League of Legends – Tényleg ennyire értéktelen lenne a többi sárkány?
A közösségi médiát és persze hatalmas követőtáborát kihasználva osztotta meg véleményét a sárkányokról Doublelift, a Team Liquid lövésze. Ha ezt egy átlagos játékos teszi meg, valószínűleg nem jut el a Riothoz, így viszont szinte biztosan. Doublelift szerint ugyanis a sárkányok rendszere minden, csak nem jó, legalábbis az egyensúly szempontjából.
2 AM tweet but I think mountain drake is so gamebreaking in competitive. The other 3 drakes are basically stat buffs, but playing around paper Baron/Elder/towers always feels cheesy. Of course there's strategy that revolves around having a mountain and setting up Baron (1/2)
— Yiliang Peng (@TLDoublelift) March 4, 2019
„Hajnali 2 óra van, de úgy gondolom, hogy a hegysárkány gamebreaking lehet a profi közegben. A többö három sárkány lényegében csak statokra ad buffokat, de egy hegy, vagy ősi sárkány körül játszani, mindig olyan . Persze erre is van taktika, hogy a hegysárkányra építünk, majd a Baronra, de vajon létezik másik módszer is? Mint játékos és néző, szeretem a harcokat nézni és az adok-kapok szituációkat a célpontok körül, de a hegysárkány egyszerűen elveszi ezt az élményt.”
Ezt a kritikát fogalmazta meg a sárkányokkal szemben, a Riot Gamestől pedig Riot Blaustoise válaszolt igen hosszan, 10 tweeten keresztül. A teljes tweetet nem fordítanánk le, inkább a fontos mondanivalót gyűjtenénk össze belőle.
Thoughts RE @TLDoublelift's Mountain Drake post:
— Riot Blaustoise ???? GDC (@RiotBlaustoise) March 4, 2019
(1) MAKE OTHER DRAKES MORE IMPACTFUL - DLift mentions that the other drakes (cloud ocean fire) are "basically stat buffs" and that "there's strategy that revolves around having a mountain and setting up Baron. (1/10)
Lényegében három opciót vázolt fel, amivel javítani lehetne a helyzeten és kiegyensúlyozni a sárkányokat. Az első, hogy a többi sárkányt kellene valahogy fajsúlyosabbá tenni az eddigiekhez képest, hogy ne csak statbeli, hanem stratégiai értéke is legyen. A tweetben is láthatunk ilyen részt, hogy azt valahogy sosem mondjuk, hogy „Hoppá, felhő sárkányuk van, ezért gyorsabban rotálnak a pályán”, de ha hegysárkányt hoz el valaki, azonnal pingelik a Baront, mert azt seperc alatt el tudják hozni.
A második lehetőség, hogy az első pár sárkányt már a hősválasztás alatt mutatnák. Ezzel csökkentenék valamivel a random faktort és a csapatok is tudatosabban tudnának például ösvényeket építeni. Ez azért is fontos, mert jelenleg vakon kell döntést hozniuk a csapatoknak, hogy mely ösvényekre hoznak inkább early-ben domináns karaktereket és hol játszanak inkább a túlélésre és a skálázódásra. Ha emellett fontos sárkányok jönnek, akkor az a csapat, aki erősebb bot duót választott, hatalmas előnyben lesz a másikkal szemben, míg ők csak farmolnának és aranyat gyűjtenének, így viszont prioritásuk nem lesz a pálya alsó részen, ergo sárkányra se mehetnek rá. A profi környezetben, egy olyan játékban, mint a LoL, ez a fajta RNG faktor nem biztos, hogy túl jó hatással van a játékra.
Végezetül a harmadik opció a hegysárkány átdolgozása volt Riot Blaustoise-tól. Az egyik ötlet, hogy a mostani plusz sebzés helyett inkább csökkentett sebzést kapnának az epikus szörnyektől, így a sárkánytól és a Barontól is. Ez még mindig azt jelentené, hogy tovább tudnak táncolni körülötte, de nem lehetne sunyiban annyira gyorsan elhozni a Baront például. Egy dolog biztos, a játékosok szemében ez jelentősen csökkentené a hegysárkány értékét és nem adná azt a fajta elégedettséges elhozatalakor, mint jelenleg, bár tematikusan ez a hatás is megállná a helyét az eddigiek fényében.
Attól sem zárkózik el a Riot Games, hogy esetleg ezeket a lehetőségeket kombinálva találjanak egy köztes megoldást, amivel mindenki elégedett lehet. Papíron persze ezek jól hangzanak és az ötletek egy Riotertől származnak ugyan, de azért arra ne számítsunk, hogy ez a következő egy-két patch-ben máris érkezik. Ha bármilyen módosítást is végrehajtanak, azt előbb le fogják tesztelni.