A Wargaming megoldása a tüzérség problémájára

A Wargaming megoldása a tüzérség problémájára

A tüzérséget a Wargaming a saját módján szeretné újraegyensúlyozni.

A tüzérséggel számos probléma van, amire egy korábbi cikkünkben már mi is felhívtuk a figyelmeteket, illetve némi javaslattal is előálltunk. A közösség visszajelzéseit látszólag teljesen figyelmen kívül hagyva a Wargaming saját belátása szerint próbálja megoldani a helyzetet. Hogy ez jó-e? Azt döntsétek el ti!

Miről szól az újraegyensúlyozás?

Négy fő szempontot említenek. Az első kettő, hogy a többszörös kábítási időt és a robbanási pont hatósugarának szélén a sebzést csökkentik, míg a harmadik, hogy növelik a rétegelt páncéllemezek hatékonyságát, és végül, de nem utolsó sorban újraegyensúlyozzák néhány tüzér paramétereit. Lássuk a részleteket!

A többszörös kábítás

A többszörös kábítási idő számítása most

Ha a beérkező találat kábítási ideje nagyobb, mint a meglévő kábításból hátralévő idő, akkor a beérkező találat kábítási ideje kitolja a meglévőt, azaz a példán szereplő 8 másodpercből egy 23 másodperces találat máris 31 másodpercet varázsol.

A többszörös kábítási idő számítása a változtatás után

Két nagyon fontos szempont van. Az egyik, hogy a második beérkező találat kábítási ideje feleződik, és a másik, hogyha ez kevesebb, mint 5 másodperc, akkor semmi sem történik. Az előző példa alapján a 23 másodperces kábítási idő fele 11,5 másodperc, ami több, mint az előző kábítási időtartamból hátralévő nyolc másodperc, azaz 19,5 másodpercre kábul be a legénység.

A területi sebzés

A területi sebzés jelenleg

A nem átütő találatoknál a robbanási pontban az eredeti sebzés 50%-át, a hatókör szélén pedig a 15%-át szenvedi el a célpont jelenleg.

A területi sebzés a módosításokkal

A hatókör szélén innentől már csak a teljes sebzés 5%-át szenvedik el a tankok, ugyanakkor két lényeges szempontra is ki kell térnünk. Az egyik, hogy a teljes kábítási idő két tényezőből tevődik össze, aminek konstans értékét minden tüzérnél 5%-kal csökkentik, míg a másik, hogy a kábítási idő változó része a lecsökkentett sebzés mértékével egyenes arányban redukálódik. Ez azt jelenti, hogy a tüzéreknek nemcsak a sebzésük, hanem a kábítási idejük is jelentősen lecsökken a robbanási kör szélén.

Rétegelt páncélzat és egyéb változtatások

A rétegelt páncélzat védelmet nyújt majd a tüzérségi találatokkal szemben, de lényeges, hogy a következő sorokban ismertetett hatásukat csak a többszörös kábításnál fejtik majd ki. 

A módosítások után a szupernehéz rétegelt páncélzat 20%-kal, a nehéz pedig 10%-kal csökkenti a kábítás időtartamát. Ez azt jelenti, hogyha másodszor is eltalál a tüzér, akkor egy 10 másodperces kábítási időtartamból szupernehéz rétegelt páncélzattal 8 másodperc, nehézzel pedig 9 másodperc lesz.

A tüzérségi egységek paraméter változásai

Az alábbi önjáró lövegek paraméterei módosulnak:

  • G.W. Panther
  • G.W. Tiger (P)
  • G.W. Tiger
  • G.W. E 100
  • M12
  • M40/M43
  • M53/M55
  • S-51
  • SU-14-1
  • SU-14-2
  • 212А
  • Conqueror Gun Carriage
  • Object 261

Szerintetek pozitívak a változtatások? A Wargamingnek ezúttal sikerült rátapintani a lényegre?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



World of Tanks - Ismerd meg a WZ-111 5A tankágát

Használd ki a normál járművekre szóló kedvezményeket, a küldetéseket és a különleges ajánlatokat, hogy meghódítsd a kiegyensúlyozott WZ-111 model 5A vezető kínai nehéztank-ágat.