Nem elég a rengeteg átalakítás, még erősebb cenzúrát kapnak a játékok Kínában

Nem elég a rengeteg átalakítás, még erősebb cenzúrát kapnak a játékok Kínában

Sem holttesteket vagy vért tartalmazó, sőt, az államnak nem tetsző játékok sem jelenhetnek majd meg Kínában.

A kínai videojáték piac mindig is érdekes téma volt több szempontból is. Különösen az elmúlt pár évben szigorodtak rengeteget az ottani szabályok, amikkel meg kellett küzdenie a kiadóknak akik Kínában is meg akarták jelentetni játékukat. Biztosan emlékeztek arra is, hogy a tavalyi IEM Shanghai versenyen is apró változásokkal szerepeltek a pályák és az egyes skinek, hiszen ami nem tetszett a Kínai Népköztársaságnak azt egyszerűen megváltoztatták.

Ilyenek voltak például az önkényuralmi jelképek (érdekes a Lenin mozaik maradhatott Train-en), de a skineken található koponyákat is meg kellett változtatni valami másra, sőt, még a vér virtuális ábrázolását sem nézik jó szemmel, így a verseny alatt fekete vért láthattunk. Mindezt csak tetézte az Online Játékok Etikai Bizottságának felállítása, ami gyakorlatilag cenzúra volt az országban megjelenő játékok számára. 

Már-már enyhülni látszódott a helyzet, hiszen az év eleje óta rengeteg játék kapott megjelenési engedélyt az országban, de most nagyon úgy tűnik, hogy ennek vége. Újabb szabályozások és újabb szigorítások jönnek majd, amik szinte az egész piacot ellehetetlenítik majd. Az új törvények értelmében szabályozni fogják a megjelenő játékok számát és minőségét is. Nem jelenhet majd meg az országban gyenge másolatnak számító cím, szerencsejáték tematikájú cím és erkölcstelen vagy obszcén tematikájú játék sem.

Továbbá még jobban tiltani fogják a vér és a hullák digitális megjelenítését ( R.I.P. Mortal Kombat 11). Külön kiemelték, hogy ezentúl a vér átszínezése sem lesz elfogadható, szóval vagy teljesen kiveszik a különböző véreffekteket a játékokból, vagy a kiadó búcsút mondhat a Kínai megjelenésnek. Így például erősen kérdéses, hogy a CS:GO-val is mi lesz, a Perfect Wolrd valószínűleg teljesen eltünteti majd a vért a játékból. A teljes videojáték piacra nézve viszont sokkal súlyosabb következményei lehetnek, hiszen több milliárdos piacról beszélünk Kínai személyében, aminek a kiesését még talán a legnagyobb kiadók is megéreznék.

MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések