Tíz módszer, amivel már egészen biztosan eldobtál egy nyertes meccset a csapatoddal

Tíz módszer, amivel már egészen biztosan eldobtál egy nyertes meccset a csapatoddal

Egy meccs akkor ér véget, ha valamelyik Nexus felrobban, ezt pedig sokszor elfelejtik a játékosok.

Rengeteg apró részleten múlhat az, hogy egy-egy mérkőzés elején éppen melyik csapat jut előnyhöz. Tény, hogy a több golddal és tárggyal rendelkező fél elméletben mindig erősebb, de gyakorlatban sokszor hibázhatnak. Már az előnyt sem könnyű megszerezni, de megtartani sokszor még nehezebb, főleg, ha a csapat egyszerűen nem hallgat a józan észre. Szinte biztos vagyok benne, hogy mindenkivel előfordult már az, hogy egy élvezetes meccsen szinte 1v9-ben tombolt a pályán, majd néhány perc elteltével már az ellenfél volt előnyben. Hihetetlenül fontos megérteni azt, hogy ez miért történik, ha nem akarunk egy nyertes meccset kidobni az ablakon. Így nézzük meg azt a tíz módszert, amivel pillanatok alatt elveszthetünk egy meccset.

4v5-ben harcolni

Természetesen előnnyel egyáltalán nem megoldhatatlanok az ilyen szituációk, de egy-egy hiba a sokszorosára emelkedik, ha a csapatharcban több az ellenfél, mint a csapattárs. Lehet, hogy pont a támogató hiányzik, aki az utolsó pillanatban megmentene, vagy egy top laner, ami miatt a front line nem áll rendelkezésre. Összetett játékról beszélünk, ahol minden csapattárs fontos szerepet tölt be, így érdemes elkerülni a hasonló helyzeteket, kivéve ha biztosak vagyunk a dolgunkban, de ez már az évek és a rutin kérdése.

Farmolás a csapattárs segítése helyett

Egy gank orientált metában olyan dzsungelesnek lenni, aki inkább farmol, minthogy megmentse csapattársát azonnal felér egy elvesztett meccsel. Lehet, hogy megvan az előny, és most inkább a farmolásra koncentrálnál, de a két gólem sosem fogja kiegyenlíteni az ellenfél által szerzett gyilkosságot vagy éppen torony sebzést. Ez a későbbiekben is igaz, ha a játék végén is inkább feleslegesen farmolunk, minthogy segítenénk a csapatot.

Rage-elés

Egyáltalán nem szeretnék álszent lenni, ebbe a hibába én is rengetegszer beleestem és nagyon nehéz megtanulni, hogy ez kicsit sem segít. Az a játékos, aki hibázott valószínűleg tudja, hogy miatta jöhet vissza az ellenfél a meccsbe, nincs értelme neki még ötször elmondani, hogy mennyire rossz. Ha viszont a csapattársaid csinálják ugyanezt, akkor ne szállj be és ne próbáld meg lecsillapítani a kedélyeket, mert az ugyancsak a te koncentrációdat vonja el.

A túltolt Roaming

Sokszor egy tökéletes terv van a fejünkben, az előnyünket pedig nem szeretnénk csak magunknak felépíteni, ezért megpróbálunk segíteni a többi ösvénynek is. Ez általában bejön, de ha túl sokáig csináljuk sikertelenül, vagy csak apróbb gyilkosságokat szedünk össze, akkor előbb-utóbb azon kapjuk magunkat, hogy az ösvény ellenfelünk visszajött a meccsbe és igazából eldobtuk a saját előnyünket.

Túl sokáig fagyasztani az ösvényünket

Néha nagyon csábító lehet minden erőforrást kiszipkázni az ellenfelünkből, de ha túl sokáig csináljuk és csak végignézzük ahogy a csapattársaink szépen lassan kivéreznek azzal semmire sem megyünk. A lane freeze nagyon hasznos és érdemes minél gyorsabban megtanulni, de ha túl sokáig csináljuk az könnyen throw-ba fordulhat.

Torony alá dive-olás

A dive-olás megítélését is a tapasztalat és a tudás adja, de néha még így is eldobhatunk egy jókora előnyt, ha nem fogjuk fel azt, hogy az ellenfélnél erősebbek vagyunk, de a toronynál nem. Ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, érdemes inkább bevásárolni és visszasétálni, ameddig az ellenfelünk küzd a minionokkal a tornya alatt.

Túl sokáig tolni az ösvényt

Néha elkaphatja az egész csapatot a hév és szinte egyetlen mozdulattal szeretnék végigtolni az ösvényt egészen az Inhibitorig. Ez sajnos sokszor nem így működik, ha pedig túl sokáig próbálkozunk a tornyok előtt, előbb-utóbb az ellenfél jön ki győztesen.

Rossz pozicionálás a csapatharcokban

Még a legtöbb tárggyal rendelkező 1v5 karakter is el tud olvadni egy csapatharcban, ha nem figyelünk. Ez nem csak a morálunkat ronthatja le, de a Shutdown pénznek köszönhetően könnyen visszahozhatunk valakit a játékba. Még a hatalmas előnynél is érdemes figyelni, hogy jól helyezkedjünk.

Wardolt bokrok campelése

Ez leginkább az arany és plat játékosokra jellemző. Elég okosak ahhoz, hogy csapdát állítsanak Baronnál, de elfelejtik kitakarítani a környékét, így az ellenfél végig látja, hogy mit csinálnak és sokkal könnyebben reagálhatnak rá, amivel nem csak a harcot, de egy Baront is elveszthetünk.

Rossz Baron callok

Még a legjobb játékosok és a profi csapatok is beleesnek abba a hibába, hogy rossz időpontban, nem megfelelő stratégiával kezdenek neki egy Baronnak. A mai napig nehéz megérteni sokszor, hogy miért fogadják el a 50-50 esélyt egy smite-nál, amit sokkal okosabban is megtudnának oldani. Erre ékes példa a legtöbb dél-koreai csapat, akik sokszor csak azzal nyerik meg a meccset, hogy tudják hogyan játszanak egy-egy Baron körüli csapatharcnál. Ettől függetlenül érdemes nekünk is megtanulni, még ha nem is akarunk a LEC-ben játszani, hisz a LoL legtöbb comeback-je egészen biztosan egy-egy Baron call miatt következett be.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!