Azt tudtuk, hogy ha valaki komolyabb csapatot akar építeni, akkor mélyen a zsebébe kell nyúlnia, de azért a 300 ezer dollár mégis csak brutálisan sok egy hobbihoz képest.
A FIFA-sorozat az első megjelenéstől kezdve - 1993 - belopta magát az emberek szívébe. Persze ez talán nem mindenkinél mondható el, az utóbbi években ugyanis nagyon megosztó lett az EA Sports videojátéka. Az egy dolog, hogy időt kell szánnia a futball szimulátor aktuális részének a kitanulásához, de emellett ha ütőképes csapatot szeretne összerakni magának valaki, akkor bizony már a pénztárcáját is elő kell vennie. Az e-sport előretörésével pedig a játékosok egyre többet igyekeznek versenyezni és emiatt nincs más választásuk, tényleg csak a legjobb kártyákat muszáj hajszolniuk az érvényesülés tekintetében.
A GQ jó pár éve figyelemmel követi az EA címét és most eljutottak odáig, hogy nagyobb számú játékost megkérdeztek, mennyit is költenek a fantázia futballban. Elméletileg teljesen ingyen is megépíthetünk egy elit együttest, de nincs az a mennyiségű szabadidő, amit gyakorlatban rá lehetne fordítani egy ilyen vállalkozásra, na meg persze szerencse sem ártana hozzá. A FIFA pontok megvásárlásával ez a folyamat felgyorsítható, viszont itt is sok esetben maga a program babrál ki a játékosokkal és nem dobálja a jobbnál jobb labdarúgókat.
Az első kérdés az volt, hogy mennyit költött valaki az összes eddig beszerzett FIFA játékában?
A második pedig, hogy egy FIFA alatt nagyjából mennyit sikerült rááldozni?
A több, mint 1300 válaszoló közül az látszik, hogy az évek során nem kevés pénzt öltek bele a játékba. A nagy átlag azért néhány száz dollártól egészen a több ezerig vásárol FIFA pontokat. További részleteket is elárultak a voksolás kapcsán, ugyanis egy játékos arról számolt be, hogy az utóbbi 5-10 évben 280 ezer dollárt (kb. 82 millió forint) szórt el a játékra, és ebből 80 ezret csak a FIFA18-ra ment el. A FIFA19 kapcsán a rajongók 17%-a mondta azt, hogy az elmúlt 9 hónap alatt nagyjából 100 és 500 dollár között, míg 20%-uk már az ezer dollárt is meghaladta a költekezésben.
Az egyik népszerű Youtuber egy mondattal fején találta a szöget:
"Azt hiszem idén extrém módon pay to win a játék, az előző esztendőkben nem volt ennyire durva a helyzet. Egyszerűen a játékosok rá vannak kényszerítve a pénzköltésre, ha sikereket szeretnének elérni."