak
AP támogatóként a Spellthief's Edge a legjobb választás, ráadásul elég könnyen aktiválhatjuk a passzívját egy egyszerű W-vel, azzal elég könnyű célozni. Emellett pedig két potit vegyünk, de ez magától értetődő. A Boots of Mobility-vel elég sokat roamolhatunk a pályán, így akár miden is beavatkozhatunk ha úgy van, a Zhonya a vakmerő ultiknál jelenthet megváltást, illetve idővel fejezzük be a support tárgyat, azaz az Eye of the Watchers-t. Ha már megváltás, a Redemption is egy jó választás, messzebbről, vagy akár az ultink után, halálunkban is segíthetjük vele csapatunkat, ha pedig mozgékony az ellenfél, a Twin Shadows szellemei a lassításban és a megtalálásukban is jól jöhet.
Akad pár olyan tárgy, ami erősen helyzetfüggő, önmagában nem feltétlenül a legoptimálisabb. A Locket of the Iron Solari hasznos lehet, ha nagyon sok burst sebzéssel állunk szemben, főleg ha az még területi is, igaz a pajzs mértéke nem lesz túlzottan nagy, mivel bónusz HP-ból építkezik. Az Ardent Censer is csak a megfelelő lövészre éri meg, így általánosan ezt sem feltétlenül ajánljuk, a Shurelya's Reverie pedig egy mini Sivir ultit ad, ha nagyon sietni kell, de ez sem igazán alap.
Kikkel érdemes játszani?
Morgana hasznossága szinte lövésztől függetlenül vitathatatlan, de mégis akad pár hős, akivel jobban mutat együtt. Jinx, Ashe és Caitlyn a lekötési képességük miatt lehet jó választás mellé, hiszen a csapdákkal és nyílvesszővel kiegészülve hosszú másodpercekre köthetik le az ellenfeleket, ezen kívül viszont bármikor jól jöhet, ha sok CC-vel nézünk szembe. Ha az ellenfél nagyon dive kompozícióra épít viszont nem biztos, hogy vele járunk a legjobban, távol tartani az ellenfeleket ugyanis nehezen tudja, maximum egyet leköt, de a többivel már csak ultival tud mit kezdeni és akkor sem azonnal.
Gyenge pontok
Morgana passzívja segíti a sustainben, de mindent azért ő sem bír ki. Alapvetően egy elég törékeny karakter és a folyamatos poke sebzéssel szemben még a fekete pajzs ellenére sem túl ellenálló, már csak azért sem, mert azt inkább lövészének tartogatja. Emiatt Sona, Zilean, Zyra, Brand és bármilyen lövész, aki nagyokat csap egyszerre, mint Draven, jó ellene. Ráadásul ezek a karakterek nagyrészt rendelkeznek valamilyen védelmi mechanizmussal a lekötések ellen, vagy mozgási sebesség, vagy különféle akadályok (Zyra növények), amik megfogják a lekötést.
Összességében nem sok minden változott a támogató Morgana tekintetében, viszont a kapott változásoknak köszönhetően most több helyen is hasznos lehet, de erről majd később, egy másik cikkben!