Ha csapatban játszol, akkor elkerülhetetlen, hogy megértsd az össztűz fontosságát, és elsajátítsd helyes használatát!
Bárki, aki csapatjátékra adja a fejét, előbb-utóbb találkozni fog olyan ellenfelekkel, akik a "focus fire", azaz az össztűz mesterei, és akikkel szemben a szövetséges tankok HP-ja úgy tűnik el, akár a kámfor. Cikkünkben arról lesz szó, hogy mi az össztűz lényege, miért elengedhetetlen az elsajátítása, illetve milyen trükkök ismertek ennél a technikánál.
A "focus fire" lényege
Gyakran elhangzik a parancsnok szájából, hogy egy tankot kell fókuszálni, azaz minden létező szövetséges tankkal egy ellenséges tankra koncentráljátok a tüzet. Miért fontos ez? Egyrészt minden egyes sikeres össztűznél eggyel redukálod a potenciális veszélyforrások számát, másrészt matematikailag az ellenfél által behozhatatlan előnyre teszel szert, mivel több löveg marad működésben szövetséges oldalról.
Példa a szemléltetéshez
Tegyük fel, hogy öt tank áll szemben öt másikkal. Mindegyik egység 250-et sebez 5 másodpercenként, és mindegyiknek 1.250 HP-ja van. A bal oldali csapat egy tankra koncentrálja a lövéseit, tehát a nulladik másodpercben a jobb oldali csapat egy tankja megsemmisül, míg a bal oldaliból mindenki életben maradt, -bár mindegyik vesztett 250 HP-t.
Bal oldali csapat | Jobb oldali csapat | ||
Kezdeti teljes csapat HP | Kezdeti teljes csapat tűzerő | Kezdeti teljes csapat HP | Kezdeti teljes csapat tűzerő |
6.250 | 1.250 | 6.250 | 1.250 |
Amikor egy-egy ilyen csapatszintű párharcra kerül sor, akkor gyakorlatilag csak az összesített csapat HP és az összesített tűzerő számít. Bár a kezdeti teljes csapat HP és a teljes csapat tűzerő megegyezett, az első lövésváltás után a jobb oldali csapat teljes tűzereje 20%-kal csökkent a bal oldali csapat össztüze miatt.
Bal oldali csapat | Jobb oldali csapat | ||
Első lövés utáni teljes csapat HP | Első lövés utáni teljes csapat tűzerő | Első lövés utáni teljes csapat HP | Első lövés utáni teljes csapat tűzerő |
5.000 | 1.250 | 5.000 | 1.000 |
A folyamat vége
Ez az egész addig ismétlődik, amíg a zölddel jelzett csapat öt tankja marad játékban a vörössel jelzett csapat egy tankjával szemben. Bár a zöld csapat minden tankja vesztett HP-t, de az ötször nagyobb tűzerő, a töltési idő és az öt tank helyzete miatt az egyedül maradt egység már semmit sem tehet.
Bal oldali csapat | Jobb oldali csapat | ||
Teljes HP a végjátékban | Teljes tűzerő a végjátékban | Teljes HP a végjátékban | Teljes tűzerő a végjátékban |
2.750 | 1.250 | 1.250 | 250 |
Mindebből az következik, hogy kifejezetten ildomos minél több tankot a játékban tartani, ugyanis mindegy, hogy mennyire tehetséges valaki, mert a HP egy ilyen esetben nem képes kompenzálni a töltési időből származó hátrányokat.
Mire kell még odafigyelni az össztűznél?
Elsősorban arra, hogy mindig az ellenfél legnagyobb tűzerővel rendelkező és legkönnyebben megsemmisíthető egységét kell lőni, -és persze az is fontos, hogy a lehető legtöbben rálássatok a csapatból. Általánosságban előnyt élveznek a táras tankok, mint például a TVP T 50/51, az AMX 50B, a T57 Heavy vagy épp a BatChat, valamint egy Maus és egy Object 260 közül nyilvánvalóan utóbbit kell választani.
Hasznosnak találtad ezt az összefoglalót? Felmerült benned valami olyan kérdés, amire nem kaptál választ a cikkből?