Yasuo története, avagy így lett az egyik legérdekesebb karakter a legutáltabb is

Yasuo története, avagy így lett az egyik legérdekesebb karakter a legutáltabb is

Borzasztó erős kit, komoly hibák a Riot részéről és egy mondat a világ legjobb játékosától, ami megpecsételte a sorsát.

Yasuo a negyedik szezonban, pontosabban 2013 decemberében érkezett meg a játékba. Azóta rengeteg változáson ment keresztül, de egy valamiből nem veszített semmit sem, ez pedig nem más, mint a közösség felől érkező utálat. Persze sokan szeretik, ha ők irányítják, de valamilyen oknál fogva az ellenfélnél mindig meccseket hoz le, míg csapattársként leginkább csak eldobja azokat, így tényleg nehéz semleges maradni vele szemben. Ez a gyűlölet -ahogy a Teemo elleni- sem a semmiből érkezett, hiszen a kitje mellett komoly hibák kellettek a Riot részéről és még Dopa egy mondata is tovább fokozta az érzelmeket. Ne szaladjunk viszont ennyire előre, kezdjük rögtön az elején.

A kezdetek

Yasuo tervezője nem más volt, mint a hírhedt CertainlyT, aki olyan hősökkel ajándékozott meg minket, mint Zoe, Darius, Kalista vagy az emlegetett szamuráj. Már a karakter megszületése előtt elmondta, hogy mindenféleképpen egy gyors és mobilis kardforgatót szeretne elkészíteni. A szokásostól eltérően Yasuo nem változott túl sokat a béta tesztek után, ugyanis a Q-ja, és az Ultija maradt úgy ahogy azt CertainlyT először elképzelte, az E és a Wind Wall viszont egy picit megváltozott. Előbbinél egy sokkal hosszabb csúszást képzeld el, de közel sem lehetett volna olyan sűrűn mozogni vele, mint a jelenlegi E-vel. Érdekesség még ezek mellett, hogy Yasuo falát már hónapokkal az érkezése előtt bemutatták profi játékosoknak és megkérdezték, hogy ők milyen karakteren tudnák elképzelni azt, kivétel nélkül mindenki támogatót mondott egyedül HotshotGG volt az, aki inkább egy AD karakteren tudta volna elképzelni. Ezek után pedig a többi már történelem.A W is jóval gyengébbnek tűnt a béta tesztek során, ugyanis az eredetei tervek szerint a projectile-okat nem nyelte volna el a fal, hanem csak megállította volna, ezzel például a Ziggs Q felrobbant volna érkezéskor. Később ezt elvetették, mert legtöbbször saját csapatával tolt ki a fal, így a képesség inkább az ellenfél csapatának volt hasznos, mintsem Yasuonak. A finomhangolás után végül elvetették az akkori falat és megszületett a ma is ismert Yasuo, aki rengeteg változáson ment keresztül az évek alatt, de a kitjét nem bántották komolyabban.

A megérkezésekor borzasztó erős karakternek tűnt mindenki számára, de igen komoly tanulási görbével rendelkezett. A profik jöttek bele leghamarabb, de voltak olyan tehetségesek játékosok, akik karriert építettek ki a karakterből, gondoljunk csak Yassuo-ra (Moe) és Arkadata-ra. Pár patch elteltével a Riot is rájött arra, hogy a karakter megtanulása után egyszerűen túl erős, így sorozatos nerfeket kapott, míg végül csak árnyéka lett önmagának. Ezt viszont rengetegen nem fogadták el, hiszen egy igazán érdekes karakterről volt szó, akibe rengeteg lehetőség rejlett, egyszerűen csak elvették tőle a számokat, míg a kitje ugyanaz maradt. Ebből fakad a jó öreg legenda miszerint a Yasuo csapattársak folyamatosan borzasztóak és csak meccseket veszítenek nekünk.

Yasuo egyébként a jobb játékosok kezében még mindig használható volt, a kinézete és a kitje miatt pedig töretlen népszerűségnek örvendett. Ekkor viszont megérkezett a frissítés, ami egy szörnyeteget csinált a szamurájból.

A hírhedt 5.22-es frissítés

A legviccesebb az egész patch-ben, hogy hozzá sem nyúltak Yasuohoz, viszont rengeteg általa használt tárgyhoz, mastery-hez és rúnához igen, így megszületett egy olyan szörny, amire nem létezett counterplay. Ebben a frissítésben alakították át az összes crit tárgyat, ami miatt a Triforce és a Spirit Visage is simán belefért a buildjébe, ha pedig ez nem lett volna még pont elég, megjött a Warlord's Bloodlust nevű mastery, ami minden crit után visszatöltötte a HP-nkat és még 20% bonus AS-t is adott, két másodperces cooldownnal.Ennek köszönhetően pedig a felső ösvényen is domináns lett Yasuo, az eddigi counterek, mint Riven, Renekton vagy éppen Darius, semmit nem tudott csinálni az AD Bruiser szamuráj ellen. Szerencsére ez csak a pre-season volt, de Scarra szavai szerint: "Legalább ötször olyan erős lett, hanem tízszer... legyen inkább tizenöt."

Ha mindez pedig nem lett volna elég, akkor megérkezett a tank meta, amivel olyan szörnyszülöttek jöttek létre, mint a tank Fizz, Ekko, Akali és az igazi mumus: Yasuo. A Sunfire Cape, Frozen Mallet buildnek egyszerűen nem kellett volna működnie, de mégis tökéletes volt az akkori körülmények között, a megölhetetlen és borzasztó gyors Yasuo pedig rengeteg sebzést osztott ki. Ennek végül egy komolyabb nerf vetett véget, amikor is az ultijáról már csak akkor kapta meg az Armor Penetrationt, ha critelt.

Yasuo-nak már ekkor komoly története volt, sokan szerették, de még többen utálták az átélt traumák miatt. Ekkor jött viszont a kegyelem döfés. Dopa, a világ egyik legjobb játékosa volt az, aki felrakta az I-re a pontot, amikor egy streamjében elmondta, hogy a karakter még a mai napig broken és csak azért vesztenek meccseket vele az emberek, mert a hihetetlen early game ereje után beképzeltek lesznek és elvesztik a játék középső szakaszát.

Yasuo történetét mi sem mutatja jobban, mint az évek alatt elért pick/ban/win rate-je, ami úgy hullámzott, mint a Head and Shoulders-szel naponta ápolt hajkoronája:Lehet szeretni vagy éppen utálni a hőst, de az szinte biztos, hogy mára már a játék egyik arcává vált és egyetlen szerencsénk az, hogy igazából vajmi kevés esélyt kapott a profik között, így nem ölte meg teljesen a Riot és a mai napig szidhatjuk, ha bénázik a mi csapatunkban, vagy éppen tökéletesen játszik az ellenfélnél. Nála megosztóbb karaktert nehéz találni, a történetét ismerve pedig talán már ti is megértitek, hogy hogyan lett ő az egyik, ha nem a legutáltabb karakter a játékban.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések