Az új Rise of Shadows kártyák jelentősen megdobhatják a Murloc Shaman erejét, de számolni kell a veszteségekkel is!
Felfedték az utolsó Rise of Shadows lapot is a szerdai nap és rögtön beindultak a találgatások, hogy melyik lesz az a Class, ami átveheti a Hunter helyét. A Paladin, ami a Secretekkel próbálkozik, esetleg a Priest, ami a Silence mechanikára építhet. Harmadik versenyzőként a Shaman is beszállt a buliba, mivel a Murloc szinergiát komolyan gondolta a Blizzard. Nézzük meg, mire mehet Thrall és a békaemberek armadája az új metában!
Mit veszít a Murloc Shaman?
A legfontosabb láncszem mindenképp a Gentle Megasaur. Önmagában is vállalható 5/4-es értékekkel rendelkezik a Beast, de a képessége azonnal megnyerheti nekünk a mérkőzéseket. Az Adapt mechanika búcsúzik Un'goro rotálásval, a Megasaur már nem fogja terrorizálni az ellenfeleket, ami azt is jelenti, hogy a boardunkon lévő Murlocok csak magukra számíthatnak, ha egy kör alatt kell mindent felerősíteni. A Quest, azaz a Unite the Murlocs egy opcionális kártyaként szerepel a deckben, mivel az első körben nem igazán ideális játék felcsapni a küldetést és elpasszolni a kört. Sokkal jobban rá kell menni az asztal megszerzésére, ebben segít a Murloc Tidecaller, ami óriási tempot jelentett rögtön a meccsek legelején. Hulkeinstein kiemelte, hogy laphúzásban gyengélkedni fog a Murloc Shaman, ha nem kap megfelelő utánpótlást és ez nagyjából be is jött. Az Ice Fishing garantáltan két lapot ad két manáért, de szerencsére van más megoldás, amivel a Blizzard készült nekünk, igaz az RNG is jelentősen befolyásolni fogja a mérkőzéseket.
Mit kap a Murloc Shaman?
A Neutral kártyák közül a Hench-Clan Hogsteed közvetett módon, a Toxfin direktben tudja segíteni a paklit. Utóbbi elképesztően jó lehet, mivel az egy mana tulajdonképpen semmit nem jelent, a képesség azonban őrületes. Leszedni egy hatalmas tauntot mindössze egy boardon pihenő békaemberrel plusz a Toxfinnel a legjobb érzések egyike lehet a Hearthstone-on belül. A laphúzásban egyik lap sem segít, de a kezünk újratöltésére azonban lesz lehetőségünk. A Sludge Slurper egy 1/1-es Lackey-t ad, az Underbelly Angler rengeteg random Murlockot varázsolhat a kezeink közé. A Soul of the Murloc már három lénynél megéri az árát, de végső megoldásként akár két lényre is kitehetjük, ha félünk egy esetleges területi sebzéstől, legyen az egy Hellfire, vagy egy Mass Hysteria.
A Scargil képessége egyszerűen brutális lehet, azonban több feltételnek is teljesülnie kell ahhoz, hogy kihozzuk a maximumot a Legendary-ból. Először is kell, hogy legyen Murloc a kezünkben, ezzel valószínű nem lesz probléma. A másik, hogy át kell gondolni melyik körben akarjuk megpörgetni a dolgokat. Negyedik körben, teljesen üresben természetesen csak végső opcióként fogjuk kipakolni Scargilt, általában ötödik-hatodik körben lehet kisajtolni belőle több értéket. Drága Murlocok nem igazán vannak az elérhető lapok között, de egy Murloc Warleader, vagy ey Underbelly Angleres kombó elég lehet ahhoz, hogy megnyerjük a meccset. Akár úgy is jöhetnek a kártyák, hogy kifér a Scargil körben még a Soul of the Murloc, ami garancia arra, hogy lesz lényünk a következő körre is, csináljon bármit az ellenfél.
Összességében hatalmas potenciál rejtőzhet a Murloc Shamanban, de mivel még csak theorycraft szinten lehet beszélni a deckről, semmi sem garantálja, hogy a papíron jól működő változat és koncepció élesben is megállja a helyét. Minden az új metán múlik majd!
Ti mit vártok a régi-új Murloc Shamantól? Osszátok meg velünk kommentben!