A sokat emlegetett kis és közepes tierek újraegyensúlyozására irányuló tervek első iterációját már élesítették is a szuperteszten.
A kis és közepes szintű járművek újraegyensúlyozásának első hullámában tier I-től tier VI-ig jelentősen megnövelték a HP értékeket. A hivatalos indoklás szerint erre két okból van szükség. Egyrészről nyilvánvalóan szeretnék, ha megnőne a kisebb tierű egységek túlélési ideje, másrészről szeretnék, ha enyhébb lenne az átmenet az alacsony és magas tierű egységek HP értéke között.
.jpg)
A grafikonon az látható, hogy miképp alakul a tankok HP-ja a normál és a szuperteszt szerveren. A szaggatott vonal a jelenlegi, a zöld vonal pedig a szuperteszt adatokat prezentálja. Mivel jelenleg túl meredek ívben nő a HP érték, ezért egy meghatározott szorzót kap minden egység.
| Tier | I | II | III | IV | V | VI |
| HP szorzó | 2,14 | 1,99 | 1,78 | 1,53 | 1,31 | 1,12 |
A legnagyobb bónuszt a tier I-es harckocsik kapják, majd a bónusz mértéke a tier növekedésével fokozatosan csökken. A pontos HP adatokat az alábbi táblázatban vehetitek szemügyre.
| Nemzet & Tier | Tank | Jelenlegi HP | Szuperteszt HP |
| USSR: | |||
| I | МS-1 | 100 | 215 |
| Németország: | |||
| I | Leichttraktor | 130 | 280 |
| USA: | |||
| I | T1 Cunningham | 115 | 245 |
| Franciaország: | |||
| I | Renault FT | 115 | 245 |
| UK: | |||
| I | Vickers Medium Mk. I | 140 | 300 |
| Csehszlovákia: | |||
| I | Kolohousenka | 110 | 235 |
| Kína: | |||
| I | Renault NC-31 | 110 | 235 |
| Japán: | |||
| I | Renault Otsu | 110 | 235 |
| Lengyelország: | |||
| I | 4TP | 110 | 235 |
| Svédország: | |||
| I | Strv fm/21 | 130 | 280 |
| Olaszország: | |||
| I | Fiat 3000 | 120 | 255 |
| USSR: | |||
| II | Т-26 | 180 | 340 |
| Németország: | |||
| II | Pz.Kpfw. II | 170 | 325 |
| USA: | |||
| II | T2 Medium Tank | 170 | 325 |
| Franciaország: | |||
| I | FCM 36 | 140 | 280 |
| UK: | |||
| II | Cruiser Mk. III | 150 | 285 |
| USSR: | |||
| III | BТ-7 | 230 | 390 |
| III | Т-46 | 250 | 425 |
| Németország: | |||
| III | Pz.Kpfw. III Ausf. E | 240 | 405 |
| III | Marder II | 165 | 295 |
| III | Pz.Kpfw. IV Ausf. A | 270 | 455 |
| USA: | |||
| III | M3 Stuart | 240 | 405 |
| III | T56 GMC | 160 | 270 |
| III | M2 Medium Tank | 210 | 355 |
| Franciaország: | |||
| III | AMX 38 | 220 | 390 |
| III | Somua S35 | 250 | 425 |
| UK: | |||
| III | Cruiser Mk. IV | 230 | 390 |
| USSR: | |||
| IV | A-20 | 340 | 495 |
| IV | SU-85B | 260 | 400 |
| IV | Т-28 | 350 | 510 |
| Németország: | |||
| IV | Pz.Kpfw. II Luchs | 340 | 495 |
| IV | Pz.Kpfw. IV Ausf. D | 350 | 510 |
| IV | Pz.Sfl. IVb | 200 | 305 |
| IV | Pz.Kpfw. III Ausf. J | 350 | 510 |
| IV | Hetzer | 270 | 415 |
| USA: | |||
| IV | M5 Stuart | 340 | 495 |
| IV | M8A1 | 265 | 385 |
| IV | M3 Lee | 310 | 475 |
| Franciaország: | |||
| IV | AMX 40 | 300 | 435 |
| IV | Somua SAu 40 | 280 | 430 |
| IV | B1 | 430 | 630 |
| UK: | |||
| IV | Covenanter | 340 | 495 |
| IV | Matilda | 370 | 540 |
| USSR: | Т-50 | 360 | 470 |
| V | KV-1S | 660 | 820 |
| V | SU-122А | 210 | 275 |
| V | Т-34 | 450 | 560 |
| V | SU-85 | 350 | 460 |
| Németország: | |||
| V | VK 16.02 Leopard | 380 | 500 |
| V | Pz.Kpfw. IV Ausf. H | 480 | 600 |
| V | StuG IV | 360 | 470 |
| V | Pz.Kpfw. III/IV | 480 | 600 |
| V | Pz.Sfl. IVc | 350 | 460 |
| V | Grille | 240 | 315 |
| USA: | |||
| V | M24 Chaffee | 360 | 445 |
| V | T1 Heavy Tank | 660 | 820 |
| V | M41 HMC | 230 | 300 |
| V | M4 Sherman | 460 | 570 |
| V | T67 | 360 | 445 |
| Franciaország: | |||
| V | AMX ELC bis | 320 | 420 |
| V | S35 CA | 330 | 430 |
| V | BDR G1 B | 700 | 870 |
| V | AMX 13 105 AM mle. 50 | 220 | 290 |
| UK: | |||
| V | Crusader | 450 | 560 |
| V | AT 2 | 450 | 590 |
| V | Churchill I | 700 | 870 |
| USSR: | |||
| VI | МТ-25 | 590 | 660 |
| VI | KV-85 | 870 | 920 |
| VI | SU-8 | 270 | 300 |
| VI | Т-34-85 | 720 | 770 |
| VI | SU-100 | 580 | 650 |
| Németország: | |||
| VI | VK 28.01 | 610 | 650 |
| VI | VK 30.02 (M) | 840 | 890 |
| VI | Nashorn | 600 | 670 |
| VI | VK 30.01 (P) | 750 | 800 |
| VI | VK 36.01 (H) | 950 | 1010 |
| VI | Hummel | 300 | 335 |
| USA: | |||
| VI | T37 | 610 | 650 |
| VI | M6 | 870 | 920 |
| VI | M44 | 280 | 300 |
| VI | M4A3E8 Sherman | 750 | 800 |
| VI | M18 Hellcat | 570 | 610 |
| Franciaország: | |||
| VI | AMX 12 t | 580 | 650 |
| VI | ARL 44 | 820 | 870 |
| VI | AMX 13 F3 AM | 270 | 300 |
| VI | Panhard AMD 178B | 570 | 610 |
| VI | ARL V39 | 610 | 680 |
| UK: | |||
| VI | Cromwell | 750 | 800 |
| VI | AT 8 | 800 | 900 |
| VI | FV304 | 280 | 315 |
| VI | Churchill VII | 960 | 1030 |
| VI | Excalibur | 750 | 840 |
Szerinted a megnövelt HP értékek valóban élvezetesebb csatákat eredményeznek majd?
MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!