A tüzérséget a Wargaming a saját módján szeretné újraegyensúlyozni.
A tüzérséggel számos probléma van, amire egy korábbi cikkünkben már mi is felhívtuk a figyelmeteket, illetve némi javaslattal is előálltunk. A közösség visszajelzéseit látszólag teljesen figyelmen kívül hagyva a Wargaming saját belátása szerint próbálja megoldani a helyzetet. Hogy ez jó-e? Azt döntsétek el ti!
Miről szól az újraegyensúlyozás?
Négy fő szempontot említenek. Az első kettő, hogy a többszörös kábítási időt és a robbanási pont hatósugarának szélén a sebzést csökkentik, míg a harmadik, hogy növelik a rétegelt páncéllemezek hatékonyságát, és végül, de nem utolsó sorban újraegyensúlyozzák néhány tüzér paramétereit. Lássuk a részleteket!
A többszörös kábítás
A többszörös kábítási idő számítása most
Ha a beérkező találat kábítási ideje nagyobb, mint a meglévő kábításból hátralévő idő, akkor a beérkező találat kábítási ideje kitolja a meglévőt, azaz a példán szereplő 8 másodpercből egy 23 másodperces találat máris 31 másodpercet varázsol.
A többszörös kábítási idő számítása a változtatás után
Két nagyon fontos szempont van. Az egyik, hogy a második beérkező találat kábítási ideje feleződik, és a másik, hogyha ez kevesebb, mint 5 másodperc, akkor semmi sem történik. Az előző példa alapján a 23 másodperces kábítási idő fele 11,5 másodperc, ami több, mint az előző kábítási időtartamból hátralévő nyolc másodperc, azaz 19,5 másodpercre kábul be a legénység.
A területi sebzés
A területi sebzés jelenleg
A nem átütő találatoknál a robbanási pontban az eredeti sebzés 50%-át, a hatókör szélén pedig a 15%-át szenvedi el a célpont jelenleg.
A területi sebzés a módosításokkal
A hatókör szélén innentől már csak a teljes sebzés 5%-át szenvedik el a tankok, ugyanakkor két lényeges szempontra is ki kell térnünk. Az egyik, hogy a teljes kábítási idő két tényezőből tevődik össze, aminek konstans értékét minden tüzérnél 5%-kal csökkentik, míg a másik, hogy a kábítási idő változó része a lecsökkentett sebzés mértékével egyenes arányban redukálódik. Ez azt jelenti, hogy a tüzéreknek nemcsak a sebzésük, hanem a kábítási idejük is jelentősen lecsökken a robbanási kör szélén.
Rétegelt páncélzat és egyéb változtatások
A rétegelt páncélzat védelmet nyújt majd a tüzérségi találatokkal szemben, de lényeges, hogy a következő sorokban ismertetett hatásukat csak a többszörös kábításnál fejtik majd ki.
A módosítások után a szupernehéz rétegelt páncélzat 20%-kal, a nehéz pedig 10%-kal csökkenti a kábítás időtartamát. Ez azt jelenti, hogyha másodszor is eltalál a tüzér, akkor egy 10 másodperces kábítási időtartamból szupernehéz rétegelt páncélzattal 8 másodperc, nehézzel pedig 9 másodperc lesz.
A tüzérségi egységek paraméter változásai
Az alábbi önjáró lövegek paraméterei módosulnak:
-
G.W. Panther
-
G.W. Tiger (P)
-
G.W. Tiger
-
G.W. E 100
-
M12
-
M40/M43
-
M53/M55
-
S-51
-
SU-14-1
-
SU-14-2
-
212А
-
Conqueror Gun Carriage
-
Object 261
Szerintetek pozitívak a változtatások? A Wargamingnek ezúttal sikerült rátapintani a lényegre?