Hogyan játsszuk az új Kayle-t? Türelemmel!

Hogyan játsszuk az új Kayle-t? Türelemmel!

League of Legends - Miként érdemes használni a League of Legends legfélelmetesebb angyalát? Adunk pár tippet!

Míg Morgana leginkább külsejét tekintve újult meg, addig Kayle komolyabb átalakításon esett át és képességei is megváltoztak, azaz teljes reworköt kapott. Korábban nem gyakran találkoztunk vele, ez talán annak is köszönhető, hogy nem volt egy túl izgalmas hős, ez azonban most változhat

Amellett, hogy az alap kinézete sokkal izgalmasabb lett, a képességeket is már láthatóan céllal gondolták át. Anno, amikor Kayle megjelent, még nem volt ennyire tudatos a Riot Games hősfejlesztő brigádja, de 8-9 év alatt sok minden változott. Ha létezik megtestesítője a skálázódásnak, akkor Kayle bizonyára az egyik legjobb képviselője ennek, elvégre a passzívja is szintektől függően erősíti őt, hogy a late game-re tényleg egy istenszerű teremtmény legyen, csak addig valahogy el is kell jutni. Talán ez a legnehezebb része a karakternek. Kassadin is leginkább erről szól, hogy az első öt szintet szó szerint túl kell élni, nos ez valamennyire Kayle-re is igaz.

213

Az első szinteken semmiképp sem mondható erősnek, nincs például hatótávja a támadásainak, sem AoE sebzése, ezeket mind később kapja meg, addig viszont harmatgyenge. Szóval mit is csináljunk addig, amíg elérjük a megfelelő szintet?

Szerencsére a kitjében beépített gyógyítás található, melyre nagy szükségünk lesz, hogy egyáltalán átvészeljük az ösvényfázist. Ebben nem változott a régi Kayle-hez képest, ő sem volt valami hasznos a játék elején. Ettől függetlenül a mostani azért képes meglepetést okozni például egy Press the Attack-kel és a passzívból származó támadási sebességgel, de ezt leginkább akkor fogjuk hasznosítani, ha már elértünk pár szintet. Hozzá kell majd szokni ahhoz, hogy az E egyetlen egy támadást ad távolra, nem egy ideig-óráig tartó távolsági támadás, mint eddig. Továbbra is ezt érdemes majd maxolni elsőként. A Q-nak magas a manaköltsége és a CD-je így valószínűleg nem ezzel fogunk például farmolni, ráadásul már skillshot, vagyis célozni kell vele.

Szerencsére ez lesz nagyjából az egyetlen dolog eleinte, amire figyelni kell, vagyis a farmolás. Nem feltétlenül éri meg trade-ekbe belemenni, hacsak nincs a közelbe a dzsungelesünk és biztosak vagyunk sikerben. A gyenge early game-et egy Corruption Potionnel tudjuk enyhíteni, illetve a Press the Attack helyett talán a Fleet Footworkkel többre megyünk mozgékonyság és sustain szintjén. Ha nagyon agresszívak akarunk lenni, esetleg kipróbálhatjuk a Lethal Tempot, de ez tényleg elég rizikós, mivel maximum cserékbe vesszük hasznát, farmolás közben egyáltalán. Ha már farmolás, a legideálisabb, ha egy jó pozícióban tudjuk fagyasztani az ösvényt, ahol biztonságban elvihetjük a minionokért járó  aranyat. 

Szerencsére idővel azért javul a helyzet, köszönhetően a passzívnak, ami 6-os, 11-es és 16-os szinten erősít minket mindentől függetlenül. Meg azt is megkockáztatjuk, hogy jobban járunk, ha kevesebbet farmolunk, de nem halunk meg és a minionok közelében vagyunk az XP érdekében, ez ugyanis a legfontosabb Kayle számára. Hatos szinten már megkapjuk az ultinkat és egy AoE sebzést is a támadásainkra, de itt még azért nem váltjuk meg a világot. Arra viszont nem árt figyelni, hogy ideális esetben nem magunkat ultizzuk, ugyanis közben nem tudunk sem képességet használni, sem támadni. Még mindig érdemes ilyenkor defenzíven játszani, egészen 11-es szintig, ahol már tényleg távolsági karakterré válunk. Az ellenféllel pedig csak annyi dolgunk van, hogy ne adjunk neki gyilkosságot, idővel úgyis jobban scale-elünk.

Ami a tárgyakat illeti, a Berserker's Greaves (támadási sebességes cipő) és a Nashor's Tooth kötelező tárgyak úgymond. Ha nagyon rossz helyzetben vagyunk, Ninja Tabi vagy Mercury Treads is szóba jöhet, de tényleg csak, ha kell. Ideális esetben azonban a legtöbb ellenfelet a beépített mozgékonysággal és lassítással el kéne tudnunk kerülni. 

Ha sikeresen túléljük az ösvényt 11-es szintig, akkor kezd izgalmassá válni a dolog. 550-es állandó hatótávot kapunk támadásainkra és ha passzívunkat felstackeljük, egy elég érezhető támadási sebesség bónuszhoz is jutunk. Trade-eknél, gankeknél inkább csapattársunkat akarjuk majd ultizni, ha lehet, ő közben is tud támadni, míg mi nem. Ha kész a Nashor's Tooth, jöhet akár egy Guinsoo's Rageblade, ez a két tárgy pedig elég lesz a legtöbb esetben már egy 1 v 1-hez is. Splitpusherként innentől már egy komoly erőt képviselünk a szélső ösvényeken, de ne felejtsük el a megfelelő rálátást megalapozni, hogy ne meglepetésként érkezzen egy három emberes dózer. 

A 11-es szint már egész jó, de az igazi buli 16-os szinttől indul. Innentől minden támadásunk AoE-ben sebez fixen, ráadásul messzire és tényleges sebzést is okozunk vele. Emiatt sem kell neki Conqueror rúna, mivel így is átüt minden ellenállást. Mivel a képességei és a passzívja AD-ból és AP-ból is erősödik, elég sok lehetőségünk van tárgyak terén. A Hextech Gunblade jól egészíthet ki minket lassításával, majd jöhet egy Rabadon, vagy egy Void Staff is. Ha sok AP van az ellenfélnél, a Wits Enddel sem lőhetünk mellé, a plusz támadási sebesség és ellopott MR hasznunkra válik. Amennyiben nagyon félünk az instant haláltól egy orvgyilkos miatt, ott a Zhonya. 

Egy dolog biztos: amellett, hogy idő kell amíg megszokjuk ezt az új Kayle-t, a megszokás után is türelem kell hozzá. Nem vele fogunk 2-es, 3-as szinten all-inelni és korai trade-eket nyerni az ösvényen. Nagyon fontosak számára a szintek, ezeket pedig ki kell farmolni, addig meg passzív játékra vagyunk utalva.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések