Hirdetés

A World of Tanks RNG nélkül

Scheff | 19/05/10 13:41
Cikk mentése

Belegondoltál már valaha, hogy milyen lenne a játék véletlen faktor nélkül?

Hirdetés

A World of Tanks egyik alappillére a Random Number Generator, röviden RNG, avagy a véletlen faktor, ami hatással van a pontosságra, az átütési értékre és a sebzésre. A játék során ez időnként vicces, időnként rendkívül frusztráló pillanatokat eredményezhet, de belegondoltatok már valaha, hogy milyen lenne RNG nélkül játszani?

A lövéseknél az RNG dönti el, hogy a lövedék pontosan hova fog csapódni. Lehet, hogy te a tank közepére célzol, de a véletlen faktor közbeszólhat, és ilyenkor vagy a célpont fölé vagy alá is mehet a lövés. A sebzésre és az átütésre +/- 25%-os szorzót kapsz, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy az a játékos, aki a +25%-os szorzót kapja meg a lövésnél, 66%-kal hatékonyabb lesz, mint az, akit a -25%-os átok súlyt. Ez természetesen egy véglet, de például az FV 4005 Stage II esetében ez lövéseknél akár 873 differenciát is okozhat.

Milyen lenne a játék RNG nélkül?

Véletlen faktor nélkül a lövéseid mindig pontosan oda csapódnának be, ahová célzol. A tankok lézerpontossággal lőnének, tehát kivitelezhetetlenné válnának a sebességre alapozott megmozdulások. Következésképp megnőne a campelés. Mivel a páncélátütéssel pontosan lehetne kalkulálni, ezért a különbség egy rossz és jó játékos között még nagyobb lenne, hiszen nem jönnének létre olyan helyzetek, ahol lehetetlen helyen megy be a lövés, -vagy épp lehetetlen helyről pattan le. Végül, de nem utolsó sorban a sebzés állandósága miatt sokkal kiszámíthatóbbá válnának a párharcok, így egy hátrányos helyzetben lévő játékos sosem nyerhetne.

Tegyük fel, hogy két IS-3 áll egymással szemben. Az egyik 389 HP-val, a másik 391 HP-val rendelkezik. Az IS-3 átlagsebzése 390. A jelenlegi körülmények között mindkét játékosnak közel ugyanakkora esélye van a győzelemre. Ha nem lenne RNG, akkor a 389 HP-val rendelkező játékos szinte sosem nyerhetne.

Az RNG jelenleg egy olyan faktora a játékmenetnek, ami nélkül az sokkal unalmasabbá válna. Meglátásunk szerint azon lehet gondolkozni, hogy a véletlen faktor mértékét csökkentsék, de a teljes megszüntetése egyértelműen negatív lépés lenne. Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy az ember mindig jobban megjegyzi a számára kedvezőtlen eseményeket, és hosszútávon az RNG legalább annyi előnyt ad, mint amennyitől megfoszt.

Szerinted jó, hogy van RNG a játékban? Mit gondolsz, milyen lenne a World of Tanks RNG nélkül?

MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Hirdetés
12 db hozzászólás
  • MrMiszter 2 hónapja
    Az utolsó mondat teljesen igaz.
    1 0 Válasz
  • P1QUE 2 hónapja
    Tegyük fel, hogy két IS-3 áll egymással szemben. Az egyik 389 HP-val, a másik 391 HP-val rendelkezik. Az IS-3 átlagsebzése 390. A jelenlegi körülmények között mindkét játékosnak közel ugyanakkora esélye van a győzelemre. Ha nem lenne RNG, akkor a 389 HP-val rendelkező játékos szinte sosem nyerhetne. tévedés ,mert rng -vel sincs feltétlen ugyanannyi esélyük a gyözelemre. pl. ott kezdödik,hogy el kell találni a másik tankot és legtöbb esetben az sem mindegy ,hogy hol találod el. minek ide rng ? szerintem meg ne az rng döntsön ,hanem a tudás. ráadásul még azt sem érzem ,hogy ugyanolyan mértékben segitenének ezzel a xarral,mint amennyit ártanak.
    0 0 Válasz
  • Szalk 2 hónapja
    A mértékén csökkenteni kellene, +-15% szerintem, de kell.
    0 1 Válasz
  • Lala79 2 hónapja
    Hát nekem az igazán érthetetlen, hogy egy csatában hogy tudok 8-10 lepattanót lőni közvetlen oldalt álló tankoknak, úgy hogy a végén zéró sebzéssel végzek...
    0 0 Válasz
  • Sics68 2 hónapja
    Az hogy van RNG nem gond. Sőt jó. ( Jobb az, ha nem számogatunk, hanem esélyekben, "érzésre" játszunk! ) .... A probléma nem az RNG léte - hanem az, hogy túlzott mértékű! ... Ugye egyszer ott kavar be az RNG hogy pontosan hova is csapódik be az a fránya lövés. A következő kérdés a lepattan vagy nem pattan le dolog lesz, amiben bizonyos esetekben szintén van szerepe a véletlennek. Utána jön az átütés kérdése... hogy ha az átütés és a páncél effektív értéke hasonló, hogy na akkor vajon átmegy-e. Es ezután jön a sebzés! Ahol szintén van jócskán szórás. Ja, és ez után még feljöhet az a kérdés is, hogy na és akkor mi történik egy megsérült modullal .. robban-e a lőszerrekesz, gyullad-e a motor vagy sem ... ezt is véletlen dönti el ... Sok ez így kicsit azért. Szerintem.
    0 0 Válasz
    • P1QUE 2 hónapja Sics68
      feltételezem a szpotolásba is bejátszik és ehhez még hozzávesszük a manipulativ mm rendszert ,ami 10 meccsböl kb. 8x képes neked gyengébb csapatot összeállitani aminek következtében,ha gyözni szeretnél neked is jobban kell teljesiteni az átlagosnál és akkor még jön ez az rng... ezért is vicc ugyanakkora esélyeket emlegetni,ha ki kell kapjál,akkor elintézi a rendszer ,hogy ki is kapjál.
      0 0 Válasz
  • Akrisios16 2 hónapja
    RNG egy másik következménye a többet lővünk és ha többet lővünk akkor több kredit fogy el. Sokan prémium lőszert használnak akkor még több fogy el. Kreditet ki kell termelni ilyen vagy olyan formában. Kiemelt Streamereket meg hagyjuk mert rájuk másfajta rng vonatkozik ????. És én is azt mondom, túl sok a véletlen befolyásolö tényező! Legyen rng de ne ekkora!! Ez egy üzlet....
    0 0 Válasz
  • hungarian_tanker 2 hónapja
    Az RNG-értékének a legénység fejlődésével kellene csökkennie, mivel egy képzett legénység pontosabban lő. 25-15 %-ig megfelelő lenne.
    0 0 Válasz
  • ApaPro 2 hónapja
    Nekem az az érzésem, hogy néha megáll a technika. Mikor egymás után 5-6-7 csatában egy tank amúgy lézer pontos ágyúja folyamatosan mellé szór, vagy nem üt át. Ilyenkor a folyamatos 3,4,5-15-ös csaták után P1QUE-hez hasonlóan megfordul a fejemben, hogy már a visszaszámlálás végén vesztettünk. Ez elég negatív játékélmény szempontjából.
    0 0 Válasz
  • VASMASINAone 2 hónapja
    Véletlen factor , persze megy az etetés , a (MI) mozgatja azt is. Azt elfelejtik az emberek ,hogy csak nekünk játék a playereknek, a fejlesztöknek ez kökemény üzlet???? sajnos
    0 0 Válasz
  • nagypal 2 hónapja
    Ez sem igaz. Az AW jól működik minimális RNG-vel. A negatív RNG-t nem kompenzálja a pozitív. Én pl leülök leszorzózni 5 tankot. Hiába kapok +RNG-t 4-ből, ha az ötödiket nem tudom csak 10-12 csatából leszorzózni. Oda a délutánom a játékélményem a szabadidőm.
    0 0 Válasz
  • Tomi_VIP_ 2 hónapja
    .
    0 0 Válasz
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?